AnonymBruker Skrevet 12. februar #161 Del Skrevet 12. februar BobbySocks skrev (43 minutter siden): Samme foreldrene som ikke giddet være barnevakt for barnebarna. Man høster det man sår, som oftest. Ja, men da er vi enige! For det er "å gidde eller ikke". Det handler om prioriteringer. Det å være altfor privat uten å dele noe er ikke gidder. To helt forskjellige ting! Anonymkode: 51a9a...f5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #162 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det får du stå for selv. For meg er det så latterlig å holde tilbake informasjon som både du og motparten kan ha nytte av . Anonymkode: 51a9a...f5e Du skjønner ikke at om noen ikke vil ha kontakt med sin mor at det har vært forferdelig? På hvilken måte, er det ingen som har krav på å vite. Hadde denne moren vært ålreit, så hadde ju datteren hatt kontakt. Så hvis du legger godviljen til, så kan du gjette at det har vært veldig ugreit. Sånn. Også ser du på en true crime dokumentar eller noe, sånn at du får mettet nysgjerrigheten litt. Anonymkode: 15c69...d0c 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #163 Del Skrevet 12. februar BobbySocks skrev (2 timer siden): Jeg føler meg ikke vel om å snakke om det som skjedde, jeg vil bare gå videre. Til og med mannen min vet ikke mye, noe skammer jeg meg veldig for. Naboer visste litt, lærere visste litt, men de visste ikke alt, bare det de så selv når hun kom på skolen eller sto ute og skrek utenfor blokka både på dagen og natta. Min mor var psykisk syk har jeg jo forstått som voksen. Hun drakk også veldig mye. Det verste var ikke de fysiske smertene, men heller den konstante redselen for hva som ventet når jeg kom inn døra, eller om jeg ville bli dratt ut av senga om natta. Og gud nåde meg om jeg tissa i senga, og det gjorde jeg dessverre ofte, det var umulig å styre. Hun kunne presse meg mellom bena sine (hvis dere klarer å se tegninga) og hun kunne få mannlige venner til å late som de skulle kaste meg utenfor balkongen. Det er faktisk en av mine verste minner, det at disse mennene holdt meg i armene sine og liksom latet som de skulle kaste meg utenfor kanten. Mens min "mor" lo så hun grein, for det var visst så morsomt. Så derfor like hun å gjøre dette ofte. Jeg har to arr på leppene mine etter sigaretter, ett stort arr i panna og et under haka etter en slags kniv el ligende gjenstand. Fikk slått spiker i høyre fot. Dette er bare noe, jeg levde slik fra jeg var født til jeg kom meg vekk når jeg var 19 år. Jeg ble født på 70 tallet, så det var ikke like god hjelp å få på den tiden som nå. På den tiden var jeg med "moren" min på barer så og si hver dag, ingen sa noe på at småunger satt med folk som drakk. Heldigvis hadde ikke dette gått i dag. Sånn, nå klarte jeg faktisk å skrive bittelitt om hva jeg har opplevd. Trodde ikke jeg skulle greie det, men det hjelper å være anonym. Jeg blir litt dårlig merker jeg når jeg skriver dette, men gikk bedre enn jeg trodde. Det du forteller om er sadisme og psykopati. Det kan ikke bli verre enn det. 😢 Jeg vokste opp med sånne foreldre også. Men de ville aldri laget merker på meg for de var veldig opptatt av fasade. Det er IKKE din skam å bære. Din mor er rett og slett syk i hodet og totalt blottet for empati. Anonymkode: 1c8dd...479 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #164 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for så mange gode og hjelpsomme svar. Jeg har foreløpig kun fått en slik automatisk svar fra statsforvalteren "vi har motatt søknaden din og vil ta kontakt..." Fikk igjen i dag en tlf fra kommunen (med den samme damen som tidligere) og hun var veldig ufin og "hard" og var fast bestemt på at det er mitt ansvar å ordne opp. Jeg ba henne om å ikke ringe meg flere ganger men heller sende det skriftlig i en email slik at jeg kunne ta dette videre med