AnonymBruker Skrevet 9. februar #1 Del Skrevet 9. februar Fordi det er jo det alle har advart om når menn skal snakke med en dame: Ikke vis sårbarheten din. At du har dårlig selvtillit og sliter med din psykiske helse. Men samtidig så vil jo mange damer at menn viser at de kan gråte, men hvis vi gjør det så er det turn-off for dem. Anonymkode: 8cdb0...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #2 Del Skrevet 9. februar Kommer an på hvorfor man gråter. Gråter du fordi du har dårlig selvtillit er det turn off, ja. Gråter du fordi du blir rørt, er glad eller trist fordi noe trist har skjedd, er det tiltrekkende Anonymkode: 5cfeb...1f1 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #3 Del Skrevet 9. februar Vi damer er ulike, akkurat som menn er. Det er vanskelig det med hvem det er trygt å være seg med og vi har også veldig ulike måter å møte noen. Mange blir ukomfortabel når noe er sårbar, noen tenker det er manipulasjon noen ganger er det manipulasjon. Så mye styr rundt alt dette. Tror med ei som passer for deg, så vil det være noen det går bra å være sårbar med. Anonymkode: 560cb...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #4 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.41): Kommer an på hvorfor man gråter. Gråter du fordi du har dårlig selvtillit er det turn off, ja. Gråter du fordi du blir rørt, er glad eller trist fordi noe trist har skjedd, er det tiltrekkende Anonymkode: 5cfeb...1f1 Ekspander Jeg syns ikke det er turn off, og kan selv gråte over det. Er ikke alltid jeg liker når noen blir rørt også. Sier ikke dette for å skape usikkerhet, lun vise variasjon og menneskelighet. En mann som skulle anmelde en sang som jeg personlig virket veldig overfladisk, var rørt til tårene. Å da tenkte jeg, du steiker ræv fordi hun er pen, for den sangen der er så simpel som det er mulig. Å jeg sier ikke jeg har rett, det kan være en emosjonell fin sang og jeg har stor sjangse å være urimelig. Bare eksempel. Anonymkode: 560cb...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #5 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.42): Vi damer er ulike, akkurat som menn er. Det er vanskelig det med hvem det er trygt å være seg med og vi har også veldig ulike måter å møte noen. Mange blir ukomfortabel når noe er sårbar, noen tenker det er manipulasjon noen ganger er det manipulasjon. Så mye styr rundt alt dette. Tror med ei som passer for deg, så vil det være noen det går bra å være sårbar med. Anonymkode: 560cb...f9d Ekspander Enig med dette. Jeg, som dame, har selv opplevd å åpne meg opp for feil person. Det er ikke alle det fungerer å være sårbar med og det gjør vondt, selvfølgelig. Det har vi alle kjent på… Jeg syns sånne diskusjoner er merkelige.. Tror menn at vi, som kvinner, ikke har gått på trynet selv en del ganger i relasjoner? Det er noe med å finne de menneskene som verdsetter deg for deg, liker deg for den du er og som stiller opp når du trenger det. Det er ikke alle og enhver. Og omsorg, tillit og kjærlighet kommer med tiden Anonymkode: 13dad...a5d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #6 Del Skrevet 9. februar Har aldri ført til noe godt så jeg holder kjeft. Anonymkode: 70365...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #7 Del Skrevet 9. februar Å kunne vise seg sårbar uansett hva det måtte være, om en så er dame eller mann, er for meg det størst og beste karaktertrekket som finnes. Kunne ikke brydd meg mindre om dem som finner slikt turn off, dem om det. Anonymkode: fc9c6...8a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #8 Del Skrevet 9. februar Opplever at det er blitt mye mer åpenhet blant menn og psykisk helse. Her om dagen hadde jeg tre menn som kom til meg og gråt av diverse årsaker. To for psykisk helse og en annen for livskrise. Jobber i bank, det var en kollega, en kunde og en privat venn som det braste for denne dagen. Tror det har mye å si hvordan man er som person også. Man kan ikke være dømmende i disse situasjonene. Anonymkode: 7f259...707 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #9 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 19.02): Å kunne vise seg sårbar uansett hva det måtte være, om en så er dame eller mann, er for meg det størst og beste karaktertrekket som finnes. Kunne ikke brydd meg mindre om dem som finner slikt turn off, dem om det. Anonymkode: fc9c6...8a0 Ekspander Tja, spørs jo hva det var. Jeg var på en Tinder date, første date, med en mann som satt og bablet i vei om at eksen var en dum ku som ikke satte pris på hans intelligens. Og fikk en skyllebøtte etterpå, når jeg ikke ville se han igjen, med at damer ikke satte pris på sårbare menn. Anonymkode: 13dad...a5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 9. februar #10 Del Skrevet 9. februar Det er svært individuelt hvor lett noen tar til tårene og hvordan følelser manifesterer seg. Noen gråter av smerte, noen gråter når dem er triste, noen gråter når dem er glad, noen gråter når dem er sinte. Noen gråter av alt og noen gråter aldri. Man kan ikke måle sårbarhet basert på gråt. Jeg kan vise sårbarhet og snakke åpent om de mest personlige ting. Samme hvor sårt det måtte være. Samtidig så gråter jeg «aldri». Sist jeg gråt er sikkert 25 år siden. På de årene har jeg opplevd ting jeg syntes har vært grusomt. Feks svært alvorlige ting med mine barn, dødsfall i nær familie osv, men gråt er ikke min hjerne sin måte å uttrykke følelser på. Det betyr ikke at jeg er mindre følsom en om jeg hadde grått. Gråt kan ikke brukes som målestokk på sårbarhet, følelser og følsomhet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #11 Del Skrevet 9. februar Enda en tråd om at "menn er sånn og sånn" og kvinner er "sånn og sånn". Vi er forskjellige, Noen menn viser sårbarhet, andre ikke. Det samme gjelder kvinner. For meg personlig (er kvinne), viser jeg aldri sårbarhet. Anonymkode: 2afcb...fe6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #12 Del Skrevet 10. februar Kjæresten min har høy selvtillit og godt selvbilde. Men han er sårbar med meg mht å dele sorg, frykt etc. Det er en styrke å være sårbar. Men er forskjell på å være sårbar og konstant sitte å sutre. Anonymkode: b55b8...843 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #13 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.35): Fordi det er jo det alle har advart om når menn skal snakke med en dame: Ikke vis sårbarheten din. At du har dårlig selvtillit og sliter med din psykiske helse. Men samtidig så vil jo mange damer at menn viser at de kan gråte, men hvis vi gjør det så er det turn-off for dem. Anonymkode: 8cdb0...632 Ekspander Om noen sliter psykisk så vil det nok ikke hjelpe å date. Da må man ta tak i de reelle problemene sine først. Anonymkode: 3082e...1c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #14 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.35): Fordi det er jo det alle har advart om når menn skal snakke med en dame: Ikke vis sårbarheten din. At du har dårlig selvtillit og sliter med din psykiske helse. Men samtidig så vil jo mange damer at menn viser at de kan gråte, men hvis vi gjør det så er det turn-off for dem. Anonymkode: 8cdb0...632 Ekspander Dårlig erfaring med det med eksen. Når jeg delte vonde følelser, gjorde meg sårbar med gråt, så merket jeg hun taklet det dårlig, akkurat som hun så på meg som svak, som gjør at terskelen for å vise slike følelser mye høyere. Men skal sies at det ikke har vært noe problem før, men lett å bli litt påvirket når en først får så dårlig erfaring med det, merker jeg ikke har behov for å ta risken på at kjæresten plutselig skal se ned på meg fordi jeg viser sårbarhet Anonymkode: 00853...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 10. februar #15 Del Skrevet 10. februar Å tørre å vise sårbarhet synes jeg er modig. Gjør meg ingenting om en mann gråter foran meg. Da trøster jeg så godt jeg kan. Trøst er viktig. En god klem, varme ord... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 10. februar #16 Del Skrevet 10. februar Kvinner er ulike, akkurat som menn. Det finnes ikke én "oppskrift" for hvordan man må oppføre seg rundt kvinner for å få seg dame! Noen kvinner liker menn som viser mye følelser, andre gjør ikke det. Mange et sted midt i mellom. Anbefaler deg å være den DU er, sånn at du finner ei som faktisk liker DEG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #17 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 19.00): Har aldri ført til noe godt så jeg holder kjeft. Anonymkode: 70365...dda Ekspander For det pleier føre mye godt med seg? Anonymkode: cf0cd...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #18 Del Skrevet 10. februar Kvinner har intuisjon. De forstår dersom du har følelser som du holder for deg selv. Så du kan likegodt være ærlig. Anonymkode: cf0cd...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #19 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.41): Kommer an på hvorfor man gråter. Gråter du fordi du har dårlig selvtillit er det turn off, ja. Gråter du fordi du blir rørt, er glad eller trist fordi noe trist har skjedd, er det tiltrekkende Anonymkode: 5cfeb...1f1 Ekspander Hvordan gråter man pga dårlig selvtillit? På grunn av skuffelser eller avvisninger? Anonymkode: ed5c3...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå