Gå til innhold

Morsdag ødelagt av woke-hysteri!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 19.49):

I fjor ble det laget morsdagskort i barnehagen. I år kom det ingenting. Må innrømme jeg har tenkt tanken at dette er grunnen.

Helt sinnsykt at til og med en fin og hyggelig dag som morsdag skal måtte utgå fordi en liten promille kan bli lei seg.

På kjøkkenet i bhg vår har de forøvrig hengt og ca 30 bilder av hvordan familier kan være forskjellige. Det er EN familie der med mor, far og to barn. ALLE de andre familiene består av 2 mødre eller 2 fedre. Såvidt meg bekjent har ingen av barna som faktisk går i denne barnehagen en slik familie. Det blir jo rett og slett vranglære å fremstille det som at de som både har en mamma og en pappa tilhører mindretallet 🙄 

Anonymkode: e30a6...3f5

Ekspander  

Jeg er enig. Jeg er utenfor samfunnet, men jeg har det bedre når majoriteten har det bra.. hvis majoriteten ikke har det bra så får jeg også det mindre bra.. 

Anonymkode: f626e...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette har da ikke vært vanlig på over 20 år, lenge før “woke” var et begrep engang?

Anonymkode: 6e6a2...7a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk et kjempe koselig morsdags kort av barnet mitt, som ble lagd på skolen

Anonymkode: 69fdd...49d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wokerne bør tenke på at det ikke er alle som har et gått helsetilbud. Derfor burde disse takke nei til behandling fra helsevesenet.

Anonymkode: 30445...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 4.19):

Nå slutter dere.

"Jeg tåler ikke høre noen være kritisk til vonde ting i samfunnet eller være seg selv på en måte som ikke samhører med meg, uten å bli konservativ og ønske å fjerne menneskerettigheter"

Dere som faller om fordi noen er woke, er woke imot woke. Like hysteriske dere kaller de hysteriske, og jeg like hysteriske mot deres hysteri mot de hysteriske som tross alt var hysteriske mot dem som var hysteriske mot dem. Et eksempel, hysterisk imot homofili, så homofile ble hysteriske. Hysterisk imot at kvinner har rettigheter, så kvinner var hysteriske om rettighetene, som igjen skaper hysteriske mot noen som er hysteriske mot at dem er hysteriske imot dem igjen.

Men spørr deg selv, er mitt hysteri å be noen miste rettigheter? Er mitt hysteriske å slutte å si noe er vondt? Begår jeg noe vondt? Er noen slem mot meg? Er det en reel sårbar grunn?

Er ganger jeg tenker det har gått for langt, men det gjeller dere alle. Anti woke også, like store dramaquener bare bøller hele gjengen.

Anonymkode: 8ed77...835

Ekspander  

Hvorfor skal du og dine likemenn bestemme om vi skal feire morsdag? I den forbindelse har folk lov til å gjøre som de vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 8.43):

Dette er noe du heller bør ta opp med fastlegen din, ts. Når en voksen regulerer egne følelser SÅ dårlig så er det en sak for psykolog. Eller kanskje for vergen/assistenten din som følger deg opp i hverdagen? 

mulig dere burde ta en prat om leggetider og karantene fra Internett? eller om hvordan du kan føle mer mestring i den hverdagen du har, slik at du ikke blir fristet til å være et nettroll i tide og utide?

Uansett - jeg tenker i utgangspunktet at mennesker som mestrer på ditt nivå bør skjermes fra omverdenen. For din egen del. 

Anonymkode: c2582...77a

Ekspander  

Hun er opprørt, men forholder seg rolig til tross. Her kunne hun ha pyntet sin tekst med svært mange utbroderende setninger med stygt ordbruk, name calling og hån, men hun lot det være. Det vitner om en emosjonelt regulert person hvis man kun skal basere det på én kommentar. Mange ville hatt et overforbruk av anførselstegn, sinte emojis og fyrt løs med håning osv. Hun klarte å droppe å gjøre det selv om hun var frustrert. Det beviser at hun er en person med helt normalt følelsesliv og at det kan kontrolleres. 

Dine svar derimot vitner derimot om et heller dysregulert menneske. Å gashlighte slik du gjør her uten at hun har gjort deg noe galt, er svært typisk å ty til ved problemer med følelsesregulering. Slik adferd finner vi i bl.a bpd, npd, aspf, depresjon, cptsd og adhd.

Kan det hende du gir henne tips du selv har fått? 

AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 13.08):

Her var det besteforeldredag i bhg og skole. Barna har ikke det(da de er totalt fraværende på ene siden og død på den andre siden).  Det er greit, men ikke morsdag eller farsdag. jaha..

Anonymkode: 3a418...d3d

Ekspander  

Endret av Peanutpedersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 19.54):

Jeg hadde barnehagebarn for 14-15 år siden, og da markerte de ikke noe morsdag. Det må være noe nytt de har begynt med i så fall, for så å tydeligvis droppe det igjen nå. 

Anonymkode: 07d6f...96b

Ekspander  

Det gjorde mine barn og vi gjorde også det. Jeg har jobbet i fire bhg rundt forbi i landet og det var helt normalt og selvfølgelig at vi lagde morsdagskort og farsdagskort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 19.57):

Jeg syns det er fint at de ikke markerer det i barnehager og på skolen, barn som ikke har en A4-familie burde ikke få det i trynet på et sted som skal være trygt og inkluderende. 

Men som voksen med en død far og en fraværende mor syns jeg det er ganske teit når venner som jeg vet at har en stor velfungerende familie rundt seg skal be alle vennene sine på facebook huske på sånne som meg. 

Anonymkode: 4e93e...406

Ekspander  

Ja, alle må tas hensyn til i dag. Ingen tåler noe lenger.. 😕

Anonymkode: ba2ca...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 14.34):

Hvorfor skal du og dine likemenn bestemme om vi skal feire morsdag? I den forbindelse har folk lov til å gjøre som de vil

Ekspander  

Hvorfor skal du og dine likemenn bestemme at man ikke skal feire morsdag? Jeg har jobbet i bhg i 20 år og nå får vi ikke lenger feire kursdag og farsdag fordi de som ikke har det, må skjermes. Hvorfor må barn plutselig skjermes når de taklet dette helt fint bestandig før? Da lagde de kort til én de var glad i og tenkte ikke mer på det. Det er viktig at barn ikke blir for skjermet fra å kunne bli såret. Vi ser allerede en ukultur i dag i psykiatrien med ungdom der flere viser til vansker med å takle såre følelser fordi de har vært vant til å bli skjermet for det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 19.46):

Dette er da ikke nytt. Jeg er født i 1990, og klassen min på barneskolen droppa å lage farsdags greier fordi min far ikke var i bildet. Alle andre hadde gifte foreldre, men ikke jeg. Derfor droppa de det bare. Sånn jeg ikke skulle bli lei meg. 

Anonymkode: cf2c0...eb9

Ekspander  

Generelt sett, så kunne det endt svært uheldig. Bra det ikke gikk galt. Når én elev er grunnen til at en hel klasse må opptre annerledes, så kan det veldig fort ende med at den personen blir offer for mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Anonym1555 skrev (På 10.2.2025 den 14.33):

Det kan være hensyn i år som ikke var der i fjor, som går utover ditt behov for å ikke bli krenket av de du tror blir krenket… Det er tusen mulige hensyn som ikke handler om deg, men potensielt om en sårbar toåring. Jeg tenker vi skal stole på personalets vurdering, ettersom de har barnets, og ikke ditt beste fremst i tankene. 

Ekspander  

Poenget er at barn skjermes altfor mye i dag. Se hvor mye besteforeldrene våre tålte. Mange gikk igjennom store traumer fra 2.verdenskrig, men klarte stabbed seg på beina igjen å move on. Som min bestemor sa: "Vi så en mann bli skutt og drept. En gjeng fra skolen så det. Vi var 10 år, men vi hadde ikke tid til å dvele mer over det. Livet går videre". 

I dag får folk PTSD hvis de bare hører om krig.. Vi tåler ingenting lenger. Menneskers psyke blir svakere og svakere fordi den får ikke brynet seg på noe vanskelig. Den blir skjermet for alt, så når det da plutselig skjer noe, så vet ikke barnet/ungdommen hvordan takle det. Dagens tenåringer får angst av å være uten mobilen.. 

Feire morsdag eller - problemet ligger ikke der. Problemet er at barn sys puter under armer på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 23.53):

Poenget er at barn skjermes altfor mye i dag. Se hvor mye besteforeldrene våre tålte. Mange gikk igjennom store traumer fra 2.verdenskrig, men klarte stabbed seg på beina igjen å move on. Som min bestemor sa: "Vi så en mann bli skutt og drept. En gjeng fra skolen så det. Vi var 10 år, men vi hadde ikke tid til å dvele mer over det. Livet går videre". 

I dag får folk PTSD hvis de bare hører om krig.. Vi tåler ingenting lenger. Menneskers psyke blir svakere og svakere fordi den får ikke brynet seg på noe vanskelig. Den blir skjermet for alt, så når det da plutselig skjer noe, så vet ikke barnet/ungdommen hvordan takle det. Dagens tenåringer får angst av å være uten mobilen.. 

Feire morsdag eller - problemet ligger ikke der. Problemet er at barn sys puter under armer på. 

Ekspander  

Det kan godt være at dagens barn har behov for å bli mer robuste, men det er litt spesielt å insistere på at det er de mest sårbare av dem som skal ta støyten? Toåringen som nylig mistet moren sin eller fireåringen i beredskapshjem blir muligens robuste uten at vi tvinger dem til å feire morsdag. Kanskje de barna som uansett feiret morsdag hjemme dagen før blir mer robuste av å se vennene sine bli triste da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom man vil feire mors og farsdag, er det bare å gjøre det hjemme. Kort kan også lages hjemme. De fleste har både papir og fargestifter. 

Anonymkode: 823c8...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan aldri huske å ha feiret eller laget noe som helst på mors- og farsdag på 90-tallet, det gjorde vi evnt hjemme. Dette har jo ingenting med Woke å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 19.56):

Mors- og farsdagsfeiringer har da ingenting i barnehagen eller skole å gjøre! 

Anonymkode: 33681...81e

Ekspander  

Noen av mine fineste minner er fra når guttene var små. De kom hjem og smilte fra øre til øre og var så stolt for oppmerksomheten de hadde laget på barnehagen/skolen. Det kunne være et kort, en figur eller en sånn strykeplate, var nesten som de ikke klarte å holde seg til søndagen med å vise hva de hadde laget. Spenningen lå utenpå dem når de overleverte gaven, jeg har ihvertfall noen flotte minner fra den tradisjonen.

Og som noen sier, om du ikke har en far eller mor, så lager du et til bestefar eller bestemor, barn er barn og er mye mer tilpassningsdyktige enn voksne. Har mange gangen lyttet til når barna snakker til jevnaldrende, de er både ærlige, generøse og tenker ikke så mye rundt sånne problemstillinger, de har et åpnet sinn og konstaterer bare at slik er det.

Anonymkode: ca1f5...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 0.04):

Noen av mine fineste minner er fra når guttene var små. De kom hjem og smilte fra øre til øre og var så stolt for oppmerksomheten de hadde laget på barnehagen/skolen. Det kunne være et kort, en figur eller en sånn strykeplate, var nesten som de ikke klarte å holde seg til søndagen med å vise hva de hadde laget. Spenningen lå utenpå dem når de overleverte gaven, jeg har ihvertfall noen flotte minner fra den tradisjonen.

Og som noen sier, om du ikke har en far eller mor, så lager du et til bestefar eller bestemor, barn er barn og er mye mer tilpassningsdyktige enn voksne. Har mange gangen lyttet til når barna snakker til jevnaldrende, de er både ærlige, generøse og tenker ikke så mye rundt sånne problemstillinger, de har et åpnet sinn og konstaterer bare at slik er det.

Anonymkode: ca1f5...4f8

Ekspander  

Bra innlegg, er så enig!

Anonymkode: 3aab9...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...