statsforvalteren og eventuelt advokat. Hun ble litt spakere, og sa hun skulle sende det. Hun har ikke sendt noe enda, og det var rundt kl 09.00 vi snakket sammen. Jeg føler meg ikke vel om å snakke om det som skjedde, jeg vil bare gå videre. Til og med mannen min vet ikke mye, noe skammer jeg meg veldig for. Naboer visste litt, lærere visste litt, men de visste ikke alt, bare det de så selv når hun kom på skolen eller sto ute og skrek utenfor blokka både på dagen og natta. Min mor var psykisk syk har jeg jo forstått som voksen. Hun drakk også veldig mye. Det verste var ikke de fysiske smertene, men heller den konstante redselen for hva som ventet når jeg kom inn døra, eller om jeg ville bli dratt ut av senga om natta. Og gud nåde meg om jeg tissa i senga, og det gjorde jeg dessverre ofte, det var umulig å styre. Hun kunne presse meg mellom bena sine (hvis dere klarer å se tegninga) og hun kunne få mannlige venner til å late som de skulle kaste meg utenfor balkongen. Det er faktisk en av mine verste minner, det at disse mennene holdt meg i armene sine og liksom latet som de skulle kaste meg utenfor kanten. Mens min "mor" lo så hun grein, for det var visst så morsomt. Så derfor like hun å gjøre dette ofte. Jeg har to arr på leppene mine etter sigaretter, ett stort arr i panna og et under haka etter en slags kniv el ligende gjenstand. Fikk slått spiker i høyre fot. Dette er bare noe, jeg levde slik fra jeg var født til jeg kom meg vekk når jeg var 19 år. Jeg ble født på 70 tallet, så det var ikke like god hjelp å få på den tiden som nå. På den tiden var jeg med "moren" min på barer så og si hver dag, ingen sa noe på at småunger satt med folk som drakk. Heldigvis hadde ikke dette gått i dag. Sånn, nå klarte jeg faktisk å skrive bittelitt om hva jeg har opplevd. Trodde ikke jeg skulle greie det, men det hjelper å være anonym. Jeg blir litt dårlig merker jeg når jeg skriver dette, men gikk bedre enn jeg trodde. Tusen takk igjen for alle som har hjulpet meg, jeg føler jeg står litt sterkere nå som jeg vet litt mer. Anonymkode: 4f7ba...9de Herregud TS, dette er vondt å lese. Det er vanskelig å forstå at det finnes slike mennesker, og det er helt forståelig at du ikke har lyst til å snakke om det. Bra at du ba dem om å ta det skriftlig, og nevnte advokat. Dette er virkelig ikke ditt problem, og du skal ikke måtte forsvare ditt standpunkt. Godt å høre at du har en mann, håper det går bra med deg videre i livet Anonymkode: 919bf...35e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #165 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 16.55): Har ingenting med nysgjerrighet å gjøre. Du kan lese mine motiver der. At det kan være en døråpner å være litt åpen. Sorry at jeg ikke sier ting du vil høre,jeg bare sier mine tanker. Som du gjør. Kalles krenka. Krenka fordi noen setter litt krav til litt åpenhet. Jeg sier ingenting fordi det er "kult",jeg er voksen jeg. Anonymkode: 51a9a...f5e Eller så får man nok en gang døra i fleisen, fordi de allerede er manipulert av søte gamle Turid til å tro at hun aldri kunne gjort noe slikt. Det får være opp til offeret i historien å velge når og hvordan de utsetter seg for denne risikoen, for det er også en stor personlig belastning. Anonymkode: d579f...2dd 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #166 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da legger vi forskjellige ting i "gidder ikke". Anonymkode: 51a9a...f5e Er du fra boomer-generasjonen?:) Anonymkode: 233f8...18b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #167 Del Skrevet 12. februar BobbySocks skrev (3 timer siden): Samme foreldrene som ikke giddet være barnevakt for barnebarna. Man høster det man sår, som oftest. Jepp. Det er ofte sånn så når folk bryter relasjonen så ligger det så mye mer bak, men jeg, personlig, tar heller «gidder ikke» stemplet på meg enn å dele noe så privat og vondt med andre. Så får AB som mener at man skal dele så mye privat med andre, bare ha det så godt Anonymkode: 233f8...18b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #168 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eller så får man nok en gang døra i fleisen, fordi de allerede er manipulert av søte gamle Turid til å tro at hun aldri kunne gjort noe slikt. Det får være opp til offeret i historien å velge når og hvordan de utsetter seg for denne risikoen, for det er også en stor personlig belastning. Anonymkode: d579f...2dd Min mor er snill mot alle andre utenom meg. Det gjorde livet mitt som barn utrolig vanskelig. 🥲 For alle trodde hun var den gode, snille, omsorgsfulle, fantastiske mammaen:) Anonymkode: 233f8...18b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #169 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du fra boomer-generasjonen?:) Anonymkode: 233f8...18b ?? Anonymkode: 51a9a...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 13. februar #170 Del Skrevet 13. februar TomKrus skrev (14 timer siden): Men det betyr ikke en dritt hva du mener ! Det er lovregulert alt sammen. Denne kvinnen har ingen verger, og kan aldri tvinge noen til å være noe verge. Og er det noe økonomisk uoppgjort mellom kommunen og denne kvinnen kan de rette krav inn mot boet når vedkommende dør, overskytende går til arvingene. Dette sørger stats forvalter skjer innenfor lovverket som regulerer oppgjør av bo, når arvingene selv ikke kan gjøre dette. Er det ikke noe overskytende tar kommunen den utgiften ! Verre er det ikke. Så enkelt, og likevel så vanskelig for f5e. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 13. februar #171 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Herregud, innleggene dine er faktisk helt syke. Traumatiserte har vondt i viljen? Er du helt syk? Om noen har blitt utsatt for incest og nekter kontakt, så synes du de har vondt i viljen? Det er du som blir krenka for at folk ikke vil dele traumene sine med deg og andre. Det finnes masse folk der ute som er 100% åpen om traumene sine ned i detaljer, hvorfor prøver du å presse ts til å være en av de når hun åpenbart ikke vil? Du forstår ingenting. Jeg har kompleks ptsd og snakker aldri om traumer fordi de ikke er bearbeidet og jeg blir retraumatisert og psykisk syk av det. I tillegg forverrer stresset av det mine fysiske sykdommer. Jeg gir nå en lang faen i om de kan være en døråpner. Det er ikke hemmelig heller, det er privat. Noen her delte med deg hva de hadde blitt utsatt for, og du viste null empati og medfølelse. Du ga bare beskjed om at man ikke trenger å være så spesifikk. Fysj du er ekkel. Null respekt for andres grenser. Håper du ikke er mann, da er du antagelig en som påfører traumer. Anonymkode: 41a2e...2cb Jeg blir traumatisert bare av å lese innlegga hens. Og krenka!! Håper egentlig hen bare troller, for hvis kommentarene er seriøse, står det virkelig dårlig til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #172 Del Skrevet 13. februar Maleficenta skrev (16 timer siden): Hun kan ønske verge men vergen hun ønsker kan jo ikke tvinges til å være verge du misforstår, statsforvalteren kan oppnevne en verge slik at TS ikke trenger bli påtvunget rollen som pårørende. Anonymkode: c7391...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #173 Del Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 14.52): Husleie skal trekkes fra pensjonen hennes, eller boet. Du har vel neppe fått fullmakt til å disponere hennes kontoer, og har heller ingen kontrakt som ser du er økonomisk ansvarlig for hennes regninger. i Anonymkode: f4852...28b Jeg regner med at husleie er for stedet hun bodde før hun kom på sykehjemmet og det er ikke vanlig at den blir trukket fra pensjonen hennes. Anonymkode: 85bf6...85a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå