Gå til innhold

Snakke om sex når man dater.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en middelaldrende mann som har datet en del opp gjennom årene, men det å snakke om sex når man dater er noe jeg aldri har gjort. Jeg leser ofte om kvinner som er lei menn som vil snakke om sex i bli-kjent-fasen, f.eks. på Tinder. Det jeg lurer på er om dette er vanlig, og hva praten dreier seg om når de vil snakke om sex. Og, hadde dere reagert negativt hvis en mann ikke hadde tatt opp sex som samtaleemne mens man dater og er i bli-kjent-fasen. 

Anonymkode: 955e3...863

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mann og snakker om sex som endel av livet. Ved anledning kan det også gå i retning vovet. Vulgær prøver jeg å unngå. 

Om det forventes av damene vet jeg ikke.

Jeg lurer litt på hvordan du kommer fra A til B uten å prate deg dit?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en middelaldrende mann som har datet en del opp gjennom årene, men det å snakke om sex når man dater er noe jeg aldri har gjort. Jeg leser ofte om kvinner som er lei menn som vil snakke om sex i bli-kjent-fasen, f.eks. på Tinder. Det jeg lurer på er om dette er vanlig, og hva praten dreier seg om når de vil snakke om sex. Og, hadde dere reagert negativt hvis en mann ikke hadde tatt opp sex som samtaleemne mens man dater og er i bli-kjent-fasen. 

En kompis av meg ble skilt etter nesten 20 års ekteskap da han var 45 år og han kastet seg ut på Tinder. Han fikk sjokk!

Som han sa, damene sender nakenbilder før han rekker å fortelle noe som helst om noe. Han er sikkert "heldig" som får draget og mange bilder, men han fikk fullstendig hakeslepp de første par månedene med dating. 

Tok ikke lang tid før han fikk en fast partner, men jeg er ganske sikker på at nesten alt handlet om sex de første par ukene av ny dating. 

Jeg møtte min nåværende for 15 år siden, da på Sukker av alle steder. Vi kom selvsagt inn på sex, men jeg foretrekker å bli litt kjent, få  kjemi og trygghet før man snakker om sex. Jeg vil jo helst tenne på vedkommende før jeg begir meg ut på sånt og da trenger jeg noen dager først. 

Men er jo forskjell på generell sexprat og personlig prat, generell prat kan jeg snakke når som helst, blir det privat, holder jeg mer tilbake. 

Anonymkode: 28c9e...91d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (5 timer siden):

Jeg lurer litt på hvordan du kommer fra A til B uten å prate deg dit?

Det har aldri vært noe problem. Når man kysser og kliner ender man fort opp i senga. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame og synes det er veldig lite sjarmerende når menn spør om seksuelle preferanser eller begynner å snakke om sine egne etter et kvarter. 

Anonymkode: f3279...86c

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt synes jeg er greit å snakke om tidlig, for er det krasj der, så er det ikke noen å satse på. Alt som står høyt oppe på listen over hva som er viktig for en i et forhold er bra å snakke om tidlig, så slipper en sløse tid på noen man ikke passer med uansett 

Anonymkode: 5fd6f...4ba

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dame, og jeg elsker å snakke om sex i seg selv som et tema. Det opptar meg, og jeg prøver å gjøre det så naturlig som jeg klarer. Gjerne sensuelt, lekende og naturlig med en mann jeg liker. Nesten som i en dans. Det synes jeg er gøy. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er avhengig av anal eller bdsm, har hund, har barn, trener og veker og vil ha meg med på det, i tilegg bruker sommeren på å gå lange turer i svenske bjørneland skoger og vi ikke har så like verdier, vil jeg vite det før vi møtes. For dette er ikke en mann jeg naturlig kan ha en romanse med.

Det er jo problemet med dating nå, for på et vis er det meningen du skal føle noe og du har forventninger til denne andre personen, på en annen side er de ikke bare en fremmed, de er en fremmed du kanskje ikke ville naturlig åpnet opp for mer med, på noe som helst måte, ikke vennskap enngang.

Så vær ærlig. Men vær hyggelig om det.  

Anonymkode: 62885...6a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Slikt synes jeg er greit å snakke om tidlig, for er det krasj der, så er det ikke noen å satse på. Alt som står høyt oppe på listen over hva som er viktig for en i et forhold er bra å snakke om tidlig, så slipper en sløse tid på noen man ikke passer med uansett 

Det hadde vel egentlig vært greit at du satte i gang med sexpratet ditt, for da ville jeg umiddelbart ha visst at deg ville jeg ikke bruke mer tid på.

Jeg vil ha en mann som det er mye mer ved enn bare higen etter sex. Det er noe som vil komme av seg selv etter hvert, og er man så sær på området at man må skissere opp alle sine spesielle ønsker og behov, så er ikke det mannen for meg. Får helt avsmak.

Anonymkode: 7a070...1b1

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterer ikke sex med en partner før jeg ønsker å ha sex med vedkommende. Dvs ikke tidlig i datingen når ting er usikkert.

Anonymkode: 180e6...1e1

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det hadde vel egentlig vært greit at du satte i gang med sexpratet ditt, for da ville jeg umiddelbart ha visst at deg ville jeg ikke bruke mer tid på.

Jeg vil ha en mann som det er mye mer ved enn bare higen etter sex. Det er noe som vil komme av seg selv etter hvert, og er man så sær på området at man må skissere opp alle sine spesielle ønsker og behov, så er ikke det mannen for meg. Får helt avsmak.

Anonymkode: 7a070...1b1

Så bra, vinn vinn for begge, for da hadde jeg funnet ut at du ikke var noe for meg.Åpen kommunikasjon tidlig er et krav fra meg, og klarer hun ikke snakke om sex før det har gått lang tid, så oppfyller hun ikke de kriteriene.

Men nå har jeg kjæreste og ikke på let, så lite relevant problemstilling for meg, men vi snakket om sex med en gang, helt naturlig for oss begge 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra, vinn vinn for begge, for da hadde jeg funnet ut at du ikke var noe for meg.Åpen kommunikasjon tidlig er et krav fra meg, og klarer hun ikke snakke om sex før det har gått lang tid, så oppfyller hun ikke de kriteriene.

Men nå har jeg kjæreste og ikke på let, så lite relevant problemstilling for meg, men vi snakket om sex med en gang, helt naturlig for oss begge 

Du havner rett i useriøs bunken med de som søker sex. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du havner rett i useriøs bunken med de som søker sex. 

Nei det gjorde jeg ikke, er sammen med en kvinne på 3. året nå, hvor vi begge har samme syn på dette. Noen liker å kommunisere om sex tidlig, andre ikke, men de som ikke takler det har aldri vært noe for meg. Går fint an å snakke åpent om sex fort uten at en er useriøs 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det gjorde jeg ikke, er sammen med en kvinne på 3. året nå, hvor vi begge har samme syn på dette. Noen liker å kommunisere om sex tidlig, andre ikke, men de som ikke takler det har aldri vært noe for meg. Går fint an å snakke åpent om sex fort uten at en er useriøs 

Åja daså. Men da er jo det bra og så skjønner jeg ikke hvorfor du kverulere? Som om du blir sur for at vi ikke "takler" sexn din. Hva så? 

Vi vil søke noe for oss, å vi snakker jo sex etterhvert, men å ta en vær mann som vil prate sex serriøst er idioti. 

Du vet dere menn er åpen for å ligge uten å like oss for mer. Så slutt å lat som at det er den beste veien å gå for alle damer, når det ikke er det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du havner jo i den bunken for hun som skrev det innlegget selv om du ikke havner i den bunken for kjæresten din, det må jo være lov å si. 

Anonymkode: f3279...86c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som reagerer negativt at sex blir en del av et samtaleemne under dating er vel også de damene som aldri har løftet en finger for å få til et godt seksualliv med partneren. 

80-90 % av menn som ender opp hos en sexolog eller parterapeut med sin kone/ samboer synes det er utfordrende at kvinnen aldri tar noe initiativ til sex.. Statistisk så tar 40% av kvinner aldri initiativ til sex.. 

Så treffer du på en av de som mener at "alt bare skal skje naturlig seksuelt" så skal du også være sikker på at du har truffet på en av de kvinnene som aldri tar initiativ og som tror at seksuell relasjon handler om hva mannen gjør for kvinnen..  Mitt råd; styr unna disse kvinnene. 

Anonymkode: 1bbef...fa3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De som reagerer negativt at sex blir en del av et samtaleemne under dating er vel også de damene som aldri har løftet en finger for å få til et godt seksualliv med partneren. 

80-90 % av menn som ender opp hos en sexolog eller parterapeut med sin kone/ samboer synes det er utfordrende at kvinnen aldri tar noe initiativ til sex.. Statistisk så tar 40% av kvinner aldri initiativ til sex.. 

Så treffer du på en av de som mener at "alt bare skal skje naturlig seksuelt" så skal du også være sikker på at du har truffet på en av de kvinnene som aldri tar initiativ og som tror at seksuell relasjon handler om hva mannen gjør for kvinnen..  Mitt råd; styr unna disse kvinnene. 

Eller dem som ikke vil ligge med sexgale løgnere på tinder??

Eller dem som vet at jeg ikke kjenner denne personen og at det at de så raskt går over til noe såpass personlig uten å vite om vi har en sammenslåbar hverdag en gang er langt dummere og useriøse enn meg? 

Og tar mye lettere på sex og langt større sjangse til å være både utro og ha kjønnssykdommer.

Rett man styrer ikke unna oss, for han er naturligvis fornuftige enn det du er.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (På 10.2.2025 den 12.54):

Jeg er dame, og jeg elsker å snakke om sex i seg selv som et tema. Det opptar meg, og jeg prøver å gjøre det så naturlig som jeg klarer. Gjerne sensuelt, lekende og naturlig med en mann jeg liker. Nesten som i en dans. Det synes jeg er gøy. 

Jeg syntes også det er morsomt å snakke om sex, både privat/personlig uten filter, men også «profesjonelt» igjennom jobb og utdannelse.

Men jeg er ikke særlig opptatt av å ha sex lenger😂. Helt ærlig så finnes ikke det å ha sex viktig for meg lenger over hode.

Anonymkode: 5b859...a2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller dem som ikke vil ligge med sexgale løgnere på tinder??

Eller dem som vet at jeg ikke kjenner denne personen og at det at de så raskt går over til noe såpass personlig uten å vite om vi har en sammenslåbar hverdag en gang er langt dummere og useriøse enn meg? 

Og tar mye lettere på sex og langt større sjangse til å være både utro og ha kjønnssykdommer.

Rett man styrer ikke unna oss, for han er naturligvis fornuftige enn det du er.

Hvorfor mener du at man er pliktig til å gå til sengs så snart man snakker om sine seksuelle preferanser? 

Er det noen som har tvunget deg til det, i så fall så misforstår du forskjellen på sex og voldtekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også det er morsomt å snakke om sex, både privat/personlig uten filter, men også «profesjonelt» igjennom jobb og utdannelse.

Men jeg er ikke særlig opptatt av å ha sex lenger😂. Helt ærlig så finnes ikke det å ha sex viktig for meg lenger over hode.

Anonymkode: 5b859...a2b

Hvorfor ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...