AnonymBruker Skrevet 9. februar #21 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Altså... du må virkelig jobbe med deg selv! Dette handler ikke om at hun alltid "skal" være først eller at du ikke har fått barn ennå. Du føler at hun er bedre enn deg i alt hun gjør og derfor liker du henne ikke. Du er rett og slett sjalu på henne! Anonymkode: 5ccb1...87c Ja, det er helt riktig. Jeg er sjalu på henne og liker henne absolutt ikke. Og føler hun er bedre, bedre likt. Når vi er med familien til samboer føler jeg alle heller vil snakke med henne enn meg. Hun er egentlig i veien.. Vet jeg må jobbe med meg selv.. ts Anonymkode: 8194b...e52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #22 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ts her. Det er helt sant, handler ikke om henne. Det var vel snilt, men jeg klarer ikke helt tenke det nå. Fikk melding etterpå at hun håper jeg ikke ble lei meg, hvis det var noe jeg hadde lyst på også. Kjenner jeg egentlig ikke helt orker forholde meg til henne.. Anonymkode: 8194b...e52 Det var jo veldig fint skrevet av henne. I og med at hun skrev det, er det nok ganske åpenbart for henne (alle) at dette med barn er vanskelig for deg. Hvis dette er veldig vanskelig for deg, kan du prøve å unngå henne en liten stund (dager/uker), men helst forklar henne hvorfor. At det ikke er noe personlig - for det er det jo ikke. Du sier du egentlig aldri har likt henne, men det er faktisk ditt problem, med mindre hun har gjort noe for å skade deg. Å bli gravid nå har hun åpenbart ikke gjort for å skade deg. Du har det vanskelig, men det gir deg ikke rett til å behandle andre dårlig likevel. Hvis du ber om forståelse, er det bedre enn at du må be om tilgivelse etterpå. Anonymkode: 9b9a8...072 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #23 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det er helt riktig. Jeg er sjalu på henne og liker henne absolutt ikke. Og føler hun er bedre, bedre likt. Når vi er med familien til samboer føler jeg alle heller vil snakke med henne enn meg. Hun er egentlig i veien.. Vet jeg må jobbe med meg selv.. ts Anonymkode: 8194b...e52 Ja, det må du gjøre. Noen timer hos psykolog kan kanskje være greit? Det er åpenbart at det er mange ting her som du bør jobbe med for å få det bedre med deg selv. Da vil relasjonene dine bli bedre også. Anbefaler deg å gjøre dette før du eventuelt blir gravid - altså jeg mener ikke at du skal vente med å prøve (hvis du prøver nå), men at du ikke bør vente med å ta tak i dette. Det blir ikke enklere hvis du har et lite barn å ivareta, det hjelper hverken på psyken eller forholdet å ha småbarn!! Hvis du tar med deg issues inn i babytiden, kan det gjøre ting vanskeligere enn nødvendig for deg. Og hvis du ikke skulle lykkes med å få barn, er det bedre at du har fått hjelp til å nøste opp i ting som er vanskelig for deg før det viser seg at du ikke vil få oppfylt ønsket ditt. Anonymkode: 9b9a8...072 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #24 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det var jo veldig fint skrevet av henne. I og med at hun skrev det, er det nok ganske åpenbart for henne (alle) at dette med barn er vanskelig for deg. Hvis dette er veldig vanskelig for deg, kan du prøve å unngå henne en liten stund (dager/uker), men helst forklar henne hvorfor. At det ikke er noe personlig - for det er det jo ikke. Du sier du egentlig aldri har likt henne, men det er faktisk ditt problem, med mindre hun har gjort noe for å skade deg. Å bli gravid nå har hun åpenbart ikke gjort for å skade deg. Du har det vanskelig, men det gir deg ikke rett til å behandle andre dårlig likevel. Hvis du ber om forståelse, er det bedre enn at du må be om tilgivelse etterpå. Anonymkode: 9b9a8...072 Ts her. Jeg har vel ikke behandlet andre dårlig?? Jeg vet hun ikke har gjort det for å skade meg. Anonymkode: 8194b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #25 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært sammen med samboer I 6 år, svigerinne vært i familien i 4 år. Jeg har aldri likt henne så veldig godt egentlig, føler hun kan være falsk, vanskelig å vite hvor man har henne. Jeg har veldig lyst på barn, men har ikke enda. Er 37 år så føler veldig på det, redd det er for sent. Har gruet meg litt til den dagen de skulle si de skal ha barn, barnslig og smålig jeg vet.. så nå er hun gravid. Jeg klarte ikke bli glad, ble lei meg og litt irritert.. selvfølgelig skal hun blk gravid før meg.. hun skrev melding, så hun merket ikke noe på meg. Jeg føler meg som verdens verste person! Har mest lyst å kutte henne ut, ikke bli med der hun er, eller be de hjem til oss. Men vet det ikke går.. hjelp! Hvordan komme seg ut av disse følelsene? Anonymkode: 8194b...e52 Opplevde det samme med svigerinne da jeg var gravid. Hun og mannen hadde vært sammen i 4 år, ingen barn ennå. Jeg og kjæresten ble gravide på første forsøk etter 1 år sammen. Det var ikke før hun hadde fått sin første at hun var avslappet og hyggelig mot meg. Tro meg, jeg merket det selv om jeg klarte å oppføre meg med normal høflighet mot henne. Jeg gjorde min egen graviditet så liten som mulig, for jeg vet jo ikke hva hennes sinne/irritasjon egentlig kom fra. Det er generelt vanskelig å være helt seg selv med en svigerfamilie, med mindre man matcher utrolig godt i personlighet. Det er ikke sikkert hun er falsk, bare ulik. Anonymkode: 58f2a...d52 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundejente Skrevet 9. februar #26 Del Skrevet 9. februar som flere har nevnt over her, hvis det er så viktig for deg å få barn at du blir sjalu på andre som får det, så er det på høy tid å gjøre en innsats for å bli gravid. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #27 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Opplevde det samme med svigerinne da jeg var gravid. Hun og mannen hadde vært sammen i 4 år, ingen barn ennå. Jeg og kjæresten ble gravide på første forsøk etter 1 år sammen. Det var ikke før hun hadde fått sin første at hun var avslappet og hyggelig mot meg. Tro meg, jeg merket det selv om jeg klarte å oppføre meg med normal høflighet mot henne. Jeg gjorde min egen graviditet så liten som mulig, for jeg vet jo ikke hva hennes sinne/irritasjon egentlig kom fra. Det er generelt vanskelig å være helt seg selv med en svigerfamilie, med mindre man matcher utrolig godt i personlighet. Det er ikke sikkert hun er falsk, bare ulik. Anonymkode: 58f2a...d52 Ts her. Mulig hun merker det, ikke vet jeg. Har aldri vært noe annet enn hyggelig mot henne, men kan jo hende hun merker noe. Ikke vet jeg.. vi er ulike. Hun kan sitte å snakke med deg å smile, så snu seg bort og bli alvorlig med en gang. Skriver mye på snap hvor glad hun er for å ha meg, når vi møtes snakker hun nesten ikke med meg. Syns det er vanskelig å forholde seg til.. Anonymkode: 8194b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #28 Del Skrevet 9. februar Hundejente skrev (Akkurat nå): som flere har nevnt over her, hvis det er så viktig for deg å få barn at du blir sjalu på andre som får det, så er det på høy tid å gjøre en innsats for å bli gravid. Blir ikke sjalu på andre, kun henne. Plager meg ikke i det hele tatt når andre får barn. Anonymkode: 8194b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #29 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, det er helt riktig. Jeg er sjalu på henne og liker henne absolutt ikke. Og føler hun er bedre, bedre likt. Når vi er med familien til samboer føler jeg alle heller vil snakke med henne enn meg. Hun er egentlig i veien.. Vet jeg må jobbe med meg selv.. ts Anonymkode: 8194b...e52 Yikes du høres ut som et skikkelig sjarmtroll! Stakkars svigerinnen din, det skinner nok gjennom hvor lite du liker henne. Og det uten at hun har gjort deg noe som helst! Ta deg sammen og oppfør deg som en voksen! Anonymkode: d10f7...2df 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #30 Del Skrevet 9. februar Du gjør rett i å ikke vise det til henne. Her skiller du deg kraftig ut fra de fleste ufrivillig barnløse. For all in all er det DITT problem at du ikke klarer å få barn. Det skal selvfølgelig være plass til din sorg, men det skal også være plass til andres glede. Anonymkode: 63b3b...382 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #31 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du gjør rett i å ikke vise det til henne. Her skiller du deg kraftig ut fra de fleste ufrivillig barnløse. For all in all er det DITT problem at du ikke klarer å få barn. Det skal selvfølgelig være plass til din sorg, men det skal også være plass til andres glede. Anonymkode: 63b3b...382 Hvordan skiller jeg meg kraftig ut? Jo det er plass til andres glede, men akkurat nå vil jeg ikke forholde meg til henne kjenner jeg. Barnslig og slemt sikkert, men jeg syns det har vært vanskelig med henne hele veien Anonymkode: 8194b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundejente Skrevet 9. februar #32 Del Skrevet 9. februar (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Blir ikke sjalu på andre, kun henne. Plager meg ikke i det hele tatt når andre får barn. Anonymkode: 8194b...e52 men hvorfor har du ikke gjort en større innsats for å bli gravid? du har ikke gått til legen engang?? hadde kanskje forstått deg litt mer hvis dere hadde prøvd IVF i flere år eller noe, men hva da, dere har sex to ganger i måneder og bare håper å bli gravid, og så blir du sur når svigerinna di blir det? Endret 9. februar av Hundejente 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #33 Del Skrevet 9. februar Hvorfor svarer du ikke når folk spør deg om hvorfor du ikke har blitt gravid? Har du prøvd? Du bare svarer her med masse piss om din svigerinne. Hvor kon hun i bildet? Man tar vekk prevensjon og puter...det er ikke verre. Får du ikke barn, så søker du hjelp. Fokuser på deg selv og ikke andre. Anonymkode: 0178f...aec 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #34 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan skiller jeg meg kraftig ut? Jo det er plass til andres glede, men akkurat nå vil jeg ikke forholde meg til henne kjenner jeg. Barnslig og slemt sikkert, men jeg syns det har vært vanskelig med henne hele veien Anonymkode: 8194b...e52 Så lenge du holder det til å være ditt problem så gjør du mye. Slik du beskriver oppførselen hennes liker ikke hun deg heller. Men dere sitter der begge to og skyver det til side for alles beste. Det er slikt voksne gjør når de en sjelden gang må møtes. Anonymkode: 63b3b...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #35 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge du holder det til å være ditt problem så gjør du mye. Slik du beskriver oppførselen hennes liker ikke hun deg heller. Men dere sitter der begge to og skyver det til side for alles beste. Det er slikt voksne gjør når de en sjelden gang må møtes. Anonymkode: 63b3b...382 Ts her. Jeg er da høflig og grei mot henne når vi møtes. Har aldri sagt noe om henne til andre heller. Hva får deg til å si hun ikke liker meg da? Anonymkode: 8194b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #36 Del Skrevet 9. februar Hvordan er forholdet ditt til svigerforeldrene dine da, ts? Er det der det bunner litt? At de gir svigerinna di mer oppmerksomhet pga bryllup og barn? At du føler deg glemt? Anonymkode: 237e7...b2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #37 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er forholdet ditt til svigerforeldrene dine da, ts? Er det der det bunner litt? At de gir svigerinna di mer oppmerksomhet pga bryllup og barn? At du føler deg glemt? Anonymkode: 237e7...b2b Ts her. Jeg har egentlig alltid hatt et godt forhold til dem. Hun får jo mer oppmerksomhet pga det og hun tar all plassen når hun er i et rom. Sitter å holder de i hånda, holder rundt.. så er vanskelig å være svigerinne med henne.. føler vel de liker henne bedre, for hun tar all plassen Anonymkode: 8194b...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #38 Del Skrevet 9. februar Prøver dere i det hele tatt å bli gravide? Anonymkode: 7904a...f67 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #39 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun tar alt.. den første av oss som giftet seg, og får nå første barnebarnet. Hun er liksom mest i veien 🙈 Du er faktisk et utrolig kjipt menneske. Det er virkelig ikke hennes feil at du strever og sliter med ditt Anonymkode: f4d3f...d81 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:14 #40 Del Skrevet søndag kl 22:14 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ts her. Jeg er da høflig og grei mot henne når vi møtes. Har aldri sagt noe om henne til andre heller. Hva får deg til å si hun ikke liker meg da? Anonymkode: 8194b...e52 Fordi dere begge tolererer hverandre. Anonymkode: 63b3b...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå