Gå til innhold

Gratulerer samboeren din deg med morsdagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er gift og har mine og dine barn. På farsdagen bruker jeg å gratulere han, kjøpe en liten gave fra ungene og bake ei kake. I år når den ene sønnen min gratulerte meg med morsdagen så sa han til sønnen min at det var bra at han hadde kontroll. Så sa jeg til mannen min at ja, men det har tydeligvis ikke du? Da svarte han meg med at jeg ikke er mora hans, og jeg kjenner at jeg ble ordentlig lei meg. Han kommer heller ikke til å gratulere meg, for han ble sur av kommentaren min. Jeg tenker at det er normal høflighet å gratulere med dagen, uavhengig om jeg er mora hans eller mor til hans barn. Jeg er jo en morsfigur når hans barn er her 50% av tiden, og jeg behandler de likt og stiller opp som om de var mine. Jeg er også mor for mine barn som bor her 80% av tiden, og har selv gratulert min stemor. Er det teit av meg å bli lei meg? 

Anonymkode: bf1dc...c20

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så oppsummert gjør du noe for han, som du ønsker for deg selv. Som sannsynligvis ikke betyr noe som helst for han. Og dere evner ikke å kommunisere. Og velger også å ødelegge en veldig fin søndag på bagateller.

Forstår at du er på mann nummer to... 

Anonymkode: d6c21...feb

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så sa jeg til mannen min at ja, men det har tydeligvis ikke du? Da svarte han meg med at jeg ikke er mora hans, og jeg kjenner at jeg ble ordentlig lei meg.

Det er jo helt sant det han sier. Snakk om å lage mye ut av ingenting.

Var jeg deg, ville jeg droppet farsdagen til samboeren din og heller kost meg på morsdagen min. Gjort noe fint for meg selv. 

Ville aldri forventet eller tenkt tanken på at mannen min skulle gi meg oppmerksomhet på morsdagen. Såfremt vi ikke har felles barn da, da er det jo koselig om han fikser noe sammen med barna de første årene. 

Anonymkode: 7e345...f49

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Vi har ikke felles barn, og barnet er hos sin far idag. Barnet og barnefar gratulerte meg, da. 

Anonymkode: 23aa7...49d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min har ikke gratulert meg med morsdagen men barna mine har gjort det.  Vi har felles barn.

Du overreagerer. 

Anonymkode: b40a8...b81

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi er gift og har mine og dine barn. På farsdagen bruker jeg å gratulere han, kjøpe en liten gave fra ungene og bake ei kake. I år når den ene sønnen min gratulerte meg med morsdagen så sa han til sønnen min at det var bra at han hadde kontroll. Så sa jeg til mannen min at ja, men det har tydeligvis ikke du? Da svarte han meg med at jeg ikke er mora hans, og jeg kjenner at jeg ble ordentlig lei meg. Han kommer heller ikke til å gratulere meg, for han ble sur av kommentaren min. Jeg tenker at det er normal høflighet å gratulere med dagen, uavhengig om jeg er mora hans eller mor til hans barn. Jeg er jo en morsfigur når hans barn er her 50% av tiden, og jeg behandler de likt og stiller opp som om de var mine. Jeg er også mor for mine barn som bor her 80% av tiden, og har selv gratulert min stemor. Er det teit av meg å bli lei meg? 

Ja, dere har ikke engang felles småbarn. Når dine er store nok til å gratulere eller gjøre noe utav det, holder jo det i massevis! 

At du har gjort noe for ham som han ikke har bedt om og tydeligvis ikke betyr noe, kan ikke bety at du forventer det samme tilbake. 

Da skulle du satt deg ned og sagt at jeg setter morsdag veldig høyt og forventer at du gjør skikkelig stas på meg den dagen i og med at dine barn er i hus med meg...

Selv gratulerte jeg min mor og fikk en mld fra stedatter. Det holder det. 

Anonymkode: 147fd...41a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har ikke fått noen gratulasjoner. Troe det er blitt glemt. Nevnte det for min lillebror. Han 18 og har bodd hos meg siden han var liten Han sa at jeg ikke var moren hans... som er sant. 🤣 Tror mannen og mitt biologiske barn har glemt hele greien. Jeg er vant til det, og bryr meg ikke. Hadde det vært viktig for meg, hadde jeg ordnet til noe. Jeg får nok min belønning i himmelen 😊

Anonymkode: 63725...c2c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke fått noen gratulasjoner.. Vi har barn i bhg- alder. Hadde vært koselig og fått et kort, eller bare fått lov å sove litt lenger. Prøver å ikke la det ødelegge, men hadde jo vært koselig å føle seg satt pris på. Jeg pleier å lage et kort til han sammen med barna, la han sove litt mens jeg ordner barna og lager felles frokost som alle spiser sammen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forvent gratulerer fra dine barns far og ungene dine, samboer har ingen relasjon til deg slik, stemor er nada i den store sammenheng og han har sikkert gratulert både sin mor og sine barns mor. Det er alt denne dagen er for en mann

Anonymkode: f8b8e...482

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdag er jo oppfunnet av handelsstanden, finnes ikke koselig!

Husker han bursdagen din? Det er vel det som betyr noe? Jul? 

Hvis du vil ha gratulasjoner på handelsdagen, eh... jeg mener morsdagen, så må du si det. Og si det på en ikke-passivaggressiv måte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ungene sier gratulerer med dagen. Gubben så til når unga var små at de laget tegning eller noe. Nå er de ungdommer og de gikk sammen og kjøpte en blomst og gratulerte meg. Egentlig ikke tenkt at gubben ska si det, uten om til sin mor som han har gjort når vi var der å spiste middag

Anonymkode: d5295...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår deg. Null og niks her heller,vi har 4 barn sammen. Kunne jo fått ungene til å tegne eller ordna en kaffekopp liksom. Er ikke så mye som skal til...men d skal huskes til farsdagen😈

Anonymkode: 0f00c...0e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk sove lenge, sto opp til egg og bacon, sjokolade og smykke til gave. Har to barn under 3 år

Anonymkode: 2dfa8...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk sove lenge, sto opp til egg og bacon, sjokolade og smykke til gave. Har to barn under 3 år

Og viktigste! Kort med gode ord❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei, jeg er ikke hverken hans mor eller mor til hans barn.

Anonymkode: 7b645...7e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk blomster og frokost på senga idag av både samboer, barn fra tidligere forhold og bonusbarna🥰 MEN det er ikke noe jeg forventer fra noen av dem. Det samme gjelder alle andre dagene som for eks valentines day. Synes det er teit at noen har bestemt at den dagen skal det gis gave og oppmerksomhet. Jeg setter mer pris på det som skjer i hverdagen året rundt. 

Anonymkode: 85331...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk gratulasjon for første gang i år og vi har en 3-åring 🤣 

Vi er ikke så veldig opptatt av slike dager, da. 

Anonymkode: 30a71...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...