Gå til innhold

Kaste ut samboer etter 7-8 mnd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forholdet fungerer ikke, og jeg ønsker vedkommende ut. Barn i tenårene. Ikke felles. Jeg eier. Vi har kjøpt noen møbler i fellesskap. Tar det seks mnd å få dette til via namsmannen? Uholdbart å bo slik når jeg ønsker å avslutte forholdet. Erfaringer? 

Anonymkode: 925ec...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å be ham(?) om å pakke. Ingen grunn til å bære høy til en død hest.

De fleste forhold som ender skulle vært avsluttet mye tidligere.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forholdet fungerer ikke, og jeg ønsker vedkommende ut. Barn i tenårene. Ikke felles. Jeg eier. Vi har kjøpt noen møbler i fellesskap. Tar det seks mnd å få dette til via namsmannen? Uholdbart å bo slik når jeg ønsker å avslutte forholdet. Erfaringer? 

Hva sier han når du sier at du ønsker å avslutte forholdet da? Noen grunn til å tro at han setter seg på bakbeina? Han bør jo få tid til å finne seg noe nytt. Eller hun, samme det :) 

Anonymkode: d8a9c...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva sier han når du sier at du ønsker å avslutte forholdet da? Noen grunn til å tro at han setter seg på bakbeina? Han bør jo få tid til å finne seg noe nytt. Eller hun, samme det :) 

Antar vedkommende vil trenere og motsette seg utflytting, men håper det går raskt og effektivt. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Be han dra. Tilby deg å betale ut halvparten av det dere har kjøpt sammen. Hvis han ikke vil flytte, hjelp han med pakking og bytt lås på døra. 

Anonymkode: 3645f...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør ikke anta, men ta samtalen med ham. Hvis du eier alt utenom noen møbler er det bare å be ham finne seg noe annet sted å bo.

Anonymkode: 685d0...62f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Snakk med mannen da...

Joda, det kan gå lang tid hvis du må hente inn namsmannen, men det er da virkelig sjeldent at man må gå helt dit for å klare få en eks ut av boligen. Hva i all verden har skjedd i løpet av halvåret som gjør at du tror han kommer til å nekte så hardt flytte ut at du må ta rettslige skritt mot han? Han må virkelig ha snudd 180 grader rundt og blitt samboeren fra helvette og enda dypere.... De aller fleste klarer avslutte forhold uten å måtte involvere rettsapparatet...

Anonymkode: e46a1...598

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dere sosialtilfeller hvor han ikke har råd til å skaffe seg nye bolig, eller depositum til leieleilighet? Hvis ikke, så er det bare å gi han en uke til å finne seg nytt sted å bo, og betale han det han betalte for møblene så det ikke er noe å krangle om. Så er det ble-bye. 

Anonymkode: f156c...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send han skriftlig oppsigelse. Begynn å pakke sakene hans. Sett dem i en bod eller noe annet upraktisk. Send han linker på hus og leiligheter. En dag han er ute hadde jeg bare byttet lås 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (1 time siden):

Send han skriftlig oppsigelse. Begynn å pakke sakene hans. Sett dem i en bod eller noe annet upraktisk. Send han linker på hus og leiligheter. En dag han er ute hadde jeg bare byttet lås 😬

Bør man ikke snakke sammen å faktisk avslutte forholdet før man sender en skriftlig oppsigelse av samboerskapet??

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bør man ikke snakke sammen å faktisk avslutte forholdet før man sender en skriftlig oppsigelse av samboerskapet??

Men det får man da gå ut fra at TS gjør. Jeg går sjeldent ut fra at folk er helt idiotier, altså. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvems barn er det?

Anonymkode: 1ee45...358

Hva har det med saken å gjøre? 

Det heter også hvem sitt barn, hvems er ikke et ord. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tar det seks mnd å få dette til via namsmannen?

Hvorfor trenger du namsmannen? Vil ikke personen flytte når du sier i fra?

Anonymkode: ddc0d...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Antar vedkommende vil trenere og motsette seg utflytting, men håper det går raskt og effektivt. 

Hvorfor antar du det? Det er vanskelig hvis personen nekter når hen har adresse hos deg. Da vil det dra ut. Men det skal gå an til slutt. Har person blitt et mareritt?

Anonymkode: ddc0d...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvems barn er det?

hvis barn er det? 

..selv om det høres fremmed ut

Anonymkode: 6443c...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser mange sier «bare snakk med han» eller «bare si at han må flytte/at det er slutt». Men har dere tenkt over at ts er i et forhold med en mann som kan være skummel? For hvis dette hadde vært en trivelig type så kan jeg ikke se hvorfor ts tenker at mansmannen må innvolveres feks. 

Anonymkode: f633a...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis barn.

Anonymkode: 7a27d...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mye faktisk! For om det er hans barn og ikke ts sine er det vanskeligere å hive ham og barna ut!

Anonymkode: d3dec...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...