gjesten2 Skrevet 9. februar #1 Skrevet 9. februar Hei. Jeg lurer på hvordan jeg kan få mannen min til å stole på meg igjen. Jeg vet hva han vil høre, men jeg er ikke så flink til å kommunisere og være skråsikker, og det er her jeg trenger hjelp. Jeg har vært utro, mer enn en gang, han vet og vi har snakket om det. Jeg har lagt alle korta på bordet, og selv om det er tungt å snakke om så er det det rette da vi begge vil fortsette livet sammen med hverandre.
AnonymBruker Skrevet 9. februar #2 Skrevet 9. februar Hvorfor bør han stole på deg, da? Anonymkode: c059d...e69 10 3
Irak Skrevet 9. februar #3 Skrevet 9. februar Dette blir som og begynne helt på nytt..Har dere prøvd parterapi? Hva var årsaken til utroskapen? Det tar lang tid og bygge tillit. 2
gjesten2 Skrevet 9. februar Forfatter #4 Skrevet 9. februar For å komme videre er tillit viktig og siden begge vil ha hverandre må han vite at han kan stole på meg.
frivis Skrevet 9. februar #5 Skrevet 9. februar Hva har du gjort med deg selv for at dette ikke skal skje igjen. Er du usikker på deg selv, og derfor ikke tørr love noe til han? Jeg personlig hadde aldri akseptert utroskap, men vi alle er forskjellige.
gjesten2 Skrevet 9. februar Forfatter #6 Skrevet 9. februar vi har ikke prøvd parterapi, men vurdert det. Årsaken er litt uviss, jeg tror jeg ville ha mer oppmerksomhet, noe jeg har funnet ut av ikke er det jeg trenger på den måten. Vi har det godt nå, men det kommer stadig tilbake da vi ikke er helt ferdig snakka.
AnonymBruker Skrevet 9. februar #7 Skrevet 9. februar Jeg hadde ikke stolt på deg. Anonymkode: 9c989...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar #8 Skrevet 9. februar Tid, tålmodighet og åpenhet. Måneder og år. Om han ønsker å stole på deg igjen og om du er til å stole på, så vil han nok komme til det punktet igjen, men det tar tid og krefter. Og krever at du tar ansvar for ditt svik og blir en person han kan stole på, for det har du ikke vært. Du har vært illojal, du må lære deg å forbli lojal også når livet butter imot. Dette må både du og han bruke tid på å jobbe mot. Anonymkode: 7fd11...019 1
Daria Skrevet 9. februar #9 Skrevet 9. februar Du må vise - over tid og i handling - at du faktisk fortjener og er verdt tilliten hans. Det er ikke noe hverken du kan kreve eller han bare kan bestemme seg for, det er en prosess som krever tid og innsats.
AnonymBruker Skrevet 9. februar #10 Skrevet 9. februar Tror nok du kan se langt etter at han noen gang kommer til å stole fullt og helt på deg igjen, du har jo gitt han gode grunner til hvorfor han ikke skal gjøre det. Anonymkode: b55bd...7b7 3
AR50 Skrevet 9. februar #11 Skrevet 9. februar gjesten2 skrev (1 time siden): Hei. Jeg lurer på hvordan jeg kan få mannen min til å stole på meg igjen. Jeg vet hva han vil høre, men jeg er ikke så flink til å kommunisere og være skråsikker, og det er her jeg trenger hjelp. Jeg har vært utro, mer enn en gang, han vet og vi har snakket om det. Jeg har lagt alle korta på bordet, og selv om det er tungt å snakke om så er det det rette da vi begge vil fortsette livet sammen med hverandre. Hvor lenge siden er denne utroskap? Var det ons? Eller langvarig?
AnonymBruker Skrevet 9. februar #12 Skrevet 9. februar Sorry, men du har jo gjentatte ganger bevist at han ikke kan stole på deg. Vanskelig å ha tillit da. Han vil nok ha tvil, i allfall periodevis, på deg resten av samlivet. Anonymkode: 0a9eb...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #13 Skrevet 9. februar Men han kan jo ikke stole på deg..? Anonymkode: 07a98...dd7 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar #14 Skrevet 9. februar Brytt tilliten mer enn 2 ganger. Stakkar mann. Gjør han en tjeneste og forlat han siden han er for blind selv nå Anonymkode: f8fc4...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #15 Skrevet 9. februar Hvorfor mener du han skal stole på deg når du ikke stoler på deg selv en gang? Hvordan har du tenkt å trygge ham når du heller har valgt å være utro enn å bli kjent med deg selv og finne ut hva du egentlig føler du trenger? Hvorfor skal han tro på deg når du/dere er så dårlig til å kommunisere? Ut fra måten du skriver om dette så virker det ikke som om du virkelig og inderlig ønsker å bevare forholdet ditt. Gjør du egentlig det? Jeg tror du bør snakke med fagfolk for å finne ut hvorfor du valgte å være utro flere ganger. Du sier du trodde du gjorde det for å få mer oppmerksomhet, men tror ikke lenger det var derfor. Så lenge du selv ikke kjenner deg selv godt nok, eller ikke er ærlig med deg selv, så kan du heller ikke love ham noe, for da vet du heller ikke om du kommer til å være utro igjen. Ta ansvar for egen helse, skaff deg hjelp! Og kom dere i tillegg i parterapi for å lære å snakke med hverandre. Anonymkode: 3eb34...bef
AnonymBruker Skrevet 10. februar #16 Skrevet 10. februar gjesten2 skrev (12 timer siden): Hei. Jeg lurer på hvordan jeg kan få mannen min til å stole på meg igjen. Jeg vet hva han vil høre, men jeg er ikke så flink til å kommunisere og være skråsikker, og det er her jeg trenger hjelp. Jeg har vært utro, mer enn en gang, han vet og vi har snakket om det. Jeg har lagt alle korta på bordet, og selv om det er tungt å snakke om så er det det rette da vi begge vil fortsette livet sammen med hverandre. Jeg lurer på hvordan jeg kan gjøre meg verdig tilliten til mannen min igjen. Vær så god, fikset innledningen din. Anonymkode: 007a0...f49 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar #17 Skrevet 10. februar Tillit brytes lett og tar litt mer tid å bygge opp. Jeg synes du bør la ham gå. Alle fortjener en trofast partner. Alle som er snille hvertfall, og går ut fra at han er det Anonymkode: 94470...d84
AnonymBruker Skrevet 10. februar #18 Skrevet 10. februar Det tar omtrentlig to år med trygghet (altså ingen flere løgner + villighet til å prate ut om det uten resistanse!) før tillit er begynt å komme tilbake Anonymkode: 9068e...fe0 2 1
AR50 Skrevet 10. februar #19 Skrevet 10. februar Er det små barn i bildet? Da kan man oppsøke familievernkontoret for henvisning til parterapeut eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 10. februar #20 Skrevet 10. februar Til TS: Vet han om all utroskap, eller har du kun innrømmet absolutt minimum? Ble utroskapen oppdaget/avslørt, eller gikk du til ham og innrømmet det/de? Har du tenkt å slutte være utro? Hvis ja, hvorfor er det annerledes denne gangen? Har du tillit til mannen din, og tror på hva han sier, for eksempel om deg? Hvis du ikke tror på hans komplimenter, men trenger bekreftelse fra andre, er jo det et problem. Har du fått seksuell tilfredsstillelse fra dine affærer, som du ikke får fra din mann? Hva er i så fall årsaken? Anonymkode: 4c2b6...8b8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå