Gå til innhold

Plutselig spotting før mens

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid hatt helt stabile sykluser (ja heldig, jeg vet) og mensen har komt når den skal uten spotting. Nå spotter jeg plutselig alt fra 5 til to dager før mensen.. vi har to barn og ønsker oss ett siste men det ser ut som det blir vanskeligere enn antatt denne gang. De to første satt på første forsøk. Hva er det som kan forårsake spotting før mensen? Hormonforandringer? Stress? Sover litt dårligere om natta siden minstemann på 2 fortsatt våkner en del, men syns ikke jeg lider av alvorlig søvnmangel heller..nå er jeg 9 dpo og begynte å spotte idag igjen.. Vet jeg traff på eggløsning pga eggløsningstest og temping.. Noen som har lignende erfaringer?

Anonymkode: e93ca...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har alltid hatt helt stabile sykluser (ja heldig, jeg vet) og mensen har komt når den skal uten spotting. Nå spotter jeg plutselig alt fra 5 til to dager før mensen.. vi har to barn og ønsker oss ett siste men det ser ut som det blir vanskeligere enn antatt denne gang. De to første satt på første forsøk. Hva er det som kan forårsake spotting før mensen? Hormonforandringer? Stress? Sover litt dårligere om natta siden minstemann på 2 fortsatt våkner en del, men syns ikke jeg lider av alvorlig søvnmangel heller..nå er jeg 9 dpo og begynte å spotte idag igjen.. Vet jeg traff på eggløsning pga eggløsningstest og temping.. Noen som har lignende erfaringer?

Anonymkode: e93ca...f9d

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: eb8f4...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke selv hatt det, men kan virke som du produserer for lite progesteron. Vet heller ikke hva du kan gjøre for at kroppen skal rette på det selv, men du kan spørre legen om å få resept på progesterontilskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også begynt å spotte litt før mens, og luteal fasen er kortere. begynte etter ammeslutt ved 2 år. Jeg vet selv at jeg har god økning i progesteron for blir veldig kvalm og har endel pms /pmdd hver luteal fase 🤣 det har jeg vært helt siden jeg fikk mensen tilbake etter fødsel. 

Anonymkode: e72ed...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...