Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det høye sykefraværet og det høye antallet uføre

Anonymkode: 29f20...a57

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Martha og Durek....

Anonymkode: 86d6c...e59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 17.35):

Dette svarer kanskje ikke spørsmålet ditt,  men jeg er ikke etnisk norsk. 
Er ikke noe ved norske kulturen som gjør meg flaut. Jeg har det veldig vanskelig for føler at jeg ble født i feil land, når jeg bodde i hjemlandet mitt så følte jeg alltid at jeg ikke passer inn. 
Jeg har lite kontakt med familie her og er flau over de fra mitt hjemmeland. Det føles skamfullt å si det. Jeg liker ikke hvor høylytt dem er, lager drama og kommer ALLTID for sent til arrangementer, og da snakker vi om timer for sent. 
Norske er mer forutsigbare, jeg liker norske maten og kulturen. Elsker å gå på ski og fjellet. 
Føler meg rett og slett hjemme her, det gjør meg også til en utstøtt person i familien 😢

Norge er sikkert ikke perfekt land, men i mine øyner så har jeg endelig kommet hjem.

Anonymkode: 58ff0...1f9

For et koselig innlegg, er fint å ha sånne som deg i landet vårt 

Anonymkode: 0b269...504

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er flaut med å være norsk? Alle elsker nordmenn. Utenom uteleninger som er sjalu 🤣

Anonymkode: e9178...9ed

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 19.15):

Den yngre generasjonen er verdens største veikinger. De hadde alle hatt det godt av å prøve seg i arbeidslivet i utlandet alle som en. 

Anonymkode: 99c64...199

Vel, hva da med alle uføretrygdene voksne, er det virkelig så mange syke voksne mennesker i dette landet,, nærmer seg 400 000. Sykefraværet på topp, tydeligvis mange veikinger blant voksne også du. Eller er du så gammel at du regner alt under 50 som den yngre generasjon?. Synes det er skammelig å klage sånn på unge folk, de jobber og står på i tillegg til studier, det gjorde ingen i forrige generasjon. 

Anonymkode: 0b269...504

AnonymBruker
Skrevet

Kongefamilien, og de som forsvarer dem uten å sette seg inn i hva den familien egentlig står for. 

Anonymkode: dbe12...18d

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nasjonalismen og lojaliteten til lederne. Nordmenn tror at Norge er best i alt og at ingen andre i noen andre land har skjønt noen ting. Når politikerne sier «hopp», så hopper de.

Naiviteten er stor i forhold til hva som foregår av grums fra maktpersoner. Mange nordmenn har en illusjon om at alle har rent mel i posen her, at ikke korrupsjon og utnyttelse skjer.

Også er det dobbeltmoralen… Norge pumper hver minste dråpe olje opp fra havområdene også tror folket at vi er så miljøvennlige fordi vi har råd til å kjøre Tesla - noe vi er pga oljepenger. 

Anonymkode: ed4e0...6da

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Være verdens lommebok til korrupte regimer

Forsidene på vg etc: "NETTET KOKER" - random dame jeg ikke har hørt om som gjør et eller annet ubetydelig. Går inn på selve SoMe-posten - 10 likes

Konformiteten

Kongehuset i dag

Dobbeltmoralen: Skal være grønne samtidig som man står for enorm gass- og oljeeksport. Skal leke fredsmeklere i hele verden mens man pumper ut våpen til de samme regimene

Godtroende til styresmakter og media - henger sammen med konformiteten

Misunnelsen - åpne skattelister som gjør folk til målskiver

Krigstyper i avisene hver gang Norge nevnes i en bisetning i utlandet

Den første utepilsen!!!!111 (egen tråd for dette)

Kjendisomtale om folk jeg aldri har hørt om

Anonymkode: a2cac...b5d

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hopplandslaget.

Anonymkode: 8a14d...39c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når folk ikke er stolte over Norge og det vi har fått til her, da syns jeg vi har feilet. At folk, både nordmenn og frivillige innvandrere våger å klage over at "nordmenn er så..." og klage over den norske kulturen, maten, musikken , alt. Da blir jeg flau. Bare flytt til et annet land, tenker jeg da, men det gjør de selvsagt ikke,  for Norge er et av de beste landene i verden.

Anonymkode: f5022...aa6

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Den ekstreme konformiteten og myndighetstiltroen til den store majoriteten av Nordmenn.

Anonymkode: 0d80e...69f

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En høyaktuell ting nå, den årlige desperasjonen etter å få tilbake skattepenger man selv har valgt å vente på... og alle slags konspirasjoner rundt hvem som får først og sist. 

Anonymkode: 8a14d...39c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At de med en roligere personlighet får høre at deres personlighet er like verdifull som bæsj og promp, mens de som er super utadvendt får høre at deres personlighet er like verdifull som milliarder av kroner. Det er både nordmenn og innvandrere som ytrer akkurat denne meningen.   

Anonymkode: 9b24e...e6f

• Liker 1
  • Nyttig 3
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

At vi feirer påske før påsken har begynt. 

Anonymkode: 54930...151

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

At vi feirer påske før påsken har begynt. 

Anonymkode: 54930...151

En hel måned før,minst!Det samme med jula.

Anonymkode: acb90...822

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At vi tar inn flyktninger, sender penger hit og dit uten å sørge for våre egne først. Eldreomsorgen i dette landet er en skam. At folk må selge hus og hjem for å ha råd til behandling i utlandet. 

Anonymkode: df57d...0e2

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Oljefondet.

Det er så utrolig flaut når nordmenn snakker med utlendinger om oljefondet. Alltid litt i litt skrytete tone.

Skulle ønske vi ikke hadde det fordømte oljefondet.

Anonymkode: 0c153...a57

AnonymBruker
Skrevet

Tore Ryen- type humor.

Karl & Co o.l

Anonymkode: 31c65...d5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 15.08):

Er vel på charter det klappes? har reist med rutefly (Norwegian og SAS) mange ganger, og da klappes det ikke.

Anonymkode: 43e84...030

Aldri opplevd det på charterfly heller

Anonymkode: 793f8...9c1

AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig flaut hvor lite folket kan om alkohol og andre rusmidler.

Alkohol er et av de farligste rusmidlene i verden, men vi smiler og ler når unge på 18 bruker det. De fleste kunne klart seg fint med mye svakere rusmidler.

Anonymkode: 7c17a...a60

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...