Gå til innhold

Morsdag ødelagt av woke-hysteri!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Det kan være hensyn i år som ikke var der i fjor, som går utover ditt behov for å ikke bli krenket av de du tror blir krenket… Det er tusen mulige hensyn som ikke handler om deg, men potensielt om en sårbar toåring. Jeg tenker vi skal stole på personalets vurdering, ettersom de har barnets, og ikke ditt beste fremst i tankene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kan ikke inkluderingshysteriet ta seg en bolle? Nå kan de ikke markere morsdag i barnehagen, fordi det må tenkes på alle som ikke har en mor. På SoMe er det fullt av bilder som oppfordrer oss til å tenke på de som ikke har mor, de som ønsker å bli mor, de som ikke har kontakt med mor, og så videre.

Altså, seriøst? Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av morsdag eller farsdag, men er det virkelig nødvendig å ødelegge dem helt med slik woke-piss? Må absolutt alt bli problematisert på denne måten?

Takk for meg

Anonymkode: 5627c...ddc

Da er du vel litt woke da. Jeg har ikke blitt spammet ned av disse "woke" innleggene, så da mener vel algoritmene at det er relevant for deg 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emdes skrev (15 timer siden):

Nettopp! Folk er flinke til å lage store problemer ut av ting som ikke trenger være det. Jeg gikk på barneskolen sammen med en som ikke hadde noen som helst kontakt med mor, det var en ganske tragisk bakgrunnshistorie der, men hvertfall, han vokste opp med bare en far. På skolen brukte vi alltid å tegne morsdagskort. Han brukte tegne kort til far. Det syntes vi var helt naturlig, for han hadde jo ingen mor. 

Ser at flere sier at "dette gjorde vi selv om noen hadde mistet en forelder, og det gikk helt fint". Gjorde det egentlig det? 

Jeg mistet far tidlig, og nei, jeg hadde heller ingen alternativ farsfigur jeg kunne tegne kort til (bestefar, onkel eller annet). Fikk bare beskjed om å "tegne hva jeg ville". Det gjorde jeg selvfølgelig, stille og rolig, og uten å si noe, og jeg regner med at de andre i klassen syns dette var "greit" eller "helt uproblematisk". Men for meg var det sårt, hver gang. 

Det samme gjaldt "tegn noe du opplevde i ferien - og hvis du ikke har gjort noe du vil tegne, kan du tegne hva du vil" og "tegn noe du fikk til jul - og hvis du ikke fikk noe til jul, kan du tegne hva du vil". Jeg tegnet hester og landskap og alt mulig, og det gikk jo greit. Og jeg er helt enig i at det største problemet var forholdene jeg vokste opp under, ikke tegneoppgavene på skolen, men jeg tenker likevel at det kanskje ikke alltid er så "greit" som det ser ut til utenfra. Og er det egentlig nødvendig å gjøre livet litt ekstra vanskelig, igjen og igjen, for barn som allerede strever? Er det verdt det? 

Anonymkode: ccc79...b92

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan de ikke heller bruke fokus på å kontrollere små bøllefrø som plager andre unger? Mobbing i barnehagen er viktige greier, det går videre der i fra og inn i skolen.

Anonymkode: f2b1d...616

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mors- og farsdag er teite og banale handelstandshyper. Takk og lov for at de ikke markeres. Jeg er forøvrig trebarnsmor helt uten traumer, men synes Samefolkets dag er uendelig mye viktigere enn morsdagstull fra Amerika.

Anonymkode: 6a2a4...c83

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da jeg selv fikk barnehagebarn spurte jeg om det ikke var vanlig å lage kort til mors-/farsdag, som jeg har vokst opp med, men fikk da til svar at det gjorde man ikke lenger fordi ikke alle hadde en mor og en far. Det hadde ikke alle da jeg vokste opp heller, men det gikk bra likevel. Uansett tenkte jeg at det var jo greit det, da har vi tydeligvis en barnehage som tar veldig hensyn og vil gi alle like muligheter. 

Og så ble det karneval! Og da skal man jammen stille opp i kostyme! Kjøpt eller hjemmelaget er ikke så nøye (men altså, med mindre du er skikkelig god og kreativ så er det bare kjøpekostymer som gjelder!), men alle MÅ ha kostyme. Helst og med ansiktsmaling. For det har alle råd til. Særlig de som ikke har to foreldre… 

Det er merkelig at på enkelte områder er det dødsviktig at absolutt alle som ikke er heeelt A4 skal skjermes, mens på andre så dundres det på..

Anonymkode: 7fd93...57c

Er du virkelig så lite reflektert at du sammenligner de to situasjonene? 

Og "det gikk bra likevel" før altså, hva vet du om det gjaldt alle? 

Anonymkode: 1b3ce...c15

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo mange som synes dette er en vond dag. Vet ikke helt hvordan det ødelegger for mødre og barna deres? 

Anonymkode: ad34f...5ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kan ikke inkluderingshysteriet ta seg en bolle? Nå kan de ikke markere morsdag i barnehagen, fordi det må tenkes på alle som ikke har en mor. På SoMe er det fullt av bilder som oppfordrer oss til å tenke på de som ikke har mor, de som ønsker å bli mor, de som ikke har kontakt med mor, og så videre.

Altså, seriøst? Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av morsdag eller farsdag, men er det virkelig nødvendig å ødelegge dem helt med slik woke-piss? Må absolutt alt bli problematisert på denne måten?

Takk for meg

Hvorfor i all verden skal morsdag markeres i bhg?? Det er på en søndag, og ikke noe som angår ungene der 😂

Er det woke å ikke markere alt og alle? Trodde det bra motsatt??

Anonymkode: 5bbab...e77

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner at dette kan være en sår dag for mange, fordi mødrene deres er død, i andre land eller fraværende. Det burde likevel være mulig å feire de mødrene som finnes og er der for andre. Det er også, som noen her sier, mange merkedager mange ikke kan feire, og det tenkes ikke så mye over hvor sårt det kan være.

At barnehager skal feire merkedager som kan ekskludere er derimot helt unødvendig synes jeg. De kan lære, men trenger ikke markere.

Anonymkode: 44203...60b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor blir morsdag ødelagt for deg bare fordi de ikke markerer det i barnehagen? Hvis det er viktig for deg, må jo du/barna/far/andre ordne noe? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva i all verden har dette med woke å gjøre? 

Anonymkode: 205a7...473

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 20.38):

Takk for meg

Dette er da ikke nytt. Jeg er født i 1990, og klassen min på barneskolen droppa å lage farsdags greier fordi min far ikke var i bildet. Alle andre hadde gifte foreldre, men ikke jeg. Derfor droppa de det bare. Sånn jeg ikke skulle bli lei meg. 

Anonymkode: cf2c0...eb9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner at dette kan være en sår dag for mange, fordi mødrene deres er død, i andre land eller fraværende. Det burde likevel være mulig å feire de mødrene som finnes og er der for andre. Det er også, som noen her sier, mange merkedager mange ikke kan feire, og det tenkes ikke så mye over hvor sårt det kan være.

At barnehager skal feire merkedager som kan ekskludere er derimot helt unødvendig synes jeg. De kan lære, men trenger ikke markere.

Les din egen kommentar på nytt så vil du forhåpentligvis se hvor selvmotsigende du er.

Anonymkode: 9ba6b...d87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for meg

Det er grusomt. Det går ut over alle og jeg er sikker på at det bidro til Trumps seier. Woke grenser til menneskefiendlighet og er helt i utakt med hva Vesten har behov for.

Anonymkode: e6e01...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå slutter dere.

"Jeg tåler ikke høre noen være kritisk til vonde ting i samfunnet eller være seg selv på en måte som ikke samhører med meg, uten å bli konservativ og ønske å fjerne menneskerettigheter"

Dere som faller om fordi noen er woke, er woke imot woke. Like hysteriske dere kaller de hysteriske, og jeg like hysteriske mot deres hysteri mot de hysteriske som tross alt var hysteriske mot dem som var hysteriske mot dem. Et eksempel, hysterisk imot homofili, så homofile ble hysteriske. Hysterisk imot at kvinner har rettigheter, så kvinner var hysteriske om rettighetene, som igjen skaper hysteriske mot noen som er hysteriske mot at dem er hysteriske imot dem igjen.

Men spørr deg selv, er mitt hysteri å be noen miste rettigheter? Er mitt hysteriske å slutte å si noe er vondt? Begår jeg noe vondt? Er noen slem mot meg? Er det en reel sårbar grunn?

Er ganger jeg tenker det har gått for langt, men det gjeller dere alle. Anti woke også, like store dramaquener bare bøller hele gjengen.

Anonymkode: 8ed77...835

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå slutter dere.

"Jeg tåler ikke høre noen være kritisk til vonde ting i samfunnet eller være seg selv på en måte som ikke samhører med meg, uten å bli konservativ og ønske å fjerne menneskerettigheter"

Dere som faller om fordi noen er woke, er woke imot woke. Like hysteriske dere kaller de hysteriske, og jeg like hysteriske mot deres hysteri mot de hysteriske som tross alt var hysteriske mot dem som var hysteriske mot dem. Et eksempel, hysterisk imot homofili, så homofile ble hysteriske. Hysterisk imot at kvinner har rettigheter, så kvinner var hysteriske om rettighetene, som igjen skaper hysteriske mot noen som er hysteriske mot at dem er hysteriske imot dem igjen.

Men spørr deg selv, er mitt hysteri å be noen miste rettigheter? Er mitt hysteriske å slutte å si noe er vondt? Begår jeg noe vondt? Er noen slem mot meg? Er det en reel sårbar grunn?

Er ganger jeg tenker det har gått for langt, men det gjeller dere alle. Anti woke også, like store dramaquener bare bøller hele gjengen.

Anonymkode: 8ed77...835

Hvis alle som reagerer er hysteriske, hva er da din reaksjon? Å kalle andre dramaqueens mens du selv sitter midt i debatten, gjør deg ikke til en nøytral part. Det gjør deg effektivt til en del av det du kritiserer, bias og liksom-fornuftig.

"Handler mitt hysteri om å.."?
Mitt svar er ja, i høyeste grad! Det er en reel grunn, det plager mange, maner frem uheldige bevegelser, ekstreme holdninger og ekstrem polarisering. Om en god intensjon gir forferdelig resultater så er det nødvendig og uunngåelig med "hysteri".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Takk for meg

Helt enig, blir fornermet om noen skal bruke min døde mor for å ikke hyller mødre. Hun feierer jeg fortsatt.

Så hadde jeg hørt noe så dumt så hadde jeg klikket på dem. De som ikke tåler morsdsg fordi deres mor er død, skjerp dere. Verden handler ikke kun om dere. Og det er ikke slik at feks andre ikke skal få feire bryllup heller  selv om du ikke er gift eller enke. Seriøst, det feires for lite

Så bruk ikke min døde mamma, for å kritisere , at noen feirer morsdag iallefall. 

Anonymkode: f7587...e25

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Helt enig, blir fornermet om noen skal bruke min døde mor for å ikke hyller mødre. Hun feierer jeg fortsatt.

Så hadde jeg hørt noe så dumt så hadde jeg klikket på dem. De som ikke tåler morsdsg fordi deres mor er død, skjerp dere. Verden handler ikke kun om dere. Og det er ikke slik at feks andre ikke skal få feire bryllup heller  selv om du ikke er gift eller enke. Seriøst, det feires for lite

Så bruk ikke min døde mamma, for å kritisere , at noen feirer morsdag iallefall. 

Anonymkode: f7587...e25

Du ser ikke forskjell på deg og en 4-åring i barnehagen? Det er snakk om å skåne barn. 

Jeg har døde foreldre selv og synes selvsagt at alle bør feire både mors- og farsdag. Forskjellen er at jeg er voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 19.10):

Finnes det noen merkedager som ikke kan ekskludere da?

Anonymkode: 786ce...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 4.31):

Det er grusomt. Det går ut over alle og jeg er sikker på at det bidro til Trumps seier. Woke grenser til menneskefiendlighet og er helt i utakt med hva Vesten har behov for.

Det er generelt bra å spørre seg selv "det jeg gjør og sier nå, kan det såre andre?". Det er det positive ved det sensitive samfunnet vi har nå sammenlignet med når jeg var tenåring.

Det er ofte negativt å si til andre "det du gjør nå kan tenkes å såre andre", og kan ofte være problematisk å si "det du gjør nå sårer meg, vennligst slutt med det".

Det er flott å prøve å være et ok menneske. Det er ikke så flott å prøve å gjøre seg selv bedre ved å skape problemer som ikke var der i utgangspunktet. Sånn sett er jeg litt enig i at Trump-fenomenet og den siden av kulturkrigen på noen måter kan forstås som en slags tretthet over offer-mytologi og krenke-samfunn som skaper veike voksne.

Anonymkode: 786ce...4ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...