Gå til innhold

Sutrete baby erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, hvordan var deres baby som små? (Under 6mnd). Har ei jente som har slitt mye med kolikk de første mnd og vi måtte kronisk sitte på en yogaball i 9 uker :,) det er heldigvis blitt mye bedre, hun er nå 13 uker, men synes enda hu "sutrer" en del. Dette er mitt første barn, så kanskje jeg har andre "forhåpninger" men er interessert i å høre deres erfaring :) Mi liker nå og bli båret rundt slik hun kan se ut, setter jeg med ned kan hun fort begynne og klage/sutre. Er vi på besøk kan hun ikke bare sitte/ligge i fange å chille, hun sparker fra seg og slår med armene og "kjeder" seg lett. Da må vi opp og gå eller så liker hun å ligge litt i babygym/vippestol, men kan fort syte der også etter en stund. Var på babysang og så at flere satt med babyene i fanget på gulvet, men da ble mi lei og jeg måtte stå oppreist med henne hele timen. Hvordan har deres baby vært? Er dette vanlig at de syter mye? Kan legge til av vi har vært hos lege og kiropraktor og alt er fint med henne. Nå kan jeg høres overdramatisk ut, men jeg er redd det ikke blir bedre eller at hun skal bli en ekstremt sutrete unge i mange år fremover, eventuelt få en autisme diagnose.. Elsker henne, men skulle såklart ønske at jeg også kunne sitte ned med hun, eller ta henne med på besøk og hun var fornøyd med å ha en leke i hånden og at jeg pratet eller sang til henne. Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 5a6cc...2af

AnonymBruker
Skrevet

Førstemann var rolig, sov godt, tålmodig og jeg kunne ta henne med overalt! 

Nummer 2 er strake motsetning - ikke sitte i fanget, ikke vippestol, ikke babygym/gulv og sover dårlig.. (derav sutringa tror jeg, konstant litt trøtt). Det er tungvint å ta han med på besøk og lignende når han alltid er misfornøyd.. Har bare gått hjem flere ganger fordi han klarer ikke roe seg..  7 mnd nå og vi spaserer enda rundt og rundt med han…har fått behandling for låsninger og utredet for allergier osv. (ingen funn).

Det går nok over, og han er en skikkelig søt unge uansett! Han glimter jo til innimellom 😅

Vet forresten om mange som har hatt like urolige barn, som har blitt flotte voksne uten diagnoser til slutt. Det ordner seg nok for oss også 😅

Lykke til! Slitet er nok glemt om ett år 😂👌🏼

Anonymkode: b51df...d49

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at et barn som er 13 uker ikke er sutrete eller sytete. Det er en liten baby som gir uttrykk for frustrasjon som hun har ved å gråte, fordi hun ikke har ord å fortelle med. Det er ikke en 5-åring som ikke får godteri på butikken det er snakk om. Så er spørsmålet hvordan du møter henne på frustrasjonen. Barn som blir møtt på en god måte roer seg. 

Anonymkode: 050da...ab4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tenker at et barn som er 13 uker ikke er sutrete eller sytete. Det er en liten baby som gir uttrykk for frustrasjon som hun har ved å gråte, fordi hun ikke har ord å fortelle med. Det er ikke en 5-åring som ikke får godteri på butikken det er snakk om. Så er spørsmålet hvordan du møter henne på frustrasjonen. Barn som blir møtt på en god måte roer seg. 

Anonymkode: 050da...ab4

Grunnen til jeg skriver "sutrer/syting" er fordi det er ikke skikkelig grining, men høres mer ut som klaging ( waaæ, æh, nææh). Og det gir seg nesten med en gang vi går rundt.  Jeg vet ikke om hun er trøtt eller trenger nærkontakt, men jeg tilbyr mye pupp og holder henne masse, det trilles også masse turer sånn hu skal få mest mulig søvn, jeg har 20k skritt hver dag på fitbiten :,). Ønsker bare jeg kunne sittet og holdt, strøket og sunget og ikke måtte konstant bære henne rundt. Det gjør det utfordrende å ha folk over/reise på babysang eller bare ta en tur på butikken. Og lurer da egentlig på om andre har lik erfaring og om det blir bedre..

Anonymkode: 5a6cc...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...