AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Jeg har i en uke hatt veldig trykk i hodet. Ikke smerte, men trykk. Føles ut som hjerner skal eksplodere av og til. Det kan komme og gå hele dagen, men da begynner det trykket i nakken og bygger seg opp i hodet. Forferdelig ubehagelig. Jeg har vært hos legen, men han fant ingenting.. han lurte på om jeg stresset mye. Og det har jeg gjort. Men er det andre som har kjent på denne typen «hodeverk» før? Anonymkode: 6c4f3...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Antar legen sjekket blodtrykket….? Jeg oppdaget høyt blodtrykk etter slik «hodepine» i flere uker (i tillegg til andre symptomer). Hvis ikke det ble sjekket, gjør det! Anonymkode: 3025e...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har i en uke hatt veldig trykk i hodet. Ikke smerte, men trykk. Føles ut som hjerner skal eksplodere av og til. Det kan komme og gå hele dagen, men da begynner det trykket i nakken og bygger seg opp i hodet. Forferdelig ubehagelig. Jeg har vært hos legen, men han fant ingenting.. han lurte på om jeg stresset mye. Og det har jeg gjort. Men er det andre som har kjent på denne typen «hodeverk» før? Anonymkode: 6c4f3...d4c Stress kan gi sånn hodepine ja, men om det bygger seg opp fra nakken -så kanskje du skal oppsøke en fysioterapeut for en vurdering. Denne kan evt bestille en MR av hode og nakken din om de vil utelukke ting. Anonymkode: de9b8...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Stress kan absolutt gi slik hodepine. Mest sannsynlig har du spenninger i skuldre/nakke som har forplantet seg til hodet. Fysioterapeut kan hjelpe med det. Fysioterapeut kan forøvrig ikke henvise til MR av noe som helst. Anonymkode: d7ba7...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Stress kan gi sånn hodepine ja, men om det bygger seg opp fra nakken -så kanskje du skal oppsøke en fysioterapeut for en vurdering. Denne kan evt bestille en MR av hode og nakken din om de vil utelukke ting. Anonymkode: de9b8...6b9 Jeg tok Mr av hodet og rygg for 1 år siden. For noe annet. Den var fin. Så legen mente det ikke var vits å henvise meg til ny mr. Men er vell mye som kan skje på 1 år..😅 får håpe det kun er stress. Er så utrulig ubehagelig. Anonymkode: 6c4f3...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tok Mr av hodet og rygg for 1 år siden. For noe annet. Den var fin. Så legen mente det ikke var vits å henvise meg til ny mr. Men er vell mye som kan skje på 1 år..😅 får håpe det kun er stress. Er så utrulig ubehagelig. Anonymkode: 6c4f3...d4c Har hatt det selv, løste seg med fysio og øvelser. Og god hodepute Anonymkode: d7ba7...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Stress kan absolutt gi slik hodepine. Mest sannsynlig har du spenninger i skuldre/nakke som har forplantet seg til hodet. Fysioterapeut kan hjelpe med det. Fysioterapeut kan forøvrig ikke henvise til MR av noe som helst. Anonymkode: d7ba7...557 Det stemmer ikke, min fysio henviste meg til Mr av hode. Anonymkode: de9b8...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Stress kan absolutt gi slik hodepine. Mest sannsynlig har du spenninger i skuldre/nakke som har forplantet seg til hodet. Fysioterapeut kan hjelpe med det. Fysioterapeut kan forøvrig ikke henvise til MR av noe som helst. Anonymkode: d7ba7...557 «Fysioterapeuter med godkjent autorisasjon som manuellterapeut kan henvise deg til legespesialister og sykehus, samt rekvirere radiologiske undersøkelser (CT, MR og røntgen). I tillegg kan manuellterapeuter sykemelde deg i inntil tre måneder.» Anonymkode: de9b8...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Hørtes nakkerelatert ut. Det vises ikke nødvendigvis på MR. Manuellterapeut er god på dette✌🏻 Anonymkode: 171e6...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det stemmer ikke, min fysio henviste meg til Mr av hode. Anonymkode: de9b8...6b9 Når han har tilleggsautorisasjon som manuellterapeut; ja. Men en vanlig fysioterapeut kan ikke henvise. Anonymkode: d7ba7...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når han har tilleggsautorisasjon som manuellterapeut; ja. Men en vanlig fysioterapeut kan ikke henvise. Anonymkode: d7ba7...557 Ja men det visste du ikke før jeg gav deg info om det eller så hadde du ikke vært så avfeiende i svaret ditt. Men nå vet du👍🏻 Anonymkode: de9b8...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men det visste du ikke før jeg gav deg info om det eller så hadde du ikke vært så avfeiende i svaret ditt. Men nå vet du👍🏻 Anonymkode: de9b8...6b9 Nei, fordi du omtalte behandleren som fysioterapeut. Manuellterapeut er egen tittel. Anonymkode: d7ba7...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt det selv, løste seg med fysio og øvelser. Og god hodepute Anonymkode: d7ba7...557 Så bra! Jeg har gjort mye øvelser den siste uken men hjelper ikke, hvor lenge hadde du det, og hvor lang tid tok det før det ble bedre? Anonymkode: 6c4f3...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så bra! Jeg har gjort mye øvelser den siste uken men hjelper ikke, hvor lenge hadde du det, og hvor lang tid tok det før det ble bedre? Anonymkode: 6c4f3...d4c Du må gå til behandler for å få behandling også da, og få riktige øvelser å gjøre hjemme. Jeg hadde det i en del uker, kan fortsatt få det ved stress. Stive muskler må løses opp med massasje/stretching. Anonymkode: d7ba7...557 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du må gå til behandler for å få behandling også da, og få riktige øvelser å gjøre hjemme. Jeg hadde det i en del uker, kan fortsatt få det ved stress. Stive muskler må løses opp med massasje/stretching. Anonymkode: d7ba7...557 Ja får bestille meg en time! Men det står dette om spenningshodepine «Den er sjelden til stede fra morgenen» jeg har den med en gang jeg våkner, og beveger meg. Hadde du det? Anonymkode: 6c4f3...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå