AnonymBruker Skrevet 9. februar #1 Skrevet 9. februar Jeg sitter å leser om hatbrevene i Valdres, har lest om det før. https://www.nrk.no/innlandet/gina-lokreim-bunaes-_29_-krever-at-etterforskningen-av-hatbrevene-i-valdres-blir-gjenopptatt-1.17247856 Det er jo ganske spesiell språkbruk, det er skrivefeil og dialekt. Men er dialekten fullt og helt fra Valdres? Eller er det ord som kan tyde på at det er en innflytter? Er det en mann eller en kvinne min tro? Er det flere personer? Jeg lurer fælt på om personen(e) skriver slik i virkeligheten også, og da kanskje i sosiale media. Eller, ja, om det er skrevet feil med vilje? Om det er en (1) forelder burde jo skolen ha gjenkjent personen gjennom diverse skriftlige samtaler, om det er slik de faktisk skriver? Synes dette er så rart, og trist, og sykt. Må jo bli kjempe-flaut å bli tatt til slutt.. og det blir h*n/de jo en gang. Kanskje det noen som forstår seg litt på lingvistikk på KG? Og kanskje noen fra Valdres med noen kommentarer på dialekta? Her er alle artiklene om dette fra Nrk https://www.nrk.no/emne/flere-har-mottatt-hatefulle-brev-i-valdres-1.16095416 Anonymkode: 8eba9...7b9
AnonymBruker Skrevet 9. februar #2 Skrevet 9. februar Homofob som har en sønn de anser ødelagt av å være innblandet med stoff og kanskje fra han som tok overdose. Og som mulig har skrevet hat brev i 20 år. Er ikke sikkert det er en person, men om de er fler som mulig skriver sammen, er det større sjangse for å bli avslørt. For meg er det ikke spesiell språkbruk. Virker rett frem, og mange ord må jeg inrømme jeg også bruker. Men er for ung til å ha skrevet, heller aldri vært i Valdres før. Har heller ingen sønn. Anonymkode: 49c96...19f
AnonymBruker Skrevet 9. februar #3 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Homofob som har en sønn de anser ødelagt av å være innblandet med stoff og kanskje fra han som tok overdose. Og som mulig har skrevet hat brev i 20 år. Er ikke sikkert det er en person, men om de er fler som mulig skriver sammen, er det større sjangse for å bli avslørt. For meg er det ikke spesiell språkbruk. Virker rett frem, og mange ord må jeg inrømme jeg også bruker. Men er for ung til å ha skrevet, heller aldri vært i Valdres før. Har heller ingen sønn. Anonymkode: 49c96...19f Leste et brev til nå og det er skrevet anderledes. Anonymkode: 49c96...19f
AnonymBruker Skrevet 9. februar #4 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Leste et brev til nå og det er skrevet anderledes. Anonymkode: 49c96...19f Trekker det tilbake, det der er en og samme person. Wtf. Anonymkode: 49c96...19f 1
Sansx Skrevet 9. februar #5 Skrevet 9. februar Pga dialektord så tror jeg avsenderen må være fra Nordland. Dama er åpenbart forstyrret.
AnonymBruker Skrevet 9. februar #6 Skrevet 9. februar Alle i Valdres vet nå hvem det er, og navnet florerer på flere forum. Når man ser yrket hennes forstår man hvordan det var mulig å få all informasjon hun fikk. Grammatikken som er feil i brevene er gjort med vilje. De som kjenner henne vet hvorfor også. Anonymkode: 9d915...4b6 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar #7 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Alle i Valdres vet nå hvem det er, og navnet florerer på flere forum. Når man ser yrket hennes forstår man hvordan det var mulig å få all informasjon hun fikk. Grammatikken som er feil i brevene er gjort med vilje. De som kjenner henne vet hvorfor også. Anonymkode: 9d915...4b6 Helse sektor? Anonymkode: 49c96...19f
anonym 4545 Skrevet 9. februar #8 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Helse sektor? Anonymkode: 49c96...19f Taxi 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar #9 Skrevet 9. februar anonym 4545 skrev (4 minutter siden): Taxi Omg. Det er virkelig et yrkte du sikkert får vite mye i. Og uten å profesjonellt være innblandet i infoen. Anonymkode: 49c96...19f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #10 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Alle i Valdres vet nå hvem det er, og navnet florerer på flere forum. Når man ser yrket hennes forstår man hvordan det var mulig å få all informasjon hun fikk. Grammatikken som er feil i brevene er gjort med vilje. De som kjenner henne vet hvorfor også. Anonymkode: 9d915...4b6 Og de/dere er sikre? Det kan jo være farlig å henge ut noen uten bevis også. Håper i allefall at personen blir tatt snart! Anonymkode: 8eba9...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #11 Skrevet 9. februar Sansx skrev (14 timer siden): Pga dialektord så tror jeg avsenderen må være fra Nordland. Dama er åpenbart forstyrret. Hvorfor fra Nordland? Jeg tenkte på bruken av "onge", brukes i Nordland og Trøndelag, ja til og med Møre -men usikker på om det brukes i Valdres? Hvilke ord tenker du på? Anonymkode: 8eba9...7b9
Grüner Skrevet 9. februar #12 Skrevet 9. februar (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg sitter å leser om hatbrevene i Valdres, har lest om det før. https://www.nrk.no/innlandet/gina-lokreim-bunaes-_29_-krever-at-etterforskningen-av-hatbrevene-i-valdres-blir-gjenopptatt-1.17247856 Det er jo ganske spesiell språkbruk, det er skrivefeil og dialekt. Men er dialekten fullt og helt fra Valdres? Eller er det ord som kan tyde på at det er en innflytter? Er det en mann eller en kvinne min tro? Er det flere personer? Jeg lurer fælt på om personen(e) skriver slik i virkeligheten også, og da kanskje i sosiale media. Eller, ja, om det er skrevet feil med vilje? Om det er en (1) forelder burde jo skolen ha gjenkjent personen gjennom diverse skriftlige samtaler, om det er slik de faktisk skriver? Synes dette er så rart, og trist, og sykt. Må jo bli kjempe-flaut å bli tatt til slutt.. og det blir h*n/de jo en gang. Kanskje det noen som forstår seg litt på lingvistikk på KG? Og kanskje noen fra Valdres med noen kommentarer på dialekta? Her er alle artiklene om dette fra Nrk https://www.nrk.no/emne/flere-har-mottatt-hatefulle-brev-i-valdres-1.16095416 Anonymkode: 8eba9...7b9 Det har de gjort på Åsted Norge på tv2 for 1 år siden. Sjekk ut Åsted Norge på tv2 play og tv2.no. Endret 9. februar av Grüner 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #13 Skrevet 9. februar Grüner skrev (Akkurat nå): Det har de gjort på Åsted Norge! Forstår jo at politiet osv. har gått grundig igjennom, bare lurte på om KG hadde noen innspill Anonymkode: 8eba9...7b9
AnonymBruker Skrevet 9. februar #14 Skrevet 9. februar Hun skriver bokmål ellers. Det er gjort med vilje for å ikke bli gjenkjent Anonymkode: e6d30...090 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #15 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Helse sektor? Anonymkode: 49c96...19f Helsesektor Anonymkode: 2fbd5...c3f 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar #16 Skrevet 9. februar Identiteten er jo kjent. At en sak henlegges, betyr bare at man ikke er sikre på at det er nok bevis til en dom. Sannsynlighetsovervekt er ikke tilstrekkelig. Anonymkode: 4378e...ef5 2
Grüner Skrevet 9. februar #17 Skrevet 9. februar Sansx skrev (16 timer siden): Pga dialektord så tror jeg avsenderen må være fra Nordland. Dama er åpenbart forstyrret. De dialektordene er ikke særegne for Nordland, dessuten er det allerede kjent hvem det er. 1 1
Grüner Skrevet 9. februar #18 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår jo at politiet osv. har gått grundig igjennom, bare lurte på om KG hadde noen innspill Anonymkode: 8eba9...7b9 Identiteten er jo allerede kjent, så jeg skjønner ikke helt poenget med å spekulere mer i det? 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #19 Skrevet 9. februar Grüner skrev (4 minutter siden): Identiteten er jo allerede kjent, så jeg skjønner ikke helt poenget med å spekulere mer i det? Men https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/gwBmE1/mysteriet-om-hatbrevene-i-valdres-forblir-uloest Kvinnen som var mistenkt ble ikke dømt på grunn av bevisets stilling, sa da vet vi jo ikke hvem det er, det kan være noen andre. Anonymkode: 8eba9...7b9
AnonymBruker Skrevet 9. februar #20 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Identiteten er jo kjent. At en sak henlegges, betyr bare at man ikke er sikre på at det er nok bevis til en dom. Sannsynlighetsovervekt er ikke tilstrekkelig. Anonymkode: 4378e...ef5 Men man kan jo da heller ikke vite for sikkert hvem, akkurat fordi det ikke var bevis nok mot denne personen. Anonymkode: 8eba9...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå