Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jobbet veldig mye ekstra (kontor jobb) siden jul pga prosjekter og mye sykefravær på avdelingen.

Flere på jobben har fått påskjønning i form av kompensasjon (sjeldent det skjer) for ekstra arbeidet.

Jeg har ikke fått noe….kollegaer på litt team får (selv om de har vært syke og avviklet ferie i samme periode). Ingen kan noe for at de er syke, men dette har medført mye ekstra jobb på meg, og jeg får kun en takk.

Kjenner at motivasjonen i jobben er dalene. Jeg har gjort så mye ekstra i denne perioden, hvor jeg kunne ha gitt f (er ikke litt ansvar å ha nok folk på jobb), men jeg har stått på.

Jeg vil snakke med sjefen min om dette. Er det innafor? 

Anonymkode: 1f4a9...330

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det syns jeg . Og er sjefen real så kan han hjelpe deg å få opp motivasjonen igjen. 

Anonymkode: 3c9c7...87e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt ta opp om andre har fått en økonomisk påskjønnelse du ikke har, og som du mener du fortjener i samme grad. Med vinklingen hva skal til for at jeg skal få dette? 

Å sutre over "manglende motivasjon" har generelt lite for seg. 

Anonymkode: 7d83c...16b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei,

Jobbet veldig mye ekstra (kontor jobb) siden jul pga prosjekter og mye sykefravær på avdelingen.

Flere på jobben har fått påskjønning i form av kompensasjon (sjeldent det skjer) for ekstra arbeidet.

Jeg har ikke fått noe….kollegaer på litt team får (selv om de har vært syke og avviklet ferie i samme periode). Ingen kan noe for at de er syke, men dette har medført mye ekstra jobb på meg, og jeg får kun en takk.

Kjenner at motivasjonen i jobben er dalene. Jeg har gjort så mye ekstra i denne perioden, hvor jeg kunne ha gitt f (er ikke litt ansvar å ha nok folk på jobb), men jeg har stått på.

Jeg vil snakke med sjefen min om dette. Er det innafor? 

Anonymkode: 1f4a9...330

Ja, helt klart! Viktig med fornøyde ansatte. 

Ikke bli eplekjekk og verdensmester, men hold deg saklig og rolig, ta notater før du snakker med sjefen og lykke til :) 

Ikke snakk om hva du vet de andre har fått, det er irrelevant. 

Anonymkode: 16454...02e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan godt ta opp om andre har fått en økonomisk påskjønnelse du ikke har, og som du mener du fortjener i samme grad. Med vinklingen hva skal til for at jeg skal få dette? 

Å sutre over "manglende motivasjon" har generelt lite for seg. 

Anonymkode: 7d83c...16b

Å ta opp at de andre har fått noe, men ikke meg, anser jeg som sutring.

Å mangle motivasjon er jo mye bedre å ta opp, mye mer saklig også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Å ta opp at de andre har fått noe, men ikke meg, anser jeg som sutring.

Å påpeke forskjellsbehandling er ikke sutring.

Anonymkode: d3bd4...0f9

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...