Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 Bare lurer på en ting. Pleier dere som jobber i butikk å si hei til kunder dere kjenner igjen på gata? Jeg hilser på de butikkansatte (som jeg handler hos flere ganger i uka) hvis jeg går forbi de på gata, fordi jeg synes det blir så teit å bare hilse inni butikken, men ikke utenfor. Men er ikke så ofte de sier hei tilbake. Er jeg rar som hilser?
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 Det kommer jo helt an på hvor "nært" jeg kjenner dem. Jeg sier det helt klart ikke til alle butikkansatte jeg har sett (da ville jeg fått litt av en jobb ), men hvis jeg har pratet litt med dem utenom "hei, takk og ha det", så kanskje. Men du føler vel på om det er naturlig eller ei? Kjenner man hverandre, så kjenner man hverandre, liksom. Trodde jeg. Hehe.
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 Ehhh, sorry, jeg svarte som kunde. Det ble visst feil. Men siden jeg har jobbet i butikk også, så kan jeg jo si at det gjelder det samme der!
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 7. mars 2006 #4 Skrevet 7. mars 2006 Okay, får vel kanskje slutte å hilse jeg da... Men blir litt merkelig å si hei 4-5 ganger i uka i butikken, men ikke hvis man treffer de utenfor.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 Jeg jobber i butikk og der er det mange faste kunder. Når jeg møter de på vei til el.fra jobb så hilser de bestandig og jeg hilser tilbake (vice verca) Er jo bare kjempehyggelig det da. Hadde nok blitt litt paff jeg,hvis de ikke hadde hilst.
Gjest Fruktfat Skrevet 7. mars 2006 #6 Skrevet 7. mars 2006 Okay, får vel kanskje slutte å hilse jeg da... Men blir litt merkelig å si hei 4-5 ganger i uka i butikken, men ikke hvis man treffer de utenfor. ← men husk at den som jobber i butikken har veldig mange kunder hver dag om Else jobber på lindex vet mange hvem Else er , men Else husker ikke alle kundene sine, og hilser ikke om hun ikke kjenner deg igjen.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #7 Skrevet 8. mars 2006 Jeg jobber i butikk. Mange av kundene snakker jeg mye med, og da er det naturlig å hilse på dem. Men mange ganger sliter jeg med å huske hvor jeg har truffet kundene hvis jeg ser treffer på dem gata. Jeg klarer ikke å koble ansiktet til en annen situasjon enn inne i butikken. Og så virker jeg nok mye mer pratete og sosial utad i butikken. Da tar jeg på meg en rolle, mens jeg til vanliig er veldig sjenert
Gjest GreenSky Skrevet 8. mars 2006 #8 Skrevet 8. mars 2006 Kanskje du tenger inn i de butikkansattes private sfære? På jobb må de hilse, men privat gjør de hva de vil.
Susan Sto Helit Skrevet 8. mars 2006 #9 Skrevet 8. mars 2006 Har jobbet i butikk selv, og opplever fortsatt å bli hilst på av folk jeg aldri kan huske å ha sett... Tror mange hilser fordi de kjenner igjen ansiktet, men ikke vet hvor de har det fra. Selv hadde jeg nok ikke hilst på de som sitter i kassa på RIMI hvis jeg møtte dem på gata. Muligens med unntak av de som husker meg så godt at de vet om jeg skal ha bærepose og kvitering. Disse føler jeg at vet litt om meg, og husker hvem jeg er. Hvis du forstår hva jeg mener?
Daria Skrevet 8. mars 2006 #10 Skrevet 8. mars 2006 (endret) men husk at den som jobber i butikken har veldig mange kunder hver dag om Else jobber på lindex vet mange hvem Else er , men Else husker ikke alle kundene sine, og hilser ikke om hun ikke kjenner deg igjen. ← Jobber i bibliotek, og ser en god del mennesker hver dag. For dem er jo jeg "biblioteksdama" og de vet hvem jeg er (dette er i tillegg et nokså lite sted hvor jeg er nyinnflyttet), men jeg har ikke sjangs til å huske alle dem... Hvis jeg treffer noen ute eller i butikken og de hilser, vil jeg nok hilse tilbake ("De hilser, da burde jeg sikkert vite hvem de er"), men jeg ville neppe hilst først, for å si det sånn... Endret 8. mars 2006 av HildeSol
*phair* Skrevet 8. mars 2006 #11 Skrevet 8. mars 2006 Jeg driver en erotisk butikk i Oslo, og jeg hilser ikke på kjente kunder men lar de få hilse først hvis vi møtes på gaten. Diskresjon er en dyd.
Tusseline Skrevet 8. mars 2006 #12 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Faste kunder hilser jeg ofte på. Enten med et smil eller et "hei". Noen prater jeg også litt med (på deres intinativ ). Endret 8. mars 2006 av Tusseline
Gjest gjest1 Skrevet 8. mars 2006 #13 Skrevet 8. mars 2006 Jeg er kjempedårlig til å huske ansikter, så jeg ville nok ikke sagt hei, selv om jeg syntes det kunne vært noe litt kjent med dem. Pluss at jeg har familie som jobber i helsevesnet, og er vant til at man ikke skal hilse på pasienter på gata, og har liksom overført det til kunder i all slags sammenheng...
Elodi Skrevet 8. mars 2006 #14 Skrevet 8. mars 2006 Klart jeg hilser på kundene om jeg treffer dem utenfor butikken!! Men dessverre er det ikke alltid jeg kjenner igjen alle... Men om noen smiler og sier hei gjør jeg det samme tilbake uansett stort sett ..
-Fisken- Skrevet 8. mars 2006 #15 Skrevet 8. mars 2006 Klart jeg hilser på kundene om jeg treffer dem utenfor butikken!! Men dessverre er det ikke alltid jeg kjenner igjen alle... Men om noen smiler og sier hei gjør jeg det samme tilbake uansett stort sett .. ← Samme her.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #16 Skrevet 10. mars 2006 Jeg pleier og hilse på folk jeg har hatt som kunder. Men folk du kjenner fra før hilser du jo på uansett. Folk du kanskej har hatt som kunde en gang, eller som du vet er turister, hilser jeg på om de gjør det, ofte med et nikk og et smil
Gjest gloria Skrevet 12. mars 2006 #17 Skrevet 12. mars 2006 Jeg pleier å smile eller si hei. Møter jeg en stamkunde stopper jeg for å prate litt. For meg blir dette helt naturlig, og ville følt meg rar dersom jeg ikke gjorde det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå