AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:27 #41 Del Skrevet søndag kl 22:27 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært sammen med samboer I 6 år, svigerinne vært i familien i 4 år. Jeg har aldri likt henne så veldig godt egentlig, føler hun kan være falsk, vanskelig å vite hvor man har henne. Jeg har veldig lyst på barn, men har ikke enda. Er 37 år så føler veldig på det, redd det er for sent. Har gruet meg litt til den dagen de skulle si de skal ha barn, barnslig og smålig jeg vet.. så nå er hun gravid. Jeg klarte ikke bli glad, ble lei meg og litt irritert.. selvfølgelig skal hun blk gravid før meg.. hun skrev melding, så hun merket ikke noe på meg. Jeg føler meg som verdens verste person! Har mest lyst å kutte henne ut, ikke bli med der hun er, eller be de hjem til oss. Men vet det ikke går.. hjelp! Hvordan komme seg ut av disse følelsene? Anonymkode: 8194b...e52 Det suger, og det kommer til å gjøre møkkvondt hver gang en du er nær blir gravid, men ikke du. Det er fryktelig vondt og være ufrivillig barnløs. Jeg tror det helt ærlig er veldig vansklig å komme ut av disse følelsene, uten å selv å få barn. Det du kan gjøre, som har hjulpet meg i hvert fall, er å distansere seg fra selve barnet som jeg uansett ikke er "pålagt" å ha en relasjon til. For min del er det lettere om jeg kan ha et "hyggelighets visitt-forhold" til barnet enn om jeg går langt inn i relasjonen, som ingen uansett forventer. På den måten kan jeg opprettholde relasjonene på en god måte. Jeg tror vel også at de som får barn skjønner at det er vanskleig for ufrivillig barnløse, og at de ikke forventer det samme av de som av andre. Anonymkode: c58a4...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:28 #42 Del Skrevet søndag kl 22:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er helt riktig. Jeg er sjalu på henne og liker henne absolutt ikke. Og føler hun er bedre, bedre likt. Når vi er med familien til samboer føler jeg alle heller vil snakke med henne enn meg. Hun er egentlig i veien.. Vet jeg må jobbe med meg selv.. ts Anonymkode: 8194b...e52 Det fremstår som at du sammenligner deg med henne. Prøv heller å fiske frem dine positive sider og gode egenskaper og vær takknemlig for disse. Si til deg selv at du er flink på dette og dette, du er hardtarbeidende, ærlig og snill (og andre positive ting som karakteriserer deg). I tillegg er jo du den broren hennes falt for, så han synes nok ikke at du står tilbake for søsteren sin. Jeg håper at du finner styrken til å være fornøyd med deg selv, stole på deg selv og din vei. Beklager hvis jeg er helt på bærtur her… Når det gjelder familien hans, så er det jo naturlig at de vil snakke med svigerinnen din. Det er uansett trist hvis de er dårlige på å inkludere deg. Når det er sagt, så vet du jo nå at hvis du blir svigermor en gang så vil du nok bli flinkere til å inkludere❤️ Min svigermor har sagt til meg at hun egentlig bare er interessert i å snakke med sin sønn og sine barnebarn. Jeg mener ikke å gjøre at din historie handler om meg, men ville bare si det slik at du vet at du ikke er den eneste som blir holdt litt utenfor av svigerfamilien sin… Anonymkode: 3f36a...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:42 #43 Del Skrevet mandag kl 05:42 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det fremstår som at du sammenligner deg med henne. Prøv heller å fiske frem dine positive sider og gode egenskaper og vær takknemlig for disse. Si til deg selv at du er flink på dette og dette, du er hardtarbeidende, ærlig og snill (og andre positive ting som karakteriserer deg). I tillegg er jo du den broren hennes falt for, så han synes nok ikke at du står tilbake for søsteren sin. Jeg håper at du finner styrken til å være fornøyd med deg selv, stole på deg selv og din vei. Beklager hvis jeg er helt på bærtur her… Når det gjelder familien hans, så er det jo naturlig at de vil snakke med svigerinnen din. Det er uansett trist hvis de er dårlige på å inkludere deg. Når det er sagt, så vet du jo nå at hvis du blir svigermor en gang så vil du nok bli flinkere til å inkludere❤️ Min svigermor har sagt til meg at hun egentlig bare er interessert i å snakke med sin sønn og sine barnebarn. Jeg mener ikke å gjøre at din historie handler om meg, men ville bare si det slik at du vet at du ikke er den eneste som blir holdt litt utenfor av svigerfamilien sin… Anonymkode: 3f36a...b32 Ts her. Vil vel ikke akkurat si de holder meg utenfor. De er hyggelige, men har sett at når vi møtes alle sammen så tar ofte svigerfar henne til siden for å snakke om ting bare de, svigermor har alzheiemer så han er opptatt av å snakke om det. Som jeg så klart skjønner. Men må ærlig si jeg blir lei meg hver gang jeg ser de snakke sammen, en gang stod de på terrassen hjemme hos oss og hadde lukket døra, jeg gikk mot den for å åpne og hun bare rister på hodet og viser jeg ikke skal komme ut. Noen ganger er jeg og samboer alene med foreldrene hans, så mye bedre det er.. jeg høres sikkert ut som en forferdelig person, tror ikke jeg egentlig er det, men hun plager meg veldig. Anonymkode: 8194b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:59 #44 Del Skrevet mandag kl 06:59 Ja du høres ut som en forferdelig person ts, og ut fra hva din svigerinne skriver og hvordan du beskriver situasjonen så er det kanskje akkurat det du er. Sorg over å ikke selv ha barn er fryktelig vondt, men her høres det ut som om du har langt større problemer enn kun dette med barnet. Tenker du faktisk bør snakke med noen om dette - ikke bare på kg eller venninner. Håper du kommer deg raskt over denne kneiken ts, for dette skader ikke bare deg, men hele familien! Anonymkode: 9c6c7...a96 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:30 #45 Del Skrevet mandag kl 07:30 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja du høres ut som en forferdelig person ts, og ut fra hva din svigerinne skriver og hvordan du beskriver situasjonen så er det kanskje akkurat det du er. Sorg over å ikke selv ha barn er fryktelig vondt, men her høres det ut som om du har langt større problemer enn kun dette med barnet. Tenker du faktisk bør snakke med noen om dette - ikke bare på kg eller venninner. Håper du kommer deg raskt over denne kneiken ts, for dette skader ikke bare deg, men hele familien! Anonymkode: 9c6c7...a96 Ts. Jo det skader meg, men hele familien? Det gjør det vel ikke. Eller hvordan mener du det gjør det? Anonymkode: 8194b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:35 #46 Del Skrevet mandag kl 07:35 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her. Det er helt sant, handler ikke om henne. Det var vel snilt, men jeg klarer ikke helt tenke det nå. Fikk melding etterpå at hun håper jeg ikke ble lei meg, hvis det var noe jeg hadde lyst på også. Kjenner jeg egentlig ikke helt orker forholde meg til henne.. Anonymkode: 8194b...e52 Jeg har stått i dette selv. Og dette var jo veldig omtenksomt. Blant familie og venninner (jeg var ikke åpen om prøverør) var det bare en handfull som forstod at en melding var mye bedre for meg og mannen, enn annonsering i person, eller enda verre, i plenum. Så dette med hva du føler. Det er helt normalt. Men du må virkelig fokusere på at det er et DEG-problem. Ikke et hun-problem. Våge å kjenne på det vonde, men ikke projisere følelsene mot henne. Anonymkode: 75168...c68 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:40 #47 Del Skrevet mandag kl 07:40 Å få første barnet ved 38 kan by på utfordringer ja. Anonymkode: d181d...cb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:47 #48 Del Skrevet mandag kl 07:47 Hvorfor svarer du ikke på om dere i hele tatt har prøvd å bli gravide? Så irriterende!! Anonymkode: 3d655...74a 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:48 #49 Del Skrevet mandag kl 07:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Vil vel ikke akkurat si de holder meg utenfor. De er hyggelige, men har sett at når vi møtes alle sammen så tar ofte svigerfar henne til siden for å snakke om ting bare de, svigermor har alzheiemer så han er opptatt av å snakke om det. Som jeg så klart skjønner. Men må ærlig si jeg blir lei meg hver gang jeg ser de snakke sammen, en gang stod de på terrassen hjemme hos oss og hadde lukket døra, jeg gikk mot den for å åpne og hun bare rister på hodet og viser jeg ikke skal komme ut. Noen ganger er jeg og samboer alene med foreldrene hans, så mye bedre det er.. jeg høres sikkert ut som en forferdelig person, tror ikke jeg egentlig er det, men hun plager meg veldig. Anonymkode: 8194b...e52 Hvorfor ville du avbryte privat samtale? Eneste grunnen til å avbryte er å fortelle at maten blir kald eller kaffen servert. Noen har bedre kjemi - slik er det. Vil han du deler hus med ikke gifte seg? Anonymkode: 403b6...ffc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:57 #50 Del Skrevet mandag kl 07:57 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor svarer du ikke på om dere i hele tatt har prøvd å bli gravide? Så irriterende!! Anonymkode: 3d655...74a kanskje de ikke har sex? mannen vil ikke ha barn? og så lar hun det gå utover svigerinna... Anonymkode: e4b13...a3a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:57 #51 Del Skrevet mandag kl 07:57 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor svarer du ikke på om dere i hele tatt har prøvd å bli gravide? Så irriterende!! Anonymkode: 3d655...74a kanskje de ikke har sex? mannen vil ikke ha barn? og så lar hun det gå utover svigerinna... Anonymkode: e4b13...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:05 #52 Del Skrevet mandag kl 08:05 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her. Nei jeg reagerer ikke sånn når andre rundt meg blir gravide. Syns det er veldig hyggelig. Men med henne føler jeg desverre ikke det. Hun tar alt.. den første av oss som giftet seg, og får nå første barnebarnet. Hun er liksom mest i veien 🙈 Anonymkode: 8194b...e52 Høres ut som at problemet er deg dessverre, ts. Du er tafatt, ser kun svigerinnes problemer.. i denne tråden har du kun vist deg som sutrende og bitter ut. Hvis DU har lyst på barn og giftermål må DU gjøre noe med det. Ønsker ikke mannen din dette har du også tatt et valg - og da får du stå i det og slutte å være et hespetre. Anonymkode: 43d0c...f7d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:12 #53 Del Skrevet mandag kl 08:12 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): kanskje de ikke har sex? mannen vil ikke ha barn? og så lar hun det gå utover svigerinna... Anonymkode: e4b13...a3a Jeg mistenker at ts har store psykiske plager, og det er derfor samboeren ikke tør å gifte seg med henne eller få barn med henne. Anonymkode: 43d0c...f7d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:13 #54 Del Skrevet mandag kl 08:13 Det blir for dumt når du ikke svarer på om dere i det hele tatt prøver å få barn. Anonymkode: 7904a...f67 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:18 #55 Del Skrevet mandag kl 08:18 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, det er helt riktig. Jeg er sjalu på henne og liker henne absolutt ikke. Og føler hun er bedre, bedre likt. Når vi er med familien til samboer føler jeg alle heller vil snakke med henne enn meg. Hun er egentlig i veien.. Vet jeg må jobbe med meg selv.. ts Anonymkode: 8194b...e52 Den meldingen hun skrev til deg forklarer vel akkurat hvorfor hun er bedre likt dessverre. Prøv å heve deg over det. Anonymkode: f7909...1df 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet mandag kl 08:26 #56 Del Skrevet mandag kl 08:26 Tror TS bør jobbe med seg selv, når relasjonen mot svigerinnen blir en konkurranse. «Hun får barn først, hun gifter seg først, hun må være først til alt…», er hun egentlig det? TS svarer ikke på om hun og samboeren faktisk prøver å få barn, ei heller om det har vært diskutert med samboeren. Kun at TS ønsker seg barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:29 #57 Del Skrevet mandag kl 08:29 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): kanskje de ikke har sex? mannen vil ikke ha barn? og så lar hun det gå utover svigerinna... Anonymkode: e4b13...a3a Ts. Vi har sex, og han ønsker også barn. Men har ikke fått det til enda. Desverre. Anonymkode: 8194b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:30 #58 Del Skrevet mandag kl 08:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts. Vi har sex, og han ønsker også barn. Men har ikke fått det til enda. Desverre. Anonymkode: 8194b...e52 Merkelig at dere ikke har sjekket opp hvorfor da! Anonymkode: 43d0c...f7d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:30 #59 Del Skrevet mandag kl 08:30 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har stått i dette selv. Og dette var jo veldig omtenksomt. Blant familie og venninner (jeg var ikke åpen om prøverør) var det bare en handfull som forstod at en melding var mye bedre for meg og mannen, enn annonsering i person, eller enda verre, i plenum. Så dette med hva du føler. Det er helt normalt. Men du må virkelig fokusere på at det er et DEG-problem. Ikke et hun-problem. Våge å kjenne på det vonde, men ikke projisere følelsene mot henne. Anonymkode: 75168...c68 Ts. Hun sa det til meg på melding for jeg var ikke der når de fortalte det til resten. Hun sa det til samboer og foreldrene hans samtidig. Anonymkode: 8194b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:46 #60 Del Skrevet mandag kl 08:46 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts. Vi har sex, og han ønsker også barn. Men har ikke fått det til enda. Desverre. Anonymkode: 8194b...e52 Så hvorfor har du ikke tatt tak i det enda? Anonymkode: 7904a...f67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå