Gå til innhold

Hva gjør deg flau over å være norsk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

At vi er så forbanna naive,drar alt inn her i landet.Deler ut penger .

Anonymkode: 514ad...25f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alkoholkulturen.

Ellers er jeg godt fornøyd med nasjonen.

Anonymkode: 68a7b...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

In Norway one beer costs fifteen euros! 🍻🍻

Anonymkode: 4652b...743

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abra skrev (På 9.2.2025 den 14.02):

Er det kun utenlandsreiser dette gjøres på? Aldri opplevd innenlands. 

Ekspander  

Det har jeg - når det plutselig ble storm og vi måtte lande på "havstripa" på Værnes! Jeg satt og tenkte "kommer vi innafor nå?! Vi er jo nesten rett over vannet!!!". Var ganske ekkelt...

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man man mater barnehagebarn søppelmat. At man ikke har respekt for lærere. At man ikke tør si ifra når noe er galt: f.eks. bare lar ungdommer sitte med skitne sko på togseter, og deretter til og med FORSVARER at man "ikke skal blande seg inn i oppdragelsen". Menn som vil ha "mer feminine" koner og ikke skjønner at det koster penger - damer har ofte ikke råd til å ta hele kostnaden med det. Innvandring der man er alt for slapp med å kreve at folk skaffer seg språkkunnskaper, jobb og integrerer seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så flau av å være norsk, ganske stolt egentlig, men det må være hvordan noen nordmenn er i Syden med flatfyll og ikke så veldig takknemlig oppførsel. Skal sies at UK folk kanskje er hakket verre.. 

Flau er kanskje ikke dekkende, men syns brød - kulturen er grusom  🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 13.40):

At så mange liker Huskestue og naive Listhaug.

Anonymkode: 97993...26e

Ekspander  

Huskestue er ganske OK, men Listhaug orker jeg ikke, håper hun aldri blir statsminister i Norge!

Anonymkode: acb90...822

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Martha, Durek og Marius 🫣

Anonymkode: 6131b...f3e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 11.19):

Så hva gjør deg flau av å være norsk?

Anonymkode: 404b3...964

Ekspander  

Stortinget inkl regjeringene siste 12 åra spesielt. Mer opptatt av Europa-EU enn Norge

Anonymkode: 0b269...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Engelskuttalen til østlendingene :fnise:

Anonymkode: 0a9fc...58f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 13.45):

At vi er så forbanna naive,drar alt inn her i landet.Deler ut penger .

Anonymkode: 514ad...25f

Ekspander  

Naive, ja! Bare se på engasjementet rundt Hamse Ali, som lurte til seg en kvart million på Spleis fra naive brødhuer. Og så viser det seg at han juger alle opp i trynet på nedrigste vis - han ble overhodet ikke utsatt for et rasistisk angrep, idioten kræsjet på sparkesykkel i fylla. Helt selv.

Det verste er at han FORTSETTER å juge om det, selv når politiet har bevis. Har dessverre i jobbsammenheng møtt altfor mange folk fra samme land med den mentaliteten. Skamløs juging og spilling på både offer- og rasismekortet, for å sno seg unna noe eller oppnå fordeler. Og nordmenn faller for det, gang på gang, fordi vi rett og slett ikke er vant til et så totalt skakkjørt verdigrunnlag.

Anonymkode: fcecc...ac0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høye sykefraværet og det høye antallet uføre

Anonymkode: 29f20...a57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Martha og Durek....

Anonymkode: 86d6c...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 16.35):

Dette svarer kanskje ikke spørsmålet ditt,  men jeg er ikke etnisk norsk. 
Er ikke noe ved norske kulturen som gjør meg flaut. Jeg har det veldig vanskelig for føler at jeg ble født i feil land, når jeg bodde i hjemlandet mitt så følte jeg alltid at jeg ikke passer inn. 
Jeg har lite kontakt med familie her og er flau over de fra mitt hjemmeland. Det føles skamfullt å si det. Jeg liker ikke hvor høylytt dem er, lager drama og kommer ALLTID for sent til arrangementer, og da snakker vi om timer for sent. 
Norske er mer forutsigbare, jeg liker norske maten og kulturen. Elsker å gå på ski og fjellet. 
Føler meg rett og slett hjemme her, det gjør meg også til en utstøtt person i familien 😢

Norge er sikkert ikke perfekt land, men i mine øyner så har jeg endelig kommet hjem.

Anonymkode: 58ff0...1f9

Ekspander  

For et koselig innlegg, er fint å ha sånne som deg i landet vårt 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er flaut med å være norsk? Alle elsker nordmenn. Utenom uteleninger som er sjalu 🤣

Anonymkode: e9178...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 18.15):

Den yngre generasjonen er verdens største veikinger. De hadde alle hatt det godt av å prøve seg i arbeidslivet i utlandet alle som en. 

Anonymkode: 99c64...199

Ekspander  

Vel, hva da med alle uføretrygdene voksne, er det virkelig så mange syke voksne mennesker i dette landet,, nærmer seg 400 000. Sykefraværet på topp, tydeligvis mange veikinger blant voksne også du. Eller er du så gammel at du regner alt under 50 som den yngre generasjon?. Synes det er skammelig å klage sånn på unge folk, de jobber og står på i tillegg til studier, det gjorde ingen i forrige generasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kongefamilien, og de som forsvarer dem uten å sette seg inn i hva den familien egentlig står for. 

Anonymkode: dbe12...18d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At norske er overfladiske mayeralistiske og kalde. 

Anonymkode: ba484...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 15.13):

Kongefamilien, og de som forsvarer dem uten å sette seg inn i hva den familien egentlig står for. 

Ekspander  

det er frimureriet som  holder dem gående🙌

Anonymkode: ba484...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nasjonalismen og lojaliteten til lederne. Nordmenn tror at Norge er best i alt og at ingen andre i noen andre land har skjønt noen ting. Når politikerne sier «hopp», så hopper de.

Naiviteten er stor i forhold til hva som foregår av grums fra maktpersoner. Mange nordmenn har en illusjon om at alle har rent mel i posen her, at ikke korrupsjon og utnyttelse skjer.

Også er det dobbeltmoralen… Norge pumper hver minste dråpe olje opp fra havområdene også tror folket at vi er så miljøvennlige fordi vi har råd til å kjøre Tesla - noe vi er pga oljepenger. 

Anonymkode: ed4e0...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...