Gå til innhold

Hva gjør deg flau over å være norsk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utrykk som:  Det er typisk norsk å være god. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når folk fremhever det norske i totalt feil sammenhenger. F.eks. i idrettskonkurranser der journalister intervjuer en vinner fra et annet land og bruker tiden til å spørre om hva vedkommende mener om de norske deltakerne (som gjerne er langt nede på lista). Eller sender nødhjelp / liksom skal bidra i Ukraina og benytter anledningen til å fremheve norske firma eller fokuserer veldig på at de er norske når de er der med sånne hjelpeløs "dekorasjon" av bilene de har osv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 15.01):

Vet ikke om det er typisk norsk, men klapping når flyet lander 

Anonymkode: 563cf...304

Når skjer egentlig dette? Ikke opplevd noe sånt på 25 år

Anonymkode: d8b8b...bef

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi er en veldig syk befolkning til å ha så godt helseapparat. 

Anonymkode: acc7d...279

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 15.00):

Uhøflig mennesker. Ingen køkultur - bøller seg frem. Her har mange mye å lære fra utlandet.  Norske på fylla i utlandet. Og at norske mennesker tror at alle vil til Norge.. 

Anonymkode: ff140...0bb

Her er da utlendinger mye verre. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 15.10):

At alle går rundt i Amundsen klær og tror det er kult

Anonymkode: 29f20...a57

Hva er galt med det? Det er da fine klær, som jeg ikke tar meg råd til. En shorts til 2000 kr liksom😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 12.19):

Så hva gjør deg flau av å være norsk?

Anonymkode: 404b3...964

Barth Eide..

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir flau av å være norsk når jeg er i utlandet. Forsåvidt blir jeg flau på svenske vegne også. Prøver å unngå å reise typiske steder der skandinavere ferierer...men de er jo overalt som pissemaur.  Mulig jeg har vært uheldig, men har opplevd at mine landsmenn og dere like har vært særdeles lite respektfulle over lokalbefolkning, klarer ikke tilpasse seg omgivelsene og invaderer områdene de ferdes i som om de skulle eie stedet.  Støyer og gnåler, høylydte, uhøflige og "entitled".

Jeg unngår charter og forsøker å finne ltt bortgjemte steder som ligger litt utenfor allfarvei, men det er vel flere som tenker som meg. Men foretrekker å gli inn i det miljøet jeg befinner meg i og følge lokal skikk og bruk. 

Anonymkode: 1d201...83b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt voldsomme bidrag til problematisk turisme på typiske Syden destinasjoner. Rasisme. Bortskjemte nordmenn som klager over ting som at de ikke får strøm støtte til hytta eller må betale skatt på polvarer. De som er aktive i kommentarfelt på fb og bruker sjargong som "krenkorama", "fake news", " snøfnugg", "homoagendaen" osv. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at nordmenn tror på alt media skriver. at de stemmer på de samme partiene år etter år, og tror det skal bli noen forandring. 

også flaut at de utsletter selv ved å importere ukultur i bøtter og spann, som har reist igjennom 20 sikre land før de kom hit. behandler kriminelle med puter under armene. deler ut bistand til korrupte regimer som nekter å ta tilbake sine kriminelle når de skal sendes ut. osv...

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi lar oss behandle som dritt av innvandrede muslimer. 

Anonymkode: 7cc11...4fa

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At nordmenn ikke tør å se på folk rundt seg og dermed ikke klarer å navigere seg rundt andre folk. F.eks. slippe folk forbi seg eller gå forbi andre uten å smyge seg bak og inntil noen fordi de ikke tør å si "unnskyld, jeg skal forbi". 

Ord nordmenns overforbruk av ordet "sliten".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn som reiser til Dubai gjør meg flau. Så harry! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 15.01):

Det er harry det. 

Anonymkode: 6632d...cd9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 16.59):

Jeg reiser aldri med charter, men klapping har jeg opplevd mange ganger.

Fløy nylig med rutefly fra Spania til en øy i Karibien, og litt senere fra Karibien til Colombia. Jubel og (nesten stående) applaus ved landing på begge flyvningene. I tillegg åpnet de fleste setebeltet så snart hjulene tok i bakken. Ganske sikker på at jeg var eneste nordmann ombord.

Anonymkode: 0b27c...a42

Klart en klapper på ett fly i Colombia, en er jo sjeleglad en kommer ned i live. 

Vi klapper egentlig for lite på fly i Norge, jeg har klappa ett par ganger etter å ha landa trygt med Widerøe.. 

Anonymkode: ed881...088

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Russefeiring

Anonymkode: e3179...1f4

Oja, den er jeg faktisk enig i.  Norsk, "staut" ungdom som svir av millioner på å innrede en buss de kan drikke i. Det er faktisk ganske flaut. 

Anonymkode: ed881...088

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 14.01):

Anonymkode: 

Har vært på charterturer i over 20 år,men har aldri opplevd klapping når flyet landet.

Anonymkode: acb90...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...