Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg er ganske fersk strikker og sprø er meg nå på en genser med ragland som strikkes ovenfra og ned. 
Jeg ville ha videre hals enn i oppskriften og begynte derfor med flere masker. Så har jeg lagt til masker i ragland som beskrevet i oppskriften. Jeg har nå kommet til det antall masker der jeg egentlig skal legge av ermene og strikke ferdig bilen, men da har jeg et problem.

»hullet» til armene er jo for små, siden jeg begynte med brede hals har jeg liksom en kortere ragland enn det skal være. Kan jeg nå fortsette å bare strikke rundt, uten å øke til armhuler er passe stort? (Altså langt nedover) eller må jeg fortsette å øke og heller får større ermer enn i oppskriften? 

Håper noen kan svare😅

Anonymkode: 91cc5...ab3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville begynt på nytt, og f.eks gått opp en størrelse, sånn at halsen blir mer lik ønsket resultat. Og så kan du heller se på størrelsen under og få samme masketall for dette.

Hvis du skal ha flere masker enn oppskriften sier må du fordele disse riktig ved start.

Anonymkode: 5caa5...f1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 13.10):

Hei!

jeg er ganske fersk strikker og sprø er meg nå på en genser med ragland som strikkes ovenfra og ned. 
Jeg ville ha videre hals enn i oppskriften og begynte derfor med flere masker. Så har jeg lagt til masker i ragland som beskrevet i oppskriften. Jeg har nå kommet til det antall masker der jeg egentlig skal legge av ermene og strikke ferdig bilen, men da har jeg et problem.

»hullet» til armene er jo for små, siden jeg begynte med brede hals har jeg liksom en kortere ragland enn det skal være. Kan jeg nå fortsette å bare strikke rundt, uten å øke til armhuler er passe stort? (Altså langt nedover) eller må jeg fortsette å øke og heller får større ermer enn i oppskriften? 

Håper noen kan svare😅

Anonymkode: 91cc5...ab3

Det heter raglan, og rådet du får over her er lurt. 

Anonymkode: 78b2b...f62

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt ta noen runder uten mer raglan-øking, ja. Men ville sett det an. Jeg hadde nok fått juksa det til vil jeg tro, men jeg har over 100 gensere bak meg. Er du mer usikker, så er det kanskje lurt å starte på nytt :)  Også er det jo forskjell på om du må ha 2 cm til, eller 15. 

(Går ikke an å skrive at man har strikket over 100 gensere uten at det ser ut som kvalmt selvskryt sorry)

Anonymkode: 96781...e97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...