Gå til innhold

Erfaring med neglsopp på tærne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har hatt sopp på tærne som kan dele erfaring med  hvordan de ble kvitt det? Med eller uten medisin? Kjerringråd?

Har hatt det i flere år og prøvd litt forskjellig på kortere tid uten at det hjelper.

Neglene er så ødelagte at jeg klarer å  dra dem vekk og de vokser ikke helt som de skal. Skjemmes litt av det, på sommeren passer jeg på å ha neglelakk for å skjule det verste. Heldigvis er stor tånegl spart og at jeg har ellers baby føtter at det er ikke så synlig men allikevel...

Anonymkode: 1a6b6...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det noen som har hatt sopp på tærne som kan dele erfaring med  hvordan de ble kvitt det? Med eller uten medisin? Kjerringråd?

Har hatt det i flere år og prøvd litt forskjellig på kortere tid uten at det hjelper.

Neglene er så ødelagte at jeg klarer å  dra dem vekk og de vokser ikke helt som de skal. Skjemmes litt av det, på sommeren passer jeg på å ha neglelakk for å skjule det verste. Heldigvis er stor tånegl spart og at jeg har ellers baby føtter at det er ikke så synlig men allikevel...

Anonymkode: 1a6b6...2b2

Behandling mot neglsopp er som behandling mot all annen sopp, de må være konsekvent, fortsette til hele neglen er vokst ut og soppen klippet bort, ellers blir du ikke kvitt den. 
Hva har du prøvd, og hvor lenge har du prøvd? 
Jeg er ikke interessert i å putte i meg piller for å bli kvitt neglesopp. Jeg var dum nok til å gå til pedikyr i utlandet og fikk påsatt et «klistremerke» på begge stortåneglene før jeg fikk neglelakk over. Dette badet jeg med og gikk med en stund. Resultatet var neglesopp, senere. 
Fikk en neglelakk lignende sak til å pensle neglene med hver kveld ett helt år. Så ut til at det forsvant. 
Før det nå i høst kom på nytt, og jeg er på ny begynt med den samme lakken eller medisinen på resept. 
Nå gjør jeg en ting annerledes, etter dusj hver morgen bruker jeg lakken, og lar den sitte på til neste morgen. Da påføres lakken på oppmykede negler og ser ut til å fungere raskere og bedre. 
Fungerer ingen soppbehandling, enten fordi du er resistent eller ikke konsekvent og utholdende nok så er det bare en ting å gjøre, få trukket neglene og å begynne på null. Neglene trekkes enten under narkose eller i bedøvelse. 
Her må du få fastlegen til å se på dette, diskutere hva som er mulig, og hva du ønsker. Om og hvor du skal henvises videre må du og fastlegen bli enige om. 
Å gå med ubehandlet neglsopp er å be om trøbbel på sikt. Så få fingeren ut og oppsøk hjelp. Husk og på at behandling ikke er en av og på når du husker det behandling, men en konsekvent behandling til problemet er løst. Neglelakken koster noen hundredelaper, tabletter koster en liten formue og med tabletter behandler du hele kroppen for noe hele kroppen ikke trenger. 

Anonymkode: 6308b...839

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på piller i noen måneder. Ingen bivirkninger og ble helt fin igjen.

Anonymkode: 6cb8f...005

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tablettkur over måneder. Er helt fin igjen nå. Men ble anbefalt å begynne før jeg kom dit du er nå, da det på et tidspunkt har ødelagt en del. 

Anonymkode: 168cf...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg gikk på piller i noen måneder. Ingen bivirkninger og ble helt fin igjen.

Anonymkode: 6cb8f...005

Samme her. Kjerringråd er bare tull når det er neglsopp - det må ekte saker til. Jeg ville ha gått i gang med kur før det er "for sent". 

Anonymkode: 1d16c...cde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Fikk en neglelakk lignende sak til å pensle neglene med hver kveld ett helt år. Så ut til at det forsvant. 
Før det nå i høst kom på nytt, og jeg er på ny begynt med den samme lakken eller medisinen på resept. 

Hva heter lakken?

https://www.dagbladet.no/tema/supergrepene-mot-neglesopp-billig-og-effektivt/82646303

Noen som vet hva dagbladet foreslår?

Anonymkode: 38d74...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde neglsopp på en tånegl , fikk krem av legen, samt tabletter og ikke hatt problemer med det i ettertid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva heter lakken?

https://www.dagbladet.no/tema/supergrepene-mot-neglesopp-billig-og-effektivt/82646303

Noen som vet hva dagbladet foreslår?

Den er bak en betalingsmur, dagens papiravis her ikke saken. Så jeg aner ikke. 

https://www.felleskatalogen.no/medisin/onytec-polichem-580029?markering=0 Denne bruker jeg.  Ser nå tydelig forskjell på den innerste nye neglen som har vokst ut etter at behandlingen startet , den er helt fin. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tablettkur over måneder. Er helt fin igjen nå. Men ble anbefalt å begynne før jeg kom dit du er nå, da det på et tidspunkt har ødelagt en del. 

Kan ikke annet enn riste på hodet av slike svar, du merker ikke bivirkninger eller resistens før du får en ny alvorlig soppinfeksjon i kroppen. Da kan vi snakkes.  Og da vil ikke jeg være i ditt sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan ikke annet enn riste på hodet av slike svar, du merker ikke bivirkninger eller resistens før du får en ny alvorlig soppinfeksjon i kroppen. Da kan vi snakkes.  Og da vil ikke jeg være i ditt sted. 

Hva i alle dager mener du med risiko ved ny soppinfeksjon? 

Resistens utvikles i bakterier, ikke hos mennsker. 

Det skjer når bakterier over tid tilpasser seg og blir motstandsdyktige mot visse antibiotika, ofte som følge av feilbruk eller overforbruk av antibiotika.

Slik kan skje ved feilbruk. Ikke når en lege foreskriver deg et medikament, og du følger anvisningene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Resistens utvikles både ved bruk av soppmiddel og antibiotika. 

Anonymkode: 214a1...61a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt masse om tablettkur. Den virker visst men er visstnok ganske kostbar. 

Min sønn hadde neglesopp. Jeg tok ham til fotterapeut, tre ganger tror jeg, og da ble svineriet borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stor pike skrev (53 minutter siden):

Min sønn hadde neglesopp. Jeg tok ham til fotterapeut, tre ganger tror jeg, og da ble svineriet borte. 

Hva gjorde de der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva i alle dager mener du med risiko ved ny soppinfeksjon? 

Det skjer når bakterier over tid tilpasser seg og blir motstandsdyktige mot visse antibiotika, ofte som følge av feilbruk eller overforbruk av antibiotika.

Slik kan skje ved feilbruk. Ikke når en lege foreskriver deg et medikament, og du følger anvisningene. 

Til din informasjon, sopp er ikke en bakterie. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har hatt det flere ganger, har alltid fått det bort med nalox fra apoteket. Men da har jeg behandlet det daglig, klippet bort neglen osv, til alt har vært borte, før jeg sluttet med salven. Vet at jeg fikk neglesopp fordi jeg ofte bruker neglelakk i flere mnd i strekk om sommeren (slik at jeg ikke så at neglen «mistrivdes») samtidig som jeg ofte gikk barbeint i sko. Det kom aldri tilbake etter at jeg gav meg med det. 

Anonymkode: dabbe...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet med eldre i mange år og de fleste som hadde det (70%) av alle over 70 fikk ingen behandlig.  Det eneste som ble gjort var at fotpleier filte ned tykkelse.   Jeg ville tatt tabletter for å bli kvitt det, det er noe herk.  neglene sprekker og blir så ekle. 

Anonymkode: 96261...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...