AnonymBruker Skrevet 9. februar #1 Skrevet 9. februar Noen her som har erfaring i VTA? Jeg har en bekjent som har blitt tilbudt VTA-plass, men han er usikker på om han skal prøve tilbudet. Han har hørt at de ansatte på sånne plasser utnytter folk. I tillegg er arbeidsmiljøet dårlig. Noen her som vet om det stemmer? Anonymkode: 36b4c...b13
AnonymBruker Skrevet 9. februar #2 Skrevet 9. februar Arbeidsmiljø kommer an på folkene og hva man gjør det til, det varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass uansett. Usikker på hva du mener med "de ansatte på sånne plasser". Jeg har jobbet kommunalt hvor vi hadde en i VTA med egne, tilrettelagte oppgaver. Det var en stilling som frigjorde ressurser og var kostnadsbesparende. Oppfattet det som at det var gevinst for alle parter. Anonymkode: 3696f...289 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #3 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Arbeidsmiljø kommer an på folkene og hva man gjør det til, det varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass uansett. Usikker på hva du mener med "de ansatte på sånne plasser". Jeg har jobbet kommunalt hvor vi hadde en i VTA med egne, tilrettelagte oppgaver. Det var en stilling som frigjorde ressurser og var kostnadsbesparende. Oppfattet det som at det var gevinst for alle parter. Anonymkode: 3696f...289 Sånne plasser = VTA-bedrifter. F.eks. FASVO i Fredrikstad. Anonymkode: 36b4c...b13
AnonymBruker Skrevet 9. februar #4 Skrevet 9. februar Utnytter folk?! Hva er alternativet for din bekjente da som ikke er i stand til å stå i vanlig arbeid? Sitte på ræva hjemme? Game? Kan jo ikke forvente å få lønn på linje med fagarbeidere når man ikke fungerer i vanlig arbeidsliv. Dårlig arbeidsmiljø i alle skjermede bedrifter? Dårlig arbeidsmiljø alle steder som tilrettelegger for at uføretrygdede skal kunne jobbe litt hos dem? Han har ikke særlig lyst til å komme seg ut og jobbe litt, har han vel? For en innstilling! Anonymkode: 04d11...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #5 Skrevet 9. februar Jobber selv i VTA-bedrift, som arbeidsleder. Min erfaring er at deltakerne setter stor pris på arbeidet og er stolte av jobben sin. De er flinke og alle har arbeidsoppgaver de mestrer og klarer godt. Min bedrift er godt kjent for gode arbeidsforhold, både for VT-ansatte og faste ansatte, og vi har mange som ønsker en plass hos oss. Det finnes helt sikkert bedrifter som utnytter VTA, men de fleste gjør ikke det. Anbefaler vennen din å prøve. Synes han ikke det fungerer, kan han avslutte det. Anonymkode: e3ab7...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #6 Skrevet 10. februar Det er forskjell på VTA og VTO, bare sånn at det er klart. VTA plasser er gjerne veldig ettertraktet. Det er egne steder som har et visst antall plasser for uføretrygdede som trenger en tilrettelagt jobb i skjermet bedrift. Arbeidsoppgavene kan være veldig forskjellig, i vår kommune har de enkel catering, vedhogging og salg, papirmakulering, bilvask, lage litt forskjellig ting eks opptenningsbriketter. VTO er tilrettelagt i ordinær bedrift. Anonymkode: 6f621...ac8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå