AnonymBruker Skrevet 9. februar #1 Skrevet 9. februar Vi fikk melding fra fotballtrenerne at laget går fra 1 til 3 treninger i uken etter vinterferien. Dette er visst viktig for «å utvikle spillerne» og melde de inn i serien her i byen. Jeg blir helt matt! Er dette vanlig når de er så små? Alle guttene på trinnet spiller fotball så jeg ønsker jo ikke at gutten skal holdes utenfor, men han er 7år og allerede sliten etter skole og sfo. Og så kommer selvsagt logistikken hjemme på toppen her. Hva er praksis hos andre? Har de så hyppige treninger når de er så små? Anonymkode: dc040...8c0 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar #2 Skrevet 9. februar Det var mye. Noen steder henter de ungene på skolen, gir dem mat, så fotballtrening i SFO-tida. Så man ikke har begge deler. Kunne det vært noe? Anonymkode: 3dbe7...a71 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar #3 Skrevet 9. februar Nei, her begynner de ikke med tre økter før de går i fjerde. Jeg ville tenkt som deg at det ble for mye for en som er så liten, men for lagene er jo det viktigste å få fram gode spillere. Anonymkode: 10eea...54e 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #4 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var mye. Noen steder henter de ungene på skolen, gir dem mat, så fotballtrening i SFO-tida. Så man ikke har begge deler. Kunne det vært noe? Anonymkode: 3dbe7...a71 Alle trenerne har vanlige jobber, så ser ikke hvordan de skal gjøre det i arbeidstiden. Men sfo er jo ren oppbevaring så det hadde selvsagt vært fint om det var fokus på idrett der i stedet for ettermiddagene. Anonymkode: dc040...8c0 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar #5 Skrevet 9. februar Det er vel noen retningslinjer på dette? Høres mye ut, har de begynt å spille kamper? Anonymkode: b0353...dac 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #6 Skrevet 9. februar Vi har trening tre ganger i uken fra 2. klasse. Men man må ikke delta på alle treninger. Vi prioriterer svømming en av dagene fordi det også er viktig. Den ene treningen er i helgen, så den dropper vi også hvis vi skal noe annet i helgen. Trenerne her er også ganske fokusert på utvikling, men klubben har også fokus på at det skal være gøy og sosialt. Anonymkode: 4ce31...1fd
Luckiness Skrevet 9. februar #7 Skrevet 9. februar Han må vel ikke gå på alle om han ikke vil selv eller hvis det noen ganger ikke passer? Avtalt å samkjøre/bytte på hvem som følger. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #8 Skrevet 9. februar Må ikke delta på alle trening. Min gutt spiller på G16 nå og de har 4 trening i uken utenfor sesong. Alle får ett skjema der de skriver inn hvor mye de vil satse og hvor mange treninger de vil delta på pr uke. Så blir de innkalt til trening etter hvor mange treninger de vil ha Anonymkode: 1d4bb...7b6
AnonymBruker Skrevet 9. februar #9 Skrevet 9. februar Vanlig da ene gutten her gikk på fotball for snart 10 år siden. De begynte med 2 treninger + en hemmelig trening for de som var gode (barna var da 6 år). Og de toppet lagene og trenernes barn fikk ta ballen fra medspillerne og gå selv når det var kamp. Vi sluttet fort, og 90 % av de andre guttene forsvant de også. Stor Osloklubb, fullstendig på trynet. Ikke rart Norge ikke har fungerende landslag når det er nivå på 5-6 åringene som teller for om du spiller fotball eller ikke. Her forsvant hele guttekullet til håndballen hvor de har blitt hengende. Samme gjelder lillebror. Fotball og ski er sånne idretter det er greit å komme seg unna i tide, for trynefaktoren er enorm. Anonymkode: e5278...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #10 Skrevet 9. februar Her og startet de med det. Ente da med at våres barn sluttet. Vi syns 3 trenninger pluss evnt kamp og cup i helg ble mye når de var 7 år. Fant da heler andre ting. Anonymkode: df089...174 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #11 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi fikk melding fra fotballtrenerne at laget går fra 1 til 3 treninger i uken etter vinterferien. Dette er visst viktig for «å utvikle spillerne» og melde de inn i serien her i byen. Jeg blir helt matt! Er dette vanlig når de er så små? Alle guttene på trinnet spiller fotball så jeg ønsker jo ikke at gutten skal holdes utenfor, men han er 7år og allerede sliten etter skole og sfo. Og så kommer selvsagt logistikken hjemme på toppen her. Hva er praksis hos andre? Har de så hyppige treninger når de er så små? Anonymkode: dc040...8c0 Tror to økter er anbefalt for den alderen. Her trener 3.klassingen to ganger i uka pluss turneringer noen helger Anonymkode: 6afc9...bf4
AnonymBruker Skrevet 9. februar #12 Skrevet 9. februar Her har de fortsatt to økter i uken (de går i 7.klasse). Noen ganger er det frivillig økt k helgen og for «elitelaget». Anonymkode: 7be4d...d1e
AnonymBruker Skrevet 9. februar #13 Skrevet 9. februar Sykt. De er fortsatt små og bør få prøve ulike aktiviteter. For tidlig å satse. Alle som vil, bør få være med. Anonymkode: bfac3...8ec
AnonymBruker Skrevet 9. februar #14 Skrevet 9. februar Har jente. De hadde kun en trening i uka i fjor, i andre klasse. Hun gadd ikke mer, så jeg vet ikke hva de gjør nå i tredje. Har heller ikke oversikt over guttene. Her spiller ikke jentene (andre kl.) på vinteren. Det er ski på vinteren, så starter fotballen igjen etter påske. Mulig guttene har trening på vinteren, det vet jeg ikke. Anonymkode: bfac3...8ec
AnonymBruker Skrevet 9. februar #15 Skrevet 9. februar Det er mye med 3 treninger i uka for en 7-åring. Det holder med 2. Desverre blir det ofte slik at de «ivrige» blir prioritert allerede i denne alderen over de som kan trene 2 ganger i uka. Det er altfor mange inkompetente pappa trenere der ute som ødelegger fotballen. Anonymkode: ba40f...4f5 1
norw Skrevet 9. februar #16 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel noen retningslinjer på dette? Høres mye ut, har de begynt å spille kamper? Anonymkode: b0353...dac Ville vært veldig rart om de ikke spiller kamper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå