Gå til innhold

Jobb og dødsfall i nær familie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ts har nok ikke vært innom tråden siden hen opprettet den, så vi får neppe vite hva ts anser for nær familie. For alt vi vet så kan det være en tante/ onkel eller besteforeldre. Trist nok å miste de også, men de er ikke så nær familie at man kan få velferdspermisjon for. 

Anonymkode: 68e34...f7d

Det kan man få om arbeidsgiver er velvillig og grei. 

Anonymkode: 92eb2...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når min far døde brått, tok jeg ut velferdspermisjon. Så ble jeg sykemeldt i nesten en måned etterpå. 
Om du har en lege som ikke tillater deg sykemelding når du har fysiske symptomer av dette, så bør du bytte lege.
Jeg hverken sov eller spiste på flere uker. 

Anonymkode: e1b2d...c6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.27):

Men, det tar uker å få en legetime? De får meg vel ikke inn på en akuttime når det er sorg som feiler meg? Har en sjef som sier hun bestrider sykemeldinger hvis hun mener at den ikke stemmer, og leger har ikke lov å sykemelde pga sorg. Sjefen min vet jo at jeg er i sorg😔

Anonymkode: 1fd90...237

Ring legekontoret mandag morgen som regel kan du få en hastetime. Tror ikke akkurat sjefen din skal avgjøre om du får en sykmelding eller ikke, så ikke bry deg om det. Etter begravelsen kan man kjenne det går bedre å være på jobb. 
Jeg mistet et søsken i en tragisk dødsfall nylig. Ingen stilte spørsmål ved at jeg ble fullt sykmeldt til etter begravelsen. Arbeidsgiver har ingenting å tjene på å mistenkeliggjøre deg i en vanskelig periode for deg. Hun bør heller opptre støttende om hun vil ha de ansatte raskest mulig tilbake. 

Anonymkode: 5e854...abb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.36):

Da faren min døde brått ble jeg sykmeldt. Sorgen var overveldende og jeg jobber på småbarnsavdeling i bhg, man må ha 100% fokus gjennom hele arbeidsdagen. Kondolerer og ta vare på deg selv og dine nærmeste❤️

Anonymkode: 028aa...503

Akkurat samme situasjon her. Far døde brått. Jobber i bhg. Klarte ikke stå oppreist. Sykemeldt en uke, så tilbake på jobb. Var nok flere mnd før jeg var meg selv igjen, men godt og gå på jobb etter sjokket hadde lagt seg 

Anonymkode: e3a1f...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For sent å gi råd nå, men er det skikkelig ille går det fremdeles an å snakke med fastlegen og be om sykemelding. Jeg var selv sykemeldt i en måned etter at min mor døde brått da jeg var 20 år. Om legen ikke vil gi sykemelding kan man også vurdere å ta ut ferie eller ulønnet permisjon.

Anonymkode: ad2e3...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...