Gå til innhold

Morsdag ødelagt av woke-hysteri!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan ikke inkluderingshysteriet ta seg en bolle? Nå kan de ikke markere morsdag i barnehagen, fordi det må tenkes på alle som ikke har en mor. På SoMe er det fullt av bilder som oppfordrer oss til å tenke på de som ikke har mor, de som ønsker å bli mor, de som ikke har kontakt med mor, og så videre.

Altså, seriøst? Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av morsdag eller farsdag, men er det virkelig nødvendig å ødelegge dem helt med slik woke-piss? Må absolutt alt bli problematisert på denne måten?

Takk for meg

Anonymkode: 5627c...ddc

Dette er noe du heller bør ta opp med fastlegen din, ts. Når en voksen regulerer egne følelser SÅ dårlig så er det en sak for psykolog. Eller kanskje for vergen/assistenten din som følger deg opp i hverdagen? 

mulig dere burde ta en prat om leggetider og karantene fra Internett? eller om hvordan du kan føle mer mestring i den hverdagen du har, slik at du ikke blir fristet til å være et nettroll i tide og utide?

Uansett - jeg tenker i utgangspunktet at mennesker som mestrer på ditt nivå bør skjermes fra omverdenen. For din egen del. 

Anonymkode: c2582...77a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er noe du heller bør ta opp med fastlegen din, ts. Når en voksen regulerer egne følelser SÅ dårlig så er det en sak for psykolog. Eller kanskje for vergen/assistenten din som følger deg opp i hverdagen? 

mulig dere burde ta en prat om leggetider og karantene fra Internett? eller om hvordan du kan føle mer mestring i den hverdagen du har, slik at du ikke blir fristet til å være et nettroll i tide og utide?

Uansett - jeg tenker i utgangspunktet at mennesker som mestrer på ditt nivå bør skjermes fra omverdenen. For din egen del. 

Anonymkode: c2582...77a

Du bør kanskje ta de rådene selv også slik du svarer andre 🫠

Anonymkode: cc6bd...2dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke glem å la deg krenke i dag! Og da mener jeg TS

Anonymkode: 18d0d...b32

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I fjor ble det laget morsdagskort i barnehagen. I år kom det ingenting. Må innrømme jeg har tenkt tanken at dette er grunnen.

Helt sinnsykt at til og med en fin og hyggelig dag som morsdag skal måtte utgå fordi en liten promille kan bli lei seg.

På kjøkkenet i bhg vår har de forøvrig hengt og ca 30 bilder av hvordan familier kan være forskjellige. Det er EN familie der med mor, far og to barn. ALLE de andre familiene består av 2 mødre eller 2 fedre. Såvidt meg bekjent har ingen av barna som faktisk går i denne barnehagen en slik familie. Det blir jo rett og slett vranglære å fremstille det som at de som både har en mamma og en pappa tilhører mindretallet 🙄 

Anonymkode: e30a6...3f5

Oi! Det er jo helt vanvittig! En ting er å lære barna at ikke alle familier er like - det synes jeg er viktig - men, dette virker jo å gå helt over stokk og stein! Ganske sykt, egentlig!

Anonymkode: 5a972...5a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var så koselig når vi lagde morsdagskort på skolen. For 45 år siden ♥️

Anonymkode: 342d8...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Markere morsdag i barnehage? Er ikke det rart å gjøre? Morsdag markerer man hjemme med sin egen mor, hvis man i det hele tatt feirer dagen (jeg har ikke vært vant til det). 

Anonymkode: 65869...fff

Der mine gikk laget barna noe til morsdag og farsdag de hadde med hjem til å gi til foreldrene.  Ofte tegning, malte på syltetøy glass med et t-lys i.

Bhg jeg jobbet gjorde vi og det. Men la merke til de siste årene jeg jobbet ble det slutt på å lage ting til både jul og til mors og fars dag. Årsak det kunne såre de som hadde kun en mor  eller bare far, og gaver kunne en jo heler ikke lage til jul fordi det kunne jo være noen som ikke feiret jul. Så da ble det slutt på å støpe lys, lage lykter, osv som hadde vært lang tradisjon i bhg.

Anonymkode: ec001...b7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det hang en plakat på avdelingene i bhg jeg jobbet i før også. To mødre, to fedre, barnløse med en hund, far med tre barn… Det tok meg flere uker før jeg så den «vanlige» familien som flesteparten tilhørte med mor, far og to barn, for den familien brukte selvfølgelig hijab eller noe annet som også gjorde den til en slags minioritet. Brukte aldri den plakaten til å samtale med barna. 

Anonymkode: 65831...eb1

Helt sykt, egentlig!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi! Det er jo helt vanvittig! En ting er å lære barna at ikke alle familier er like - det synes jeg er viktig - men, dette virker jo å gå helt over stokk og stein! Ganske sykt, egentlig!

Ganske sykt og over stokk og stein? Heterofil fremstilling har vært eneste normen frem til for 5 år siden. DET er sykt det.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt sykt, egentlig!

Ja, helt sykt at samfunnet består av så mange ulike variasjoner! 🙄

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hang en plakat på avdelingene i bhg jeg jobbet i før også. To mødre, to fedre, barnløse med en hund, far med tre barn… Det tok meg flere uker før jeg så den «vanlige» familien som flesteparten tilhørte med mor, far og to barn, for den familien brukte selvfølgelig hijab eller noe annet som også gjorde den til en slags minioritet. Brukte aldri den plakaten til å samtale med barna. 

Anonymkode: 65831...eb1

Så, en plakat ment til å visualisere familiekonstellasjoner barn flest ikke opplever, ble ikke brukt fordi den ikke viste barnets forståelse av familie? Som de levde i?

Ikke så mye forsvar for plakaten som påpekning av at argumentet ditt er tåpelig.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan ikke inkluderingshysteriet ta seg en bolle? Nå kan de ikke markere morsdag i barnehagen, fordi det må tenkes på alle som ikke har en mor. På SoMe er det fullt av bilder som oppfordrer oss til å tenke på de som ikke har mor, de som ønsker å bli mor, de som ikke har kontakt med mor, og så videre.

Altså, seriøst? Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av morsdag eller farsdag, men er det virkelig nødvendig å ødelegge dem helt med slik woke-piss? Må absolutt alt bli problematisert på denne måten?

Takk for meg

Nå går min i 9 klasse, men da han gikk i barnehagen så feiret de aldri morsdag og farsdag. Trodde det var vanlig? Det er sånn som man feirer med familien? 😅

Anonymkode: 8070c...43c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for meg

Du har tydeligvis levd under en sten i mange år.Dette sluttet de med på de fleste skoler og barnehager lenge før some var aktuelt, for takk og lov finnes det voksne mennesker som innehar egenskaper som sympati og empati og er i stand til å sette et litebarns følelser foran sine egne.Og det er jo du som problematiserer noe som ikke burde være et problem.

Anonymkode: 9ba6b...d87

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor skal man markere morsdag på skolen og i barnehagen? Mødrene er vel hjemme eller på jobb uansett, ikke i barnehagen. Feire kan man gjøre hjemme. 

Anonymkode: ebd2f...a6f

Ikke markere, men å la ungene lage tegninger/ting til morsdag/farsdag er ikke helt uvanlig.

Anonymkode: c08c8...dd9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Btw skrev (16 timer siden):

Uff, bytt barnehage hvis mulig. Ungen din blir hjernevasket i en veldig sårbar alder. 

Hjernevasket faktisk😂

I fjor ble det laget morsdagskort i barnehagen. I år kom det ingenting. Må innrømme jeg har tenkt tanken at dette er grunnen.

Helt sinnsykt at til og med en fin og hyggelig dag som morsdag skal måtte utgå fordi en liten promille kan bli lei seg.

På kjøkkenet i bhg vår har de forøvrig hengt og ca 30 bilder av hvordan familier kan være forskjellige. Det er EN familie der med mor, far og to barn. ALLE de andre familiene består av 2 mødre eller 2 fedre. Såvidt meg bekjent har ingen av barna som faktisk går i denne barnehagen en slik familie. Det blir jo rett og slett vranglære å fremstille det som at de som både har en mamma og en pappa tilhører mindretallet 🙄 

Anonymkode: e30a6...3f5

og hvem er det som egentlig blir krenket?

Jeg har ukjent far, og blei aldri støtt av at vi lagde farsdagskort i barnehagen jeg gikk i. Fikk lage til bestefar istedet, hvis jeg ville. Teit med sånne sekunderkrenka folk.

Anonymkode: f647a...e23

Ja fordi du ikke syntes det var vanskelig så betyr det selvsagt at ingen andre vil synes det er vanskelig heller. #logiskbrist

Husker da jeg gikk i barnehagen på 80-tallet, og alle lagde morsdagskort og farsdagskort. De voksne i barnehagen klarte på magisk vis å ta hensyn til de uten mor og/eller far uten å gjøre et stort nummer ut av det. Var det morsdag, kunne man lage kort til bestemor, tante eller annen voksen morsfigur dersom man ikke hadde en mor å gi til. Opplevde at dette var veldig normalisert og ingen barn kommenterte det utover at "Lise har ingen mamma, men hun lager kort til bestemor/tante/stemor", og så syntes ungene det var helt greit og normalt. Noen ganger ble det kanskje en fin samtale ut av det også.
Unger er ofte flinkere til å godta annerledeshet, så lenge de voksne forklarer ting på en ordentlig måte. Jeg tror det fort kan bli verre om man gjør et stort nummer ut av at man ikke kan lage morsdagskort, for den og den har ikke noen mamma.

Hvorfor ikke heller fokusere på at barn kommer fra ulike familier, og at ikke alle har en mamma eller en pappa av ulike grunner? Normaliser og inkluder i stedet for å dysse ned og gjemme bort alt som er vanskelig.

Anonymkode: a779d...efb

Poenget har visst flydd altfor høyt over hodet ditt

Da kan kanskje barn som ikke har mor lage kort til tante eller bestemor,eller annen omsorgsperson/slektning?  Å skåne barn fra virkeligheten er ikke veien å gå. Gi de alternativer i stedet, så de lærer seg å bruke ressursene sine konstruktivt. 

Anonymkode: 6f083...45a

Enda en som ikke tar poenget

Jeg skal tåle at de ikke markerer morsdag, men da må de faan ikke komme med alle andre dager, prideflagg og piss. 

Så er det greit. Helt ærlig: Alle har en mor. Alle har blitt født av en mor. Mulig mor ble fratatt ungen, at noe brukte mor som fødekanal, men alle har en. De færreste har en Lbtq..whatever som foreldre. Og jeg vil ha meg frabedt at vi gir dem noe oppmerksomhet hvis de ikke kan sette fokus på mor. 

Da må de holde kjeft herfra til evigheten.

Anonymkode: dd311...775

Buhu  cry me a river 

Anononyma skrev (14 timer siden):

Vanvittig bra sagt!! Pride skal dem holde på med i hele en måned i barnehagen, men å dedikere 2 timer til å lage en tegning og snakke om mor, nei DET er krenkorama og må avskaffes.

Og hvem ble krenket sa du?😉

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke homofob, men….

Anonymkode: 9ba6b...d87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg ikke igjen i det TS irriterer seg over i det hele tatt. Har barn i barnehage og barn i barneskole, og begge plassene jobbet de med å lage kort / små gaver til mamma på morsdagen. :vetikke:

Men samtidig, du skremmer ikke meg med Woke, jeg er selv veldig Woke. 🤣

Anonymkode: d48e3...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men dere som mener at dere er anti-Woke, hva er det dere egentlig er så redde for? Dere er så imot at noen mindre heldige og utbredde grupper skal få det litt bedre. Hvordan skal det gå utover deg selv, egentlig? Tror du virkelig at du står i reelt fare å bli om til en homo, bare fordi du ser andre homofile i en parade engang i året? At en tenåring, som føler seg så veldig utilpass og deprimert, får høre at ALLE mennesker er verdifulle og burde få lov å leve, uansett om de føler at de ikke passer i trange, strenge "feminin kvinne og maskulin mann" rammer, eller at de forelsker seg i samme kjønn? Så er det kanskje litt økt sjanse at denne nevnte tenåring ikke begår selvmord, men igjen, hvordan påvirker det deg? Kommer livet ditt til å bli dramatisk verre, fordi noen andre har fått det litt bedre? Jeg spør oppriktig, for jeg skjønner hva er det vi redd for. Hvorfor prøver anti-woke folk å overbevise meg at jeg skal være redd for bedre, mer inkluderende og åpent samfunn? 

Anonymkode: d48e3...179

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Takk for meg

MÅTTE inn å lese for å se om innlegget var så dumt som jeg trodde ut i fra overskriften, og Jepp, det var det jammen. 

Jeg vokste opp uten far, og ja, det var kjipt når det var masse fokus på det på skolen. Så alle saker har to sider. WOKE som du sier har INGENTING med det å gjøre. 

Anonymkode: 99b09...0c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Takk for meg

Her var det besteforeldredag i bhg og skole. Barna har ikke det(da de er totalt fraværende på ene siden og død på den andre siden).  Det er greit, men ikke morsdag eller farsdag. jaha..

Anonymkode: 3a418...d3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg selv fikk barnehagebarn spurte jeg om det ikke var vanlig å lage kort til mors-/farsdag, som jeg har vokst opp med, men fikk da til svar at det gjorde man ikke lenger fordi ikke alle hadde en mor og en far. Det hadde ikke alle da jeg vokste opp heller, men det gikk bra likevel. Uansett tenkte jeg at det var jo greit det, da har vi tydeligvis en barnehage som tar veldig hensyn og vil gi alle like muligheter. 

Og så ble det karneval! Og da skal man jammen stille opp i kostyme! Kjøpt eller hjemmelaget er ikke så nøye (men altså, med mindre du er skikkelig god og kreativ så er det bare kjøpekostymer som gjelder!), men alle MÅ ha kostyme. Helst og med ansiktsmaling. For det har alle råd til. Særlig de som ikke har to foreldre… 

Det er merkelig at på enkelte områder er det dødsviktig at absolutt alle som ikke er heeelt A4 skal skjermes, mens på andre så dundres det på..

Anonymkode: 7fd93...57c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mors- og farsdagsfeiringer har da ingenting i barnehagen eller skole å gjøre! 

Anonymkode: 33681...81e

Begge deler er på en søndag 🤔

Anonymkode: f2b1d...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...