Hu i Svingen Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 Er på jakt etter ny serie å følge med på, og lurer på om Prison Break kan være et godt alternativ? Liker Six Feet Under, Lost, Desperate Housewives og Sopranos fra før. Liker IKKE Star Trek eller den slags... Ønsker meg en kvalitetsserie som er spennende og ikke for usannsynlig. Har sans for gode karakterer. Er PB passende i så fall? Andre forslag?
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 ... og går det greit å hoppe rett inn i handlingen nå, når man ikke har fulgt med på den tidligere?
Hu i Svingen Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2006 Laster ned som en annen kriminell, så det spiller ingen rolle.
Gjest camillo Skrevet 7. mars 2006 #4 Skrevet 7. mars 2006 Det får ikke jeg gjort, så jeg lurer fortsatt.
Gjest |H| Skrevet 8. mars 2006 #5 Skrevet 8. mars 2006 Jeg vil absolutt anbefale Prison break! Det er en knallbra serie! Hiv deg rundt å last ned med en gang! Og så er hovedrolle-mannen dritkjekk!!!! åååhhh... tenk om han låg i senga mi nå da??
Gjest Smilepia i.i. Skrevet 8. mars 2006 #6 Skrevet 8. mars 2006 Prison Break er absolutt spennende, og engasjerende. Men personlig synes jeg det er litt irriterende at de lager flere sesonger ut av historien... Plottet er (i basis) at en mann, som ellers er meget intelligent, velluttannet og "rik", begår et ran og får 5 år i fengsel for dette. Det viser seg at han havner i samme fengsel der hans eldre bror allerede sitter på "dødscelle", dømt for å ha myrdet visepresidentens bror. Han får dødsstraffen om 3 uker (ved sesongstart). Men denne eldre broren hevder å være uskyldig - og lillebror har nå sørget for å havne i samme fengsel som storebror for å få han ut derfra. (derav "prison break"). Ville ikke direkte anbefale å "hoppe inn" i serien nå så sent. Du vil nok få med deg mye, men det er så få episoder igjen. Første sesong består nemlig av bare 13 episoder!! (22 er "normalt" for TV serier) Neste sesong begynner nå i mars i USA (om jeg ikke husker feil) - så da går det jo en stund før den kommer på norsk TV. Vi kriminelle som laster ned fra internett derimot, kan jo se fortsettelsen noe før.
Donnie Darko Skrevet 8. mars 2006 #7 Skrevet 8. mars 2006 Jeg vil sterkt anbefale Battlestar Gallactica! :kgblunk:
Smashing Skrevet 8. mars 2006 #8 Skrevet 8. mars 2006 Prison break er å anbefale! Jeg liker heller ikke star trek og sånne serier..
Little sister Skrevet 8. mars 2006 #9 Skrevet 8. mars 2006 Prison Break er absolutt spennende, og engasjerende. Men personlig synes jeg det er litt irriterende at de lager flere sesonger ut av historien... Plottet er (i basis) at en mann, som ellers er meget intelligent, velluttannet og "rik", begår et ran og får 5 år i fengsel for dette. Det viser seg at han havner i samme fengsel der hans eldre bror allerede sitter på "dødscelle", dømt for å ha myrdet visepresidentens bror. Han får dødsstraffen om 3 uker (ved sesongstart). Men denne eldre broren hevder å være uskyldig - og lillebror har nå sørget for å havne i samme fengsel som storebror for å få han ut derfra. (derav "prison break"). Ville ikke direkte anbefale å "hoppe inn" i serien nå så sent. Du vil nok få med deg mye, men det er så få episoder igjen. Første sesong består nemlig av bare 13 episoder!! (22 er "normalt" for TV serier) Neste sesong begynner nå i mars i USA (om jeg ikke husker feil) - så da går det jo en stund før den kommer på norsk TV. Vi kriminelle som laster ned fra internett derimot, kan jo se fortsettelsen noe før. ← Jeg har fått med meg at det er 22 episoder i sesong 1 av Prison Break. Er det ikke bare en laang pause? :klø:
Gjest Smilepia i.i. Skrevet 9. mars 2006 #10 Skrevet 9. mars 2006 Jeg har fått med meg at det er 22 episoder i sesong 1 av Prison Break. Er det ikke bare en laang pause? :klø: ← Hm.. nå gjorde du meg usikker her Hege. Googlet litt nå, og det ser ut som man ikke er helt sikker rundtom i verden. Det er muligens "bare" en lang pause (3mnd) i sesongen - har ikke klart å finne noen konkrete svar på dette. Men det er i hvertfall helt sikkert at så langt er det vist 13 episoder i USA, og flere kommer nå i slutten av Mars. Men hvor mange nye episoder det er snakk om, har jeg ikke klart å finne et pålitelig svar på. Hjemmesiden til serien (http://www.fox.com/prisonbreak) sier ikke noe om antall sesonger/nye episoder. Har sett på andre forum at det snakkes om 3 nye episoder for å "konludere" - men de opplyste overhode ikke hvor de har sin informasjon fra.
Gjest joje Skrevet 9. mars 2006 #11 Skrevet 9. mars 2006 Jeg har hørt at de opprinnelig bare planla og lage 13 episoder, men så ble serien såpass populær at de bestemte seg for å lage et par episoder til. Jeg er ikke sikker på om dette er sant, men man får i hvert fall ikke svar på noe i episode 13. ;(
Seigdama Skrevet 9. mars 2006 #12 Skrevet 9. mars 2006 Hvor mange sesonger er det egentlig? Skal de holde på med å bryte seg ut av fengselet i flere år? Noen som vet? Må si at dersom det er slik kutter jeg nok ut den serien. Så lang tålodighet har jeg ikke.
Hu i Svingen Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #13 Skrevet 9. mars 2006 Takk for svar alle sammen. Prøver meg på PB, så får vi se om det slår an...
Hu i Svingen Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #14 Skrevet 9. mars 2006 Da har jeg sett de to første episodene, og det er ganske spennende ja. Og så digger jeg Peter Stormare, utrolig kul skuespiller! :-D
Gjest Fruktfat Skrevet 10. mars 2006 #16 Skrevet 10. mars 2006 prison break er utrolig bra!! har sett alle episode som er sendt hittil på tv3, og ALLE er spennende! lost er bare noe uinteressant dritt nå. følger med fordi jeg "må", men er ikke så farlig om jeg går glipp av en episode, men prison break derimot! anbefales, anbefales, anbefales.
Lillie Skrevet 10. mars 2006 #17 Skrevet 10. mars 2006 prison break er utrolig bra!! har sett alle episode som er sendt hittil på tv3, og ALLE er spennende! lost er bare noe uinteressant dritt nå. følger med fordi jeg "må", men er ikke så farlig om jeg går glipp av en episode, men prison break derimot! anbefales, anbefales, anbefales. ← Kan bare signere denne . Lost kan ikke måle seg med Prison break! Har allerede lasta ned alle episodene, nå venter jeg spent på fortsettelsen
Gjest |H| Skrevet 10. mars 2006 #18 Skrevet 10. mars 2006 Kan bare signere denne . Lost kan ikke måle seg med Prison break! Har allerede lasta ned alle episodene, nå venter jeg spent på fortsettelsen ← m-m
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå