Hellebusen Skrevet i går, 05:58 #1 Del Skrevet i går, 05:58 Jeg lånte penger hos min kjæreste, nå er det eks kjæreste. Jeg lånte ca 13000 og disse har vi blitt enige at jeg skal betale tilbake. Vi ble enige om når jeg har råd så kunne jeg betale litt og litt tilbake. Nå kommer en venn av meg og sier at jeg børr betale tilbake det jeg skylder han, i hannes ord så var det 21000, men jeg har kunt lånt 13000. Jeg skrev at jeg skulle betale tilbake etc. Jeg eller han har ikke hatt kontakt siden desember 2024. Han har heller ikke nevnt når jeg skulle betale tilbake eller hvordan ståa var. I etterkant så får jeg melding av en venn. Noe jeg sa til han i forkant at jeg ikke ville at andre skulle vite om økonomien min og min gjeld. Gjelden er ganske høy og det er derfor jeg sa til han at jeg ikke ville at andre skulle vite det. Jeg har tidligere lånt småbeløp hos folk, men disse har jeg betalt tilbake. Jeg slo opp med han i november 2024. Lånet ble overført før dette, men jeg har hatt det tøft økonomisk ifjor og hittil i år også. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men kanskje noe tips til å få gjelden til han fortest mulig bort? Har skrevet til familie og spurt der, men ikke fått noe svar, regner med at jeg ikke vil få svar eller hjelp fra de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:04 #2 Del Skrevet i går, 06:04 Hellebusen skrev (4 minutter siden): Nå kommer en venn av meg og sier at jeg børr betale tilbake det jeg skylder han, i hannes ord så var det 21000, men jeg har kunt lånt 13000. Jeg skrev at jeg skulle betale tilbake etc. Så en venn av deg sier at du skal betale tilbake lånet til eksen din og en mye større sum? Er det to ekser du skylder penger, eller en venn og en eks? Anonymkode: a79c5...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellebusen Skrevet i går, 07:35 Forfatter #3 Del Skrevet i går, 07:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så en venn av deg sier at du skal betale tilbake lånet til eksen din og en mye større sum? Er det to ekser du skylder penger, eller en venn og en eks? Anonymkode: a79c5...43b Er nok bare den ene som er eks og ene eksvenninne. Usikker på hvor de 2 har komt opp med den summen. Men jeg skrev at det var 13000, ikke 21000 som hun påstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:41 #4 Del Skrevet i går, 07:41 Kan du ikke logge på nettbanken og finne overføringen i historikken? Eller lånte du cash? Anonymkode: 6159e...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:49 #5 Del Skrevet i går, 07:49 Hellebusen skrev (1 time siden): Jeg lånte penger hos min kjæreste, nå er det eks kjæreste. Jeg lånte ca 13000 og disse har vi blitt enige at jeg skal betale tilbake. Vi ble enige om når jeg har råd så kunne jeg betale litt og litt tilbake. Nå kommer en venn av meg og sier at jeg børr betale tilbake det jeg skylder han, i hannes ord så var det 21000, men jeg har kunt lånt 13000. Jeg skrev at jeg skulle betale tilbake etc. Jeg eller han har ikke hatt kontakt siden desember 2024. Han har heller ikke nevnt når jeg skulle betale tilbake eller hvordan ståa var. I etterkant så får jeg melding av en venn. Noe jeg sa til han i forkant at jeg ikke ville at andre skulle vite om økonomien min og min gjeld. Gjelden er ganske høy og det er derfor jeg sa til han at jeg ikke ville at andre skulle vite det. Jeg har tidligere lånt småbeløp hos folk, men disse har jeg betalt tilbake. Jeg slo opp med han i november 2024. Lånet ble overført før dette, men jeg har hatt det tøft økonomisk ifjor og hittil i år også. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men kanskje noe tips til å få gjelden til han fortest mulig bort? Har skrevet til familie og spurt der, men ikke fått noe svar, regner med at jeg ikke vil få svar eller hjelp fra de. For det første burde du få deg en inntekt som gjør til at du ikke har for vane å låne av familie, venner og typer. Helt enig i at du burde begynne å betale tilbake til han nå. Anonymkode: b16ea...c1a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:03 #6 Del Skrevet i går, 08:03 Om du ikke klarer betale hele summen på en gang bør du starte å føre over i faste summer. Synes ikke dette er greit av deg i det hele tatt, bare fordi han ikke har sagt noe om når så betyr ikke det at han ikke ønsker eller trenger de tilbake. Han skulle aldri lånt til deg i utgangspunktet, så nå er han vel redd for å ikke se de pengene igjen. Om han sier summen er høyere enn 13k så har han kanskje begynt å regne på diverse smålån eller ting han har betalt for dere begge gjennom forholdet. Men regner med lånet på 13k ikke var cash og kan dermed bevise ganske enkelt. Ellers - har du kontroll over gjelden? Vet du hvor gjelden ligger, hvilke renter som løper på de ulike lånene du har? Anonymkode: 0f6c0...425 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet i går, 15:16 #7 Del Skrevet i går, 15:16 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg