Gå til innhold

Begynt å finne grå hår - hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 30 år. Har naturlig veldig mørkt hår, mørke brunt. Det er aldri farget og er blankt. Har funnet noen grå hår i ny og ne det siste året, kanskje totalt 10? De blir veldig synlige i det mørke håret, har bare nappet de ut.

Når kan jeg regne med å bli mer grå? Og hvordan gjøre det med farge/striper? Er ikke klar for å ha grått hår enda😂

Har mørke trekk, brune øyne og oliven hud. Så vet ikke om jeg ville passet lyse striper? Må vel være ganske lyse for å skjule grått hår😪 virker også veldig stress å måtte farge hele tiden?

Jeg tenker ikke akkurat nå, for nå er det så lite at jeg bare napper ut et-to i mnd, men tenker når det blir mange. Hele etterveksten min er helt mørk, de jeg har funnet er hele håstråene grå, ikke bare deler av det.

Hva gjør dere andre mørke som har grå hår?

Anonymkode: ebde7...efb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 30 år. Har naturlig veldig mørkt hår, mørke brunt. Det er aldri farget og er blankt. Har funnet noen grå hår i ny og ne det siste året, kanskje totalt 10? De blir veldig synlige i det mørke håret, har bare nappet de ut.

Når kan jeg regne med å bli mer grå? Og hvordan gjøre det med farge/striper? Er ikke klar for å ha grått hår enda😂

Har mørke trekk, brune øyne og oliven hud. Så vet ikke om jeg ville passet lyse striper? Må vel være ganske lyse for å skjule grått hår😪 virker også veldig stress å måtte farge hele tiden?

Jeg tenker ikke akkurat nå, for nå er det så lite at jeg bare napper ut et-to i mnd, men tenker når det blir mange. Hele etterveksten min er helt mørk, de jeg har funnet er hele håstråene grå, ikke bare deler av det.

De fleste jeg kjenner tar en glansvask i ny og ne selv og noen ganger drar de til frisøren. Ikke noe pes.

❤️ 

Anonymkode: d5cdf...583

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gjort nøyaktig ingenting.

Min svarthårede grandtante farget håret fra hun begynte å bli grå, helt til den dagen hun satt bak en like gråhåret svartfarget dame på bussen og så hvordan etterveksten så ut 😅

Anonymkode: d4f5a...d86

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått for bayalage :) 

Anonymkode: 8d911...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk grå har da jeg var tyve, så begynte å farge det. Det er stress. Må gjøres ofte, og er kjedelig (evt veldig dyrt hvis du går til frisør). Siden du er 30 hadde jeg seriøst vurdert å la det være naturlig. Håret blir også tørrere av fargingen. 

Anonymkode: fb215...e6d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke napp de!! Grått hår vokser fortere enn farget, og du vil ende opp med strie, utstående, grå hår.

Anonymkode: ad920...531

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg starta å få grå hår når jeg var 23 år og har siden da egentlig kjempa imot dem.

Nå er jeg 35 og har ikke farga håret siden juli i fjor, og latt de grå/hvite hårene få lov til å komme og jeg må faktisk si at jeg liker det ganske så godt. Får ett egent særpreg på håret som ingen andre har.

Du kan jo la de få komme ut og se hvordan det ser ut etterhvert. Liker du det ikke, må du nok oppsøke en frisør og spørre om tips.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting selvfølgelig.

Anonymkode: 9df3e...2b5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk mine første grå hår i slutten av 20-åra, men i mange år var de bare noen her og noen der. På slutten av 30-åra tok det seg opp, og nå når jeg er 45, så er det ganske mye grått, og det er godt synlig. Selv om jeg fra avstand fortsatt ser ut til å ha mørkt hår. Jeg gjør ingenting. Jeg synes ettervekst er styggere enn grått hår, og er ikke typen som er interessert i å gå til frisøren en gang i måneden. Jeg har mørkebrunt hår. Er komfortabel med å la det bli grått, selv om jeg fikk barn seint og har små barn i barnehagen enda. 

Anonymkode: 48b08...c83

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bålkaffe skrev (15 timer siden):

Jeg starta å få grå hår når jeg var 23 år og har siden da egentlig kjempa imot dem.

Nå er jeg 35 og har ikke farga håret siden juli i fjor, og latt de grå/hvite hårene få lov til å komme og jeg må faktisk si at jeg liker det ganske så godt. Får ett egent særpreg på håret som ingen andre har.

Du kan jo la de få komme ut og se hvordan det ser ut etterhvert. Liker du det ikke, må du nok oppsøke en frisør og spørre om tips.

Åh, jeg gleder meg til jeg får nok guts til å slutte å farge! Jeg ser på etterveksten at jeg er helt gråhvit noen steder, litt grå alle andre steder, så har ikke turt enda. er ikke klar for den store forvandlingen. Men en dag! 😊

Anonymkode: fb215...e6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare 25 år da jeg begynte å få grå hår i det mørke håret mitt og det synes veldig godt spesielt over ørene. Har lyst til å begynne å farge det men er usikker på om jeg da blir lei av å farge det hver måned.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 14.24):

La håret gå sinn gang,fint med naturlig.

Anonymkode: f0a40...a80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ikke napp de!! Grått hår vokser fortere enn farget, og du vil ende opp med strie, utstående, grå hår.

Anonymkode: ad920...531

Nok en "pålitelig" opplysning....Nei slik fungere ikke biologien.

Anonymkode: 144ea...48b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 22.36):

Ingenting selvfølgelig.

Anonymkode: 9df3e...2b5

Selvfølgelig? Hvorfor er det en selvfølge? 
Jeg har selv masse grå hår, og hater det gråe til ansiktsfargen min, hater gråfarge generelt. Har alltid farget eller stripet håret, og slutter ikke med det bare fordi håret nå er naturlig grått. 
Tipper de fleste ikke slutter å sminke seg heller, bare fordi huden er blitt eldre…. 
Folk må gjøre som de vil. 

Anonymkode: 77745...809

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yvonne skrev (På 10.2.2025 den 14.51):

Jeg var bare 25 år da jeg begynte å få grå hår i det mørke håret mitt og det synes veldig godt spesielt over ørene. Har lyst til å begynne å farge det men er usikker på om jeg da blir lei av å farge det hver måned.

Lei blir du sikkert, det blir ihvertfall jeg. Jeg er midt i femtiårene, og har rundt 30 prosent grått hår. Hvor fort resten gråner vet jeg jo ikke, men uansett føler jeg det er for tidlig å bli grå, så jeg farger ettervekst med fem-seks ukers mellomrom. Det er for så vidt en enkel prosess, men kjedelig. Deilig når det er gjort, da! 

Egentlig synes jeg det er fint når hele håret er grått, og når den tiden kommer så gidder jeg nok ikke å holde på med den fargingen lenger. Men nå i overgangstiden, når det er litt grått her og der, da føler jeg meg ikke særlig fresh. Dermed må jeg bare holde ut med fargingen en stund til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg farger. 

Den dagen ALL ettervekst blir grå skal jeg til frisøren og farge hele håret sølv.

Er 43 år.

Anonymkode: 284b3...187

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Var 19 når jeg oppdaget mine første. Er 34 nå og orker ikke bry meg. Har en del små hvite striper i håret men går med håret stort sett i helstehale så jeg dytter de bare bakom det som enda har farge. Om/når noen påpeker de sier jeg bare «jeg vet» og er ferdig med det emnet. Har ikke råd til å farge jevnlig også er min erfaring at mine hvite hår holder helt sykt dårlig på farge. Selv permanent. 

Anonymkode: 8df12...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Var 19 når jeg oppdaget mine første. Er 34 nå og orker ikke bry meg. Har en del små hvite striper i håret men går med håret stort sett i helstehale så jeg dytter de bare bakom det som enda har farge. Om/når noen påpeker de sier jeg bare «jeg vet» og er ferdig med det emnet. Har ikke råd til å farge jevnlig også er min erfaring at mine hvite hår holder helt sykt dårlig på farge. Selv permanent. 

Anonymkode: 8df12...46d

Tipper du har glasshår, som meg 😊 de er helt hvite og tar dårlig farge, best med hennafarge er min erfaring 😊 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er brun/mørk blond, og begynte å få grå hår da jeg var rundt 36-37 år. Kun noen få innimellom, men nå 10 år senere er det blitt noen flere. Jeg tar lyse striper for å skjule de, da det fortsatt ikke er så mange. I perioder har jeg også tatt glansvask i mørk blond farge for å skjule det grå litt. Begge deler funker greit inntil videre.

Anonymkode: 544d7...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 14.24):

M65: Jeg er sikker på  at du er like sjarmerende med noen grå hår 😊
Grå hår er symbol på erfaring, ikke alder 😊 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...