Gå til innhold

Morsdag ødelagt av woke-hysteri!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da jeg var liten laget vi et kort til foreldrene i skoletiden, det var stas. 

Anonymkode: 5627c...ddc

Er jo ikke noe mindre stas å gjøre det utenom skoletiden, det gjorde vi. 

Anonymkode: 1b3ce...c15

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kan ikke inkluderingshysteriet ta seg en bolle? Nå kan de ikke markere morsdag i barnehagen, fordi det må tenkes på alle som ikke har en mor. På SoMe er det fullt av bilder som oppfordrer oss til å tenke på de som ikke har mor, de som ønsker å bli mor, de som ikke har kontakt med mor, og så videre.

Altså, seriøst? Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av morsdag eller farsdag, men er det virkelig nødvendig å ødelegge dem helt med slik woke-piss? Må absolutt alt bli problematisert på denne måten?

Takk for meg

Jeg har ikke some, men barn i skolen. Barnet lagde ikke kort der, men utenom det så har jeg ikke merket noe til denne woke-greia du snakker om.

Anonymkode: db786...209

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo ikke noe mindre stas å gjøre det utenom skoletiden, det gjorde vi. 

Barnehagebarn klarer ikke det selv 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må da være flere år siden de sluttet med. 

Anonymkode: a0c95...050

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde barnehagebarn for 14-15 år siden, og da markerte de ikke noe morsdag. Det må være noe nytt de har begynt med i så fall, for så å tydeligvis droppe det igjen nå. 

Anonymkode: 07d6f...96b

Var ikke i bhg da jeg var liten og ikke i barnehage til barnet mitt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det gjerne en far, bestemor, onkel/tante som kan hjelpe?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er en av dem som ikke kan bli mamma. Morsdag er en av de dagene det blir ekstra tydelig hva jeg ikke er eller ikke kan bli. Jeg har ingenting i mot at alle publiserer "verdens beste mamma" osv. eller at det blir laget morsdagskort i barnehage/skole. Derimot må jeg innrømme at det var litt godt med de som hadde publisert innlegget til Mental Helse der det mellom annet står tenker på deg som "ønsker å bli mor". 

Anonymkode: 468b9...7ce

• Liker 3
  • Hjerte 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mamma døde da jeg var 3 år. Barnehagen var et fristed for meg, hvor jeg kunne leke uten å hele tiden være trist for at mamma var borte for alltid. Jeg er veldig glad for at barnehagen min ikke bruke en dag til kortskriving for alle som hadde mammaer, bare for å gni det inn i trynet på meg som hadde mistet min.

Beklager til mødre som ts som synes jeg var et lettkrenka barn, og at barnehagen tok hensyn til meg var "hysteri". 

Anonymkode: 65869...fff

• Liker 3
  • Hjerte 22
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjernefamilien er heldigvis på vei tilbake. Konservative krefter tar over, og det blir ut med homser og hijab.

Anonymkode: 342d8...456

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Argumentet er ikke at barnehager har en plikt til å markere disse dagene, men at de tidligere har hatt praksiser knyttet til dem – for eksempel å lage kort – og nå ser ut til å fjerne dem for å unngå potensielle sårede følelser.

Barnehagen markerer allerede en rekke merkedager, mange av dem kulturelle eller religiøse. Det er ikke et spørsmål om barnehagen skal arrangere store feiringer, men snarere om hvorfor de skal slutte med små, enkle aktiviteter som har vært en del av praksisen i generasjoner. Hvis ressursbruk er et argument, hvorfor prioriteres da andre merkedager?

Det er da ikke noe nytt at de ikke praktiserer dette lenger, dette har mange skoler og barnehager sluttet med for mange år siden.

Ser ingen argumenter for at markering av morsdag eller farsdag skal være en del av rammeplanen, da det er en merkedag som kan være sår for noen barn, på en måte andre markeringer ikke er. 

Selvfølgelig kan en slik praksis være problematisk for de barna som ikke har en mor eller far, eller ikke har kontakt med sin forelder. At jeg som mor skulle engang tenkt at det var en sak at de ikke laget morsdagskort på skolen av hensyn til dette.. i klassen til mitt ene barn er en gutt som har mistet moren sin i kreft. Helt greit at sønnen min laget et fint kort til meg hjemme enn i klasserommet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker da jeg gikk i barnehagen på 80-tallet, og alle lagde morsdagskort og farsdagskort. De voksne i barnehagen klarte på magisk vis å ta hensyn til de uten mor og/eller far uten å gjøre et stort nummer ut av det. Var det morsdag, kunne man lage kort til bestemor, tante eller annen voksen morsfigur dersom man ikke hadde en mor å gi til. Opplevde at dette var veldig normalisert og ingen barn kommenterte det utover at "Lise har ingen mamma, men hun lager kort til bestemor/tante/stemor", og så syntes ungene det var helt greit og normalt. Noen ganger ble det kanskje en fin samtale ut av det også.
Unger er ofte flinkere til å godta annerledeshet, så lenge de voksne forklarer ting på en ordentlig måte. Jeg tror det fort kan bli verre om man gjør et stort nummer ut av at man ikke kan lage morsdagskort, for den og den har ikke noen mamma.

Hvorfor ikke heller fokusere på at barn kommer fra ulike familier, og at ikke alle har en mamma eller en pappa av ulike grunner? Normaliser og inkluder i stedet for å dysse ned og gjemme bort alt som er vanskelig.

Anonymkode: a779d...efb

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, men de har vel gjerne en forelder eller to. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kan ikke inkluderingshysteriet ta seg en bolle? Nå kan de ikke markere morsdag i barnehagen, fordi det må tenkes på alle som ikke har en mor. På SoMe er det fullt av bilder som oppfordrer oss til å tenke på de som ikke har mor, de som ønsker å bli mor, de som ikke har kontakt med mor, og så videre.

Altså, seriøst? Jeg er i utgangspunktet ikke noe fan av morsdag eller farsdag, men er det virkelig nødvendig å ødelegge dem helt med slik woke-piss? Må absolutt alt bli problematisert på denne måten?

Takk for meg

Håpløst og idiotisk. 

Anonymkode: 9e7fe...9dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Morsdag og farsdag synes jeg er en kommersiell melkeku, og tror det er en større grunn til at flere har boikottet det opp gjennom årene. 

Likevel så synes jeg faktisk også det er en fin greie at det ikke er behov for disse dagene på skolen. Jeg mistet min far som 8-åring, og har alltid hatt et dårlig forhold til min mor. At jeg har sluppet unna med dette i skolen i større grad setter jeg faktisk litt pris på. Det blir et sår som unødvendig rippes opp, disse dagene er ikke et stort behov for å markeres i skole og barnehage. 

Anonymkode: d88a9...805

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da kan kanskje barn som ikke har mor lage kort til tante eller bestemor,eller annen omsorgsperson/slektning?  Å skåne barn fra virkeligheten er ikke veien å gå. Gi de alternativer i stedet, så de lærer seg å bruke ressursene sine konstruktivt. 

Anonymkode: 6f083...45a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da slipper vi i hvert fall å feire årets to mest idiotiske anledninger. Glimrende, kjenner jeg driter i hvorfor.

Anonymkode: c19d8...d8e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da kan kanskje barn som ikke har mor lage kort til tante eller bestemor,eller annen omsorgsperson/slektning?  Å skåne barn fra virkeligheten er ikke veien å gå. Gi de alternativer i stedet, så de lærer seg å bruke ressursene sine konstruktivt. 

Anonymkode: 6f083...45a

Derfor er jo dagen idiotisk, den fokuserer veldig på MOR og FAR. Ikke omsorgsperson, eller andre man er glad i... 

Anonymkode: d88a9...805

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir oppgit på dagens foreldren nå! Hvorfor få barn om du forventer at skole/barnehage skal fikse absolut alt liksom? Men nå høres jeg like "gamel kjæring" ut som TS omtrent....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må tenke på de mødrene som identifiserer seg som far da 😅  Når det er sagt kan jeg ikke helt se hvorfor morsdag og farsdag skal markeres i barnehage eller skole. 

Anonymkode: bef54...200

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woke?? Det har da aldri vært vanlig å markere morsdag i barnehagen?? 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...