Gå til innhold

Tips til å kontrollere gråt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei alle sammen. 

Lurer på om det er noen som har det slik som meg...

Jeg har for förste gang gått til en psykolog som er noe jeg har tenkt på lenge og föler på en måte at jeg har brutt en slags barriere.

Veldig vanskelig for meg og åpne opp og snakke om fölelser til tross for at jeg er ekstremt fölsom. Föler på veldig mye og blir veldig preget av dette samt at jeg har mye fra barndom og oppvekst med meg...

Så tok jeg endelig steget å bestilte meg psykologtime for å pröve å få hjelp til å håndtere noe av det jeg går å kjenner på, fölelser som er ute av kontroll som påvirker relasjoner og selvfölelse. Jeg skulle gjerne gått flere ganger da jeg föler det er noe jeg hadde hatt godt utbytte av, psykologen syns jeg var flink, sympatisk og behagelig. 

Men så satt jeg da der og gråt meg gjennom hele tiden. Tre minutter inni timen da hun stilte et spörsmål som traff noe begynte jeg å gråte og klarte ikke slutte. Dette er vanlig for meg og jeg gråter ofte alene, så det er ikke fordi jeg aldri gråter. Men jeg har alltid hatt store problemer med at når jeg först begynner å gråte tar det helt av. Jeg orker ikke en sånn til time da jeg föler det ödelegger så mye for hva jeg har lyst til å si (klarer ikke snakke gjennom gråten, hikster, må ta igjen pust), föler også at psykologen kanskje blir noe påvirket og syns det er rart. 

I tillegg ser jeg ikke ut etterpå, röd og hoven i hele ansiktet. Samt jeg blir utrolig sliten. 

Jeg trodde jeg kom til timen litt "forberedt", uthvilt og slikt. Så for meg at det sikkert kom til å komme noe tårer ettervert men det startet som sagt etter 3 minutter. 

Så nå orker jeg ikke med mindre jeg vet at jeg kan kontrollere gråten mer eller aller helst ikke gråte i det hele tatt.

Noen som har noen sårt trengte tips til meg?

Anonymkode: c3dc6...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville gått tilbake til psykologen og snakket med henne om denne problemstillingen. Tenker at hun kan berolige deg angående dette og sikkert komme med noen tips.

Anonymkode: 726ee...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...