Gå til innhold

Begynt å finne grå hår - hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynte å få noen få grå hår da jeg var 27. Jeg har brunt hår. Nå er det 10 år senere, og det er noen få flere grå hår, men det synes ikke egentlig. Jeg ser fortsatt helt brunhåret ut. Plukker riktignok vekk grå hår her og der. Ser noen hevder at grå hår vokser raskere. Det stemmer ikke, så ikke bry deg med det.

Jeg kommer ikke til å farge det når jeg blir grå på ordentlig, fordi jeg er lat og ikke forfengelig nok. Min mor hadde samme farge som meg, og farger det nå. Jeg synes det ser veldig kunstig ut, og jeg tror hun ville vært finere med grått (selv om jeg selvsagt støtter henne i å gjøre det som gjør at hun føler seg vel💕).

Anonymkode: 5ae26...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan farge det eller ikke farge det. Det er avhengig av hva du ønsker.

Gå for all del til rn god frisør første gang hvis du skal farge.

Anonymkode: b7b9b...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor begynte å få noen grå hår da hun var 18, og det holdt seg ganske stabilt til hun ble ca 30. Hun dreiv da og stressa for det og nappa de hele tiden. Så begynte hun å farge ca en gsng i måneden. Så begynte hun å stresse for at de grå hårene ikke ble farget jevnt og kunne ta til seg blå eller rødfarge (hu farget det alltid veldig mørkt brunt da hennes eget hår er svart). Jeg syntes det var unødvendig stressende.

Jeg selv begynte å få grå hår da jeg var 23, men fikk ganske raskt en del av de. Gadd ikke stresse for dette slik min mor gjorde og tenker heller på det som sølvtråd i håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 14.24):

Jeg er 30 år. Har naturlig veldig mørkt hår, mørke brunt. Det er aldri farget og er blankt. Har funnet noen grå hår i ny og ne det siste året, kanskje totalt 10? De blir veldig synlige i det mørke håret, har bare nappet de ut.

Når kan jeg regne med å bli mer grå? Og hvordan gjøre det med farge/striper? Er ikke klar for å ha grått hår enda😂

Har mørke trekk, brune øyne og oliven hud. Så vet ikke om jeg ville passet lyse striper? Må vel være ganske lyse for å skjule grått hår😪 virker også veldig stress å måtte farge hele tiden?

Jeg tenker ikke akkurat nå, for nå er det så lite at jeg bare napper ut et-to i mnd, men tenker når det blir mange. Hele etterveksten min er helt mørk, de jeg har funnet er hele håstråene grå, ikke bare deler av det.

Hva gjør dere andre mørke som har grå hår?

Anonymkode: ebde7...efb

Jeg omfavner mine få grå hår 😊

Hvorfor lage så stor sak ut av du har et par grå hår? 🤔 Det er bare hår.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (15 timer siden):

Min mor begynte å få noen grå hår da hun var 18, og det holdt seg ganske stabilt til hun ble ca 30. Hun dreiv da og stressa for det og nappa de hele tiden. Så begynte hun å farge ca en gsng i måneden. Så begynte hun å stresse for at de grå hårene ikke ble farget jevnt og kunne ta til seg blå eller rødfarge (hu farget det alltid veldig mørkt brunt da hennes eget hår er svart). Jeg syntes det var unødvendig stressende.

Jeg selv begynte å få grå hår da jeg var 23, men fikk ganske raskt en del av de. Gadd ikke stresse for dette slik min mor gjorde og tenker heller på det som sølvtråd i håret.

Det gjør jeg også. Jeg synes faktisk det er ganske fint, så langt. Jeg la merke til de første små sølvhårene rett før jul, da var jeg 45. år. Er nylig blitt 46, og legger nå merke til flere. Men jeg orker ikke noe fargestyr, så jeg lar dem være. Kommer ikke til å nappe dem vekk, da jeg har tynt hår og trenger alle de hårene jeg kan få :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingblingtahei skrev (16 timer siden):

Tipper du har glasshår, som meg 😊 de er helt hvite og tar dårlig farge, best med hennafarge er min erfaring 😊 

Jeg har glasshår men de er gjennomsiktige og i stressfrie perioder kommer hårfargen tilbake. Har hovedsakelig glasshår på kronen og bruker striper i håret så det glir mer inn. Fikk mine første i en alder av 20, grunnet ekstremt stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk mine første grå hår i begynnelsen av 20-årene, mest i front og jeg har hår som vokser kjapt. Har brukt mye penger og tid på å farge etterveksten. Under korona endte jeg med å droppe fargingen, og har ikke sett meg tilbake siden. Jeg har naturlige striper i front, og får stadig spørsmål om det er naturlig eller farget, resten av håret er mest mitt eget (mørk blond). Det er utrolig befriende å slippe å ha ettervekst etter bare 2-3 uker, sparer masse penger og ikke minst tid. Om det er for alltid vet jeg ikke, men akkurat nå er det det jeg ønsker (er 44).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk de første sølvhårene før jeg ble 30, og synes faktisk det er ganske fint. Som barn fikk jeg ikke lov til å få glitterstrå i håret, så det var egentlig litt gøy med glitrende sølvhår.

Deretter har jeg bare akseptert at jeg er i ferd med å bli grå. Kanskje jeg snart slipper å bli spurt om leg på polet🤭

Anonymkode: 0f032...c9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 15.47):

Nok en "pålitelig" opplysning....Nei slik fungere ikke biologien.

Anonymkode: 144ea...48b

Det stemmer dessverre at grå hår vokser fortere, sett deg inn i biologi før du uttaler deg. 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21916889/

Anonymkode: e8d1f...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar som hovedregel rundt 10 år fra man finner det første grå hårstrået til håret er synlig grått.

Jeg har også mørkt hår og fant grå hår ganske tidlig. Det blir dessverre mer synlig når man er mørk - jo lysere man er naturlig, jo mindre synes det. Så det er jo litt urettferdig ;) Jeg begynte å farge det da jeg var 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ah, det er vanskelig. Hvis jeg hadde hatt en kald undertone hadde jeg bare latt det være, men jeg er knall varm og da skjærer jo den kalde fargen veldig i mot mine naturlige farger. Derfor farger jeg det i stedet. 

Anonymkode: 5dce9...c6b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er i slutten av 30-årene og har nå begynt å få synlige grå hår. Det er ikke spesielt mye og jeg orker ikke begynne med farging. Synes ikke grått hår er noe problem. Egentlig synes jeg det er veldig kult at millenials ser ut til å gi faen ikke dette hysteriet.. Moren min er snart 70 og det er først nå hun sluttet med å farge håret. I over 30 år har hun farget håret hver 6-uke, galskap. 

Anonymkode: 5fd55...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...