Djungelvrål Skrevet 11. februar #121 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 15.33): Er dere stolte av dere selv når dere tar i mot arv, men nekter å gjøre opp for sykehus og begravelse? Ja, dere fant tydligvis et smutthull og kunne beholde arven fra utlandet, mens det offentlige, det vil si oss skattebetalere, måtte dekke kostnadene. Etikk og moral er tydligvis ukjente begreper. Anonymkode: 31c44...ad8 Er det lovlig da? Jeg har tatt imot arv fra 2 foreldre og utgifter til begravlese måtte dekkes med penger fra arv. Det er ikke billig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #122 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må jo gi beskjed om at du IKKE ønsker å stå som nærmeste pårørende. Så lenge du unnlater å gjøre det, ja da er det du som blir ringt til. Så enkelt er det. Anonymkode: 217d5...269 Men dette visste jeg ikke at jeg kunne velge å gjøre. Nå har jeg lært litt mer ved å få svar her i denne tråden. Verge er kanskje for sent siden hun ligger for døden. Ringte kommunen og de skulle ringe tilbake, så får høre hva de sier. Jeg har og skrevet til statsforvalteren så spent på svar derfra også. Anonymkode: 4f7ba...9de 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #123 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Per nå så lever mor og du er ikke hennes verge. Neste gang kommunen bryter god forvaltningsskikk (og mest sannsynlig forvaltningsloven) så kan du informere om at din mor ikke er ditt mindreårige barn og du er ikke verge. Du har ingen juridisk ansvar for henne og anser det som trakasering at de fortsetter å kontakte deg. Ville avsluttet med å si at selv om din mor har satt der opp som pårørende ksn verken hun eller dere kreve at du tar pårørenderolle. De høres ekstremt uprofesjonelle ut. Anonymkode: b8050...4d7 Takk for svar. Anonymkode: 4f7ba...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #124 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, trenger ikke noe "innplotting", bare en fortrolig prat. Trenger ikke detaljer bare at det er en grunn til et nei. Rent generelt:folk blir mer og mer ego. De prioriterer seg selv framfor å hjelpe andre. Og det går ikke i denne eldrebølgen. Det skal store kapasiteter til i et ellers overarbeidet helsevesen for å dekke opp for jobben til de pårørende. Og igjen:dette handler ikke om ts spesifikt men signaleffekten det gir å bare si at man ikke vil uten å forklare Litt. Anonymkode: 51a9a...f5e Man forholder da seg til gjeldende lover og regler, selv om noen assistenter på sykehjem oppfatter mennesker som "mer og mer ego". Ærlig talt, ikke uttal deg om ting du ikke innehar noe kunnskap om, det er regelrett flaut å ha så lite kunnskap om et yrke man tydeligvis ikke jobber innen. Hilsen sykepleier. Anonymkode: 91aae...551 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #125 Del Skrevet 11. februar Djungelvrål skrev (29 minutter siden): Er det lovlig da? Jeg har tatt imot arv fra 2 foreldre og utgifter til begravlese måtte dekkes med penger fra arv. Det er ikke billig. Arven ble utdelt etter arveregler i det landet moren bodde, og hun ble jo begravet i Norge så det landet hadde ikke noen kostnad å dekke inn. I Norge var det ikke noe bo å trekke fra, så det ble rett og slett et smutthull (og om resten av historien stemmer synes jeg det er helt greit at barna fikk beholde alt). Anonymkode: 9912d...a50 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #126 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man forholder da seg til gjeldende lover og regler, selv om noen assistenter på sykehjem oppfatter mennesker som "mer og mer ego". Ærlig talt, ikke uttal deg om ting du ikke innehar noe kunnskap om, det er regelrett flaut å ha så lite kunnskap om et yrke man tydeligvis ikke jobber innen. Hilsen sykepleier. Anonymkode: 91aae...551 Jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg har sitert noen lover og regler jeg. Her er det egen mening jeg ytrer. Jeg uttaler meg om hva jeg vil akkurat som andre duster på KG Anonymkode: 51a9a...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 12. februar #127 Del Skrevet 12. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 11.39): Jeg blir så irritert på folk som tror ting skal ordne seg uten at man forteller grunnen til at man ikke vil ha kontakt! Den som sitter med slike saker trenger at noen tar ansvar for de gamle og når du ikke kan forklare grunnen så forstår jeg at de fortsetter å mase. For det andre gjør du det enklere for deg selv ved å forklare en gang for alle. Anonymkode: 51a9a...f5e Er de som sitter med sånne saker så jævla dumme at de ikke forstår når barna ikke ønsker kontakt med sin døende mor så ligger det sannsynligvis noen form for grov omsorgssvikt bak? Endret 12. februar av AllahBallah 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #128 Del Skrevet 12. februar AllahBallah skrev (1 time siden): Er de som sitter med sånne saker så jævla dumme at de ikke forstår når barna ikke ønsker kontakt med sin døende mor så ligger det sannsynligvis noen form for grov omsorgssvikt bak? Etter egen erfaring så VET jeg at det kan ligge mer bak. Dvs at man ikke gidder. Og det er det jeg er bekymret for,at dette er et fripass så du flere og flere tenker at :"dette tar det offentlige,så så slipper jeg å bruke tid på det. " For det er den vegen det går i dette samfunnet. Anonymkode: 51a9a...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #129 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Etter egen erfaring så VET jeg at det kan ligge mer bak. Dvs at man ikke gidder. Og det er det jeg er bekymret for,at dette er et fripass så du flere og flere tenker at :"dette tar det offentlige,så så slipper jeg å bruke tid på det. " For det er den vegen det går i dette samfunnet. Anonymkode: 51a9a...f5e At man ikke gidder er like god grunn som en hvilken som annen grunn all den tid man ikke er juridisk ansvarlig overfor sine foreldre. Anonymkode: e3f0a...e70 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #130 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Etter egen erfaring så VET jeg at det kan ligge mer bak. Dvs at man ikke gidder. Og det er det jeg er bekymret for,at dette er et fripass så du flere og flere tenker at :"dette tar det offentlige,så så slipper jeg å bruke tid på det. " For det er den vegen det går i dette samfunnet. Anonymkode: 51a9a...f5e Tror du de som ikke gidder vil ha problemer med å lyve om hvorfor de ikke ønsker å stille opp? Jeg forstår ikke hvordan du tror at man kan sile ut hvem som har "gode nok" årsaker til å ikke ville ha kontakt. Anonymkode: a2301...09a 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #131 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): At man ikke gidder er like god grunn som en hvilken som annen grunn all den tid man ikke er juridisk ansvarlig overfor sine foreldre. Anonymkode: e3f0a...e70 Ikke i mitt hode. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror du de som ikke gidder vil ha problemer med å lyve om hvorfor de ikke ønsker å stille opp? Jeg forstår ikke hvordan du tror at man kan sile ut hvem som har "gode nok" årsaker til å ikke ville ha kontakt. Anonymkode: a2301...09a Da er det mennesker av et slikt kaliber at de ikke fortjener noe godt i livet. Uten moral og uten skrupler! Æsj 😠 Anonymkode: 51a9a...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #132 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke i mitt hode. Anonymkode: 51a9a...f5e Ditt hode er irrelevant, sykehjemmene skal forholde seg til lovverket. Anonymkode: e3f0a...e70 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 12. februar #133 Del Skrevet 12. februar (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter egen erfaring så VET jeg at det kan ligge mer bak. Dvs at man ikke gidder. Og det er det jeg er bekymret for,at dette er et fripass så du flere og flere tenker at :"dette tar det offentlige,så så slipper jeg å bruke tid på det. " For det er den vegen det går i dette samfunnet. Anonymkode: 51a9a...f5e Men det betyr ikke en dritt hva du mener ! Det er lovregulert alt sammen. Denne kvinnen har ingen verger, og kan aldri tvinge noen til å være noe verge. Og er det noe økonomisk uoppgjort mellom kommunen og denne kvinnen kan de rette krav inn mot boet når vedkommende dør, overskytende går til arvingene. Dette sørger stats forvalter skjer innenfor lovverket som regulerer oppgjør av bo, når arvingene selv ikke kan gjøre dette. Er det ikke noe overskytende tar kommunen den utgiften ! Verre er det ikke. Endret 12. februar av TomKrus 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. februar #134 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke i mitt hode. Da er det mennesker av et slikt kaliber at de ikke fortjener noe godt i livet. Uten moral og uten skrupler! Æsj 😠 Anonymkode: 51a9a...f5e Du må jo ikke være overrasket over at det fins folk uten moralske skrupler... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. februar #135 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Etter egen erfaring så VET jeg at det kan ligge mer bak. Dvs at man ikke gidder. Og det er det jeg er bekymret for,at dette er et fripass så du flere og flere tenker at :"dette tar det offentlige,så så slipper jeg å bruke tid på det. " For det er den vegen det går i dette samfunnet. Anonymkode: 51a9a...f5e De har vel en grunn for at de ikke gidder da 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 12. februar #136 Del Skrevet 12. februar Maleficenta skrev (1 minutt siden): De har vel en grunn for at de ikke gidder da Helt klart ofte handler dette om elendig forhold mellom pårørende. Trist som faen men slik er det hos en del. Jeg følger opp mine gamle foreldre og hjelper de så godt jeg kan med alt de trenger. Men det er fordi jeg har et veldig godt forhold til mine foreldre. De har tatt vare på meg gjennom barndom ungdom, og inn i voksenlivet. Nå er det min tur å gi noe tilbake. Det gjør jeg med glede selv om det er mye arbeid med det. Mange har det faktisk ikke slik, og jeg skal ikke kaste den første steinen på de. 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #137 Del Skrevet 12. februar Maleficenta skrev (21 minutter siden): De har vel en grunn for at de ikke gidder da Gidder er bare et resultat av latskap og det å lure seg unna fordi de elsker seg selv mer enn noe annet. Anonymkode: 51a9a...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #138 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Folk idag er så krenka at de kan ikke røpe noe. Alt er hemmelig. Jeg ser ikke poenget for å være litt åpen kan være en døråpner. Du kommer fort i kontakt med noen som har opplevd og kjenner på samme måte som du og du "felles skjebne,felles trøst"er et ordtak med mening. Jeg mener ikke å rope det ut på bussen men ha en fortrolig som du kan røpe litt til. Som jeg sier : det kan fort være en døråpner. Anonymkode: 51a9a...f5e Herregud, innleggene dine er faktisk helt syke. Traumatiserte har vondt i viljen? Er du helt syk? Om noen har blitt utsatt for incest og nekter kontakt, så synes du de har vondt i viljen? Det er du som blir krenka for at folk ikke vil dele traumene sine med deg og andre. Det finnes masse folk der ute som er 100% åpen om traumene sine ned i detaljer, hvorfor prøver du å presse ts til å være en av de når hun åpenbart ikke vil? Du forstår ingenting. Jeg har kompleks ptsd og snakker aldri om traumer fordi de ikke er bearbeidet og jeg blir retraumatisert og psykisk syk av det. I tillegg forverrer stresset av det mine fysiske sykdommer. Jeg gir nå en lang faen i om de kan være en døråpner. Det er ikke hemmelig heller, det er privat. Noen her delte med deg hva de hadde blitt utsatt for, og du viste null empati og medfølelse. Du ga bare beskjed om at man ikke trenger å være så spesifikk. Fysj du er ekkel. Null respekt for andres grenser. Håper du ikke er mann, da er du antagelig en som påfører traumer. Anonymkode: 41a2e...2cb 5 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. februar #139 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Gidder er bare et resultat av latskap og det å lure seg unna fordi de elsker seg selv mer enn noe annet. Anonymkode: 51a9a...f5e Evt fordi foreldrene lurte seg unna og ikke gadd ting da de var barn. F eks aldri dukket opp på forestillinger eller fotballkamper. Prioriterte jobb foran ungene... Osv. Er ofte slik at man høster det man sår, noe jeg tenker giddaslausheten er et resultat av. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #140 Del Skrevet 12. februar TS du kan evt ta kontakt med statforvalteren og si fra at din mor trenger en verge da du ikke ønsker ansvaret som pårørende, men hun står fritt til å velge den hun ønsker desverre, en form overgripere ofte bruker på sine ofre til siste slutt. Anonymkode: c7391...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå