Gå til innhold

Når du ikke har tid til dama du vil ha, eller vise interesse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men hvorfor hadde du ikke hatt tid til det? Det blir jo det samme som du har dame fremdeles, bare en annen, og det å bli kjent.

Anonymkode: 023bf...867

Du ser ikke forskjellen på å skulle bli kjent med og date en ny dame og det å dele på sykehus og omsorg for sitt ene syke barn og et friskt med sine kone og mor til barna? Min kone som jeg ikke har hatt en date med på snart 2.5 år. Min kone jeg ikke har delt seng med på 2.5 år. Men tid til å prioritere en ny dame skal liksom ikke være et problem? 

Det blir litt vanskelig med en diskusjon om dette, om du ikke ser hvordan dette er forskjellig.

Anonymkode: 0fc22...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei. Det betyr at jeg ikke kan prioritere bort den tiden det å følge opp mine barna mine innbefattet mye botid på sykehus, behandlinger, hjemmesykehus osv med det ene, i tillegg til oppfølging av alt det vanlige med det andre, i tillegg til at jeg må jobbe for å ha penger til mat, husleie etc ved siden den lille prosenten pleiepenger jeg har.

Folk kan ha liv der man ikke kan prioritere annerledes. Det handler ikke om hvor mye eller lite man liker noen.

Derfor sier jeg at jeg kan like noen/ha interesse for noen, uten å gjøre noe initiativ eller fremstøt. En potensiell kjæreste trumfer ikke barn. Uansett hvor mye man liker noen.

Først av alt så vil jeg bare si :klem:❤️ Det er utrolig vanskelig å være pårørende, i en sånn situasjon. Barna våre er så dyrebare og gode. 

Utover det, så må jeg si at jeg er enig med deg. Jeg har veldig troen på at man kan like noen, selv om man ikke gjør fremstøt fordi at noen gang er livet tungt og vanskelig. Jeg hadde selv en gammel date som begynte å kontakte meg rett etter et familiemedlem hadde tatt livet sitt. Han ville flørte, date og kose. Jeg var ikke der for jeg var så full av sorg og jeg prøvde å si det til han, at dette var ikke rett tid for meg, men han ble kjempesur og blokkerte meg fordi at jeg ikke var tilgjengelig for han der og da. Vi snakker da 4 dager etter dødsfallet som kom som et sjokk på oss alle. Noen ganger så skjer det ting i livet, som er vanskelige og tunge. Jeg tror vi har alle godt av å lære og være litt tålmodige, være litt rause og gode med hverandre, dersom vi skal finne noen. Fordi det er jo sånn at livet kan være vanskelig noen ganger, veldig vanskelig. 

Anonymkode: f8f10...8a7

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Det er ikke irrelevant. Jeg kan like en dame uten å vise den interessen. Fordi livssituasjon tilsier at man ikke kan prioritere en dame.

Det nekter folk her på. Det er absurd. Det er virkelig ikke sånn for alle, at om man liker noen nok, så har man alltid tid… Verden ser ikke slik ut for alle. 

Igjen, så er jeg veldig enig med deg! Som sagt så skulle jeg ønske vi var litt mer rause med hverandre ❤️ 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som er interessert finner tid. Men,  ikke alltid med EN GANG har jeg inntrykket av. Det kan ta måneder å endre livsstil og jobbsituasjon til å prioritere deg, eller til å utvikle følelser for deg som er sterke nok til å prioritere deg. Jeg tror menn er ulike, enten de er 20 eller 40, nysingel eller veldig singel. Bildet er stort og variert. Mange av oss jenter forventer full interesse med en gang. Får du ikke det, da må du gi slipp og la han komme til deg når han er klar. Pusher du, ødelegger du bare. Føl deg fram på deg ulike typene menn som er der ute. Kanskje liker han deg ved å svare meldinger men kan bare sees hver andre uke akkurat nå. Det betyr ikke at det ikke blir dere. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Først av alt så vil jeg bare si :klem:❤️ Det er utrolig vanskelig å være pårørende, i en sånn situasjon. Barna våre er så dyrebare og gode. 

Utover det, så må jeg si at jeg er enig med deg. Jeg har veldig troen på at man kan like noen, selv om man ikke gjør fremstøt fordi at noen gang er livet tungt og vanskelig. Jeg hadde selv en gammel date som begynte å kontakte meg rett etter et familiemedlem hadde tatt livet sitt. Han ville flørte, date og kose. Jeg var ikke der for jeg var så full av sorg og jeg prøvde å si det til han, at dette var ikke rett tid for meg, men han ble kjempesur og blokkerte meg fordi at jeg ikke var tilgjengelig for han der og da. Vi snakker da 4 dager etter dødsfallet som kom som et sjokk på oss alle. Noen ganger så skjer det ting i livet, som er vanskelige og tunge. Jeg tror vi har alle godt av å lære og være litt tålmodige, være litt rause og gode med hverandre, dersom vi skal finne noen. Fordi det er jo sånn at livet kan være vanskelig noen ganger, veldig vanskelig. 

Screenshot_20250210-133233.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså hvis man ikke har tid som du skriver, så har man ikke mulighet til det, men da bør man være tydelig på det, at man ikke har tid til overs men at det ikke skal tolkes som en ikke er interessert.

Har en tid derimot, og man er interessert, så bør en såklart vise det, men hvis ikke dama viser det like tydelig som hun forventer av mannen, så kan man vel skylde på seg selv 

Anonymkode: a6619...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 11.40):

Hva feiler det menn som ikke klarer å vise ordentlig interesse selv om de er intressert? 

om du vil ha den dama du er intressert i, så burde du vise interesse, og prøve å ha tid til den dama, hvis ikke, noen andre får sjansen og det er for sent!!

Anonymkode: 023bf...867

Så lenge en person sier ifra, så er det jo en fair sak. Så har du de som vil ha i pose og i sekk. De vil ha godene med en kjæreste, men ikke delta på de mer vanlige dagene. 

Anonymkode: 79790...4a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei. Det er ikke irrelevant. Jeg kan like en dame uten å vise den interessen. Fordi livssituasjon tilsier at man ikke kan prioritere en dame.

Det nekter folk her på. Det er absurd. Det er virkelig ikke sånn for alle, at om man liker noen nok, så har man alltid tid… Verden ser ikke slik ut for alle. 

Ja, men du er ikke så dum?! at ikke du forsto hva hovedinnlegger mente....eller? Hun mente selvfølgelig ikke i en slik alvorlig situasjon som din. Dette forsto du også!!

Anonymkode: fb6ea...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 13.16):

Der har vi jo forskjellen. For meg hadde det vært et rent tillegg, dersom forholdene ligger til rette. Jeg ville aldri hatt en kjæreste «uansett hva».

Jeg har aldri «lett» etter noen kjæreste. Et forhold er aldri noe jeg har traktet etter eller hatt som noe mål. Forholdene mine har ramlet i fanget mitt uten noen aktiv innsats eller søken fra min side.

Det samme med hun som er min kone i dag. Hun fant meg. Hun «sjekket opp» meg. 
Min kone som jeg gjerne ser 1 gang i uken da vi overlapper på sykehuset. Utover det når vi har med søsken og besøker på sykehuset eller har hjemmepermisjon og hjemmesykehus. 

Jeg hadde ikke latt barnet mitt ligget alene på sykehus fordi jeg skulle «prioritere» en kjæreste. Jeg hadde ikke utsatt en cellegiftbehandling med påfølgende isolasjon fordi jeg skulle «prioritere» en kjæreste. Jeg hadde ikke avlyst hjemmesykehus fordi jeg skulle prioritere en kjæreste. Jeg hadde ikke avlyst dypt savnet tid med mitt friske barn i den lille, dyrebare tiden vi har, fordi jeg skulle prioritere en kjæreste. Når jeg er alene hjemme med mitt friske barn og det syke barnet og min kone er på sykehuset, så hadde jeg ikke skulket jobben for å prioritere en kjæreste, jeg hadde ikke latt mitt barn komme hjem fra skolen og måtte lage middag alene, gjøre lekser alene, dra på søskengrupper på sykehuset alene og legge seg alene, fordi jeg var ute å prioriterte en kjæreste.

Jeg Skjønner ikke tankegangen om å nedprioritere barn som trenger deg som mest, fordi man prioriterer en kjæreste som ikke vil føle seg nedprioritert. En kjæreste vil bli en merbelastning og ikke noe som tilfører styrke og positivitet i en sånn situasjon. En kjæreste ville vært en som krevde min tid og fokus. Tid og fokus jeg må bruke på noen som trenger det mer.

Et kjæresteforhold betyr veldig mye mer for deg en for meg. Jeg respekterer at du ville nedprioritert barna dine for å kunne ha en kjæreste, men jeg forstår det ikke.

Andre igjen vil faktisk forstå at det finnes livssituasjoner der man ikke kan prioritere en kjæreste, selvom det er noen man liker. At du ikke er en av dem er helt ok 😊

Som sagt, så har jeg vært i vanskelige livssituasjoner. Jeg vet ikke hva du legger i å "nedprioritere".... I min verden får man tid til dem man er glad i, i flertall, selv om man  henger på sykehus mm. Men jeg synes heller ikke det er noe vanskelig å være i et forhold, uansett omstendighetene. Jeg sliter ikke med å ikke ha fokus. 

Var det noen skrivefeil på slutten der? Hvis du har kone, trenger du vel ikke kjæreste? Eller mener du ekskone? Det er selvsagt helt greit å ikke være motivert for et forhold. 

Anonymkode: 119f7...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har veldig troen på at man kan like noen, selv om man ikke gjør fremstøt fordi at noen gang er livet tungt og vanskelig. Jeg hadde selv en gammel date som begynte å kontakte meg rett etter et familiemedlem hadde tatt livet sitt. Han ville flørte, date og kose. Jeg var ikke der for jeg var så full av sorg og jeg prøvde å si det til han, at dette var ikke rett tid for meg, men han ble kjempesur og blokkerte meg fordi at jeg ikke var tilgjengelig for han der og da. Vi snakker da 4 dager etter dødsfallet som kom som et sjokk på oss alle. Noen ganger så skjer det ting i livet, som er vanskelige og tunge. Jeg tror vi har alle godt av å lære og være litt tålmodige, være litt rause og gode med hverandre, dersom vi skal finne noen. Fordi det er jo sånn at livet kan være vanskelig noen ganger, veldig vanskelig. 

Sjekke deg opp 4 dager etter dødsfall, og ingen tålmodighet eller varhet overfor sorgen? Han høres nesten mindre begavet ut.

Et vennepar av meg møttes da hun var i sorg, de flørta litt men hun trakk seg. Han "så" sorgen hennes og tok kontakt igjen først 6 mnd seinere. Nå er de gift og har 2 barn ilag.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Var det noen skrivefeil på slutten der? Hvis du har kone, trenger du vel ikke kjæreste? 

Ja jeg har en kone. Som jeg også skrev, så har ikke jeg og min kone delt seng på ca 2,5 år, fordi vi bytter på å bo på sykehus. Vi har ikke hatt en kveld alene oss to på ca 2.5 år. Det betyr ikke at jeg ikke elsker min kone eller at jeg nedprioriterer henne.

Som jeg skrev, så hadde jeg ikke hatt tid til å vise en dame interesse eller langt mindre viet min tid til henne, uavhengig av hvor godt jeg hadde likt henne, om jeg var singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja jeg har en kone. Som jeg også skrev, så har ikke jeg og min kone delt seng på ca 2,5 år, fordi vi bytter på å bo på sykehus. Vi har ikke hatt en kveld alene oss to på ca 2.5 år. Det betyr ikke at jeg ikke elsker min kone eller at jeg nedprioriterer henne.

Som jeg skrev, så hadde jeg ikke hatt tid til å vise en dame interesse eller langt mindre viet min tid til henne, uavhengig av hvor godt jeg hadde likt henne, om jeg var singel.

Skjønner at det er en tøff og tragisk tid dere er inne i, og håper ting bedrer seg for dere etter hvert.

Det du forteller er blant de mest ekstreme tilfellene, og heldigvis slipper de fleste av oss å gå gjennom noe sånt.

Tråden handler vel mer om de "normale tilfellene", og da dreier det seg nok mest om mangel på interesse når han ikke har tid. Selv presidenten i USA, næringslivstopper osv. har vanligvis tid til familie og kjærester. En skaper rom til det som betyr noe.

Anonymkode: aafc7...39b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joda, det er tider man ikke har tid eller overskudd til å date, men spm er vel heller hvorfor dater man da? er jo bare å slette appene, og fokusere på det man vil?

Anonymkode: 43e01...afc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, det er tider man ikke har tid eller overskudd til å date, men spm er vel heller hvorfor dater man da? er jo bare å slette appene, og fokusere på det man vil?

Anonymkode: 43e01...afc

Tror folk av begge kjønn bruker apper litt som underholdning også. Er jo avhengighetsskapende å sitte med Tinder osv. da det likner litt på spill

Anonymkode: 4e42e...842

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om menn ikke har tid til å prioritere en kvinne så er de ikke virkelig interressert. Punktum. Innen rimelig grad da. Det må være akseptabelt at de jobber og prioriterer barna om de har det, men om du kommer lengre ned på listen så er de ikke virkelig interessert.

Anonymkode: a0b59...774

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (På 10.2.2025 den 13.33):

Screenshot_20250210-133233.png

❤️ 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Sjekke deg opp 4 dager etter dødsfall, og ingen tålmodighet eller varhet overfor sorgen? Han høres nesten mindre begavet ut.

Et vennepar av meg møttes da hun var i sorg, de flørta litt men hun trakk seg. Han "så" sorgen hennes og tok kontakt igjen først 6 mnd seinere. Nå er de gift og har 2 barn ilag.

Jeg klarte ikke å si det til han for det gjorde så fryktelig vondt, og jeg følte ikke at han var så villig til å lytte til det jeg hadde å si. Det er sånne med venneparet ditt, som jeg tenker, at det er nettopp dette ❤️ Vær litt raus med hverandre. Noen ganger så kan man faktisk være interessert, men så skjer det ting som gjør at det er feil tid. Jeg er så veldig mot det der "om personen er interessert så viser de interesse.." Nei, ikke alltid, noen ganger så skjer bare livet og det blir sånn som det blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja jeg har en kone. Som jeg også skrev, så har ikke jeg og min kone delt seng på ca 2,5 år, fordi vi bytter på å bo på sykehus. Vi har ikke hatt en kveld alene oss to på ca 2.5 år. Det betyr ikke at jeg ikke elsker min kone eller at jeg nedprioriterer henne....

Det er en vond, spesiell og presset situasjon ja. Men mange hadde vel fått familie og venner til å avlaste innimellom, og skapt seg par-lommer.

Det finnes vel like mange måter å takle ting på som det finnes par. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan viser en mann ordentlig interesse for dama? Er dette forskjellig fra hvordan vi kvinner viser interesse? Viktigst for meg er at det du sier matcher det du gjør, det hjelper ikke å si at du er interessert eller vil ha vedkommende, dersom du aldri greier å bevise det med handlinger. 

Anonymkode: 20c57...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan viser en mann ordentlig interesse for dama? Er dette forskjellig fra hvordan vi kvinner viser interesse? Viktigst for meg er at det du sier matcher det du gjør, det hjelper ikke å si at du er interessert eller vil ha vedkommende, dersom du aldri greier å bevise det med handlinger. 

Anonymkode: 20c57...e31

Noen er jo flinke i både handling og ord selv om de lyver. Så da er vel metoden å granske hvor troverdig det er at det er ekte følelser, om de kommer fort. Men noen føler fort, så det er jo veldig forvirrende. 

Anonymkode: d6af3...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...