Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby 6 mnd, spiser fast føde og får mme. Tok ikke med noe særlig hjemmefra da «alle» sier at det er lett å få tak i mme på gran canaria. Har nå lett overalt i område vi er i, finner ikke noe annet enn «Nan» 2. Har egt forstått at det er melk og ikke erstatning? Det er jo krise med en hel uke uten?? 

Anonymkode: 2fa3a...ada

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nan 2 er vel for babyer fra 6 mnd til 1 år? Burde jo være greit for din baby på 6 mnd vel?

Anonymkode: 5b613...647

• Liker 2
Skrevet

Hvordan bytter jeg fra et produkt til et annet? (ny oppskrift)

Produkt

For en enklere overgang til den nye tilskuddsblandingen kan du prøve å blande den gamle tilskuddsblandingen med den nye. Vi anbefaler en gradvis overgang fra den gamle til den nye tilskuddsblandingen på følgende måte:

Dag 1: 1/4 ny tilskuddsblanding + 3/4 gammel tilskuddsblanding.

Dag 2: 1/2 ny tilskuddsblanding + 1/2 gammel tilskuddsblanding.

Dag 3: 3/4 ny tilskuddsblanding + 1/4 gammel tilskuddsblanding.

Dag 4: Heretter kun den nye tilskuddsblandingen.

Kontakt gjerne din helsesykepleier om du har behov for ytterligere råd om produktet, og om hvordan du kan ha en gradvis overgang til den nye tilskuddsblandingen.

Jeg googlet og kom frem til at nan2 trygt kan brukes fra 6mnd, men det inneholder mer jern enn nan 1. Jeg tror det skal gå helt fint å bytte fra 1 til 2.

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar! Mente å ha hørt at det kun er Nan 1 som er erstatning og at det andre er drikkemelk, men leser nå på nestle sine sider at Nan2 også er erstatning 😅 fikk litt panikk her haha

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Okei, takk for svar! Mente å ha hørt at det kun er Nan 1 som er erstatning og at det andre er drikkemelk, men leser nå på nestle sine sider at Nan2 også er erstatning 😅 fikk litt panikk her haha

Fort gjort! Lykke til ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Nan 2 er også erstatning :)  Nan 1 er vel til 6 mnd og så Nan 2 fra 6 - 12 mnd. Så du burde vel bytte til Nan 2 nå.

Nan 3 og 4 er mer "melkedrikk" for eldre barn såvidt jeg har skjønt. I Norge er det vel da vanlig å gi kumelk istedet.

Anonymkode: 3cecf...5e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nan 2 er også erstatning :)  Nan 1 er vel til 6 mnd og så Nan 2 fra 6 - 12 mnd. Så du burde vel bytte til Nan 2 nå.

Nan 3 og 4 er mer "melkedrikk" for eldre barn såvidt jeg har skjønt. I Norge er det vel da vanlig å gi kumelk istedet.

Nan 2 er i utgangspunktet unødvendig. Man trenger ikke å bytte ved 6 mnd alder fordi dette er en tid hvor man innfører mer og mer fast føde 

Anonymkode: 6fc11...48e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nan 2 er i utgangspunktet unødvendig. Man trenger ikke å bytte ved 6 mnd alder fordi dette er en tid hvor man innfører mer og mer fast føde 

Anonymkode: 6fc11...48e

Okai, satte meg aldri særlig inn i det da jeg primært ammet og bare ga MME iblant. Så jeg kjøpte bare etter alder som sto på boksen. Morsmelk forandrer seg jo fra barnet er liten til større så for meg ga det mening at man ikke ga samme MME ved 1 mnd og 7 mnd. Kommer kanskje litt an på mengden mat ellers, min brukte ganske lang tid fra 6 mnd til hun spiste mye fast føde, var ikke sånn over natta akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...