Gå til innhold

Hvorfor er det blitt slik at det å be en kvinne ut på noe er ubehagelig for dere kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Daria skrev (4 minutter siden):

Men hva i denne situasjonen, i forkant av ditt hei og hennes avvisning, leste du som at hun ønsket kontakt og din oppmerksomhet? 

Det var et hei i forbifarten ute på byen, hun så på meg og jeg sa et kort "hei" mens jeg gikk forbi, så på hun et brøkdels sekund, that's it. 

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid et kompliment å bli bedt på kaffe eller en date av noen man kjenner litt til,  Men man må jo si fra ganske tidlig hvis det viser seg at mannen har intensjoner om at det skal bli noe annet enn vennskap ut av det, hvis det ikke er ønskelig. 

Helt fremmede som man møter på en butikk er det uaktuelt å gå ut med for min del. Det er vel ikke helt normalt at man møter noe i fruktdisken og så er det kæffi rett etterpå?

Uansett hvor man blir bedt på date eller av hvem, så er det jo som regel smigrende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (2 minutter siden):

Det var et hei i forbifarten ute på byen, hun så på meg og jeg sa et kort "hei" mens jeg gikk forbi, så på hun et brøkdels sekund, that's it. 

En objektiv person ville innse at denne damen oppførte seg som en drittsekk. Kg brukere vil skylde på mannen, fullstendig patetisk og umodent.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (Akkurat nå):

En objektiv person ville innse at denne damen oppførte seg som en drittsekk. Kg brukere vil skylde på mannen, fullstendig patetisk og umodent.

Hadde jeg vært en skikkelig kjekkas hadde hun reagert annerledes vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (Akkurat nå):

En objektiv person ville innse at denne damen oppførte seg som en drittsekk. Kg brukere vil skylde på mannen, absolutt patetisk og umodent.

Jeg sier bare at det er ikke noe å ta seg nær av hva som ukjente mennesker sier. :) Jeg avviste en pappa fra fritidsaktiviteten til sønnen min og responsen fra han var veldig lite hyggelig. Jeg vet ikke hva som skjedde i hodet hans, men jeg vet med meg selv at jeg er verken dum, horete eller billig. :)❤️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (2 minutter siden):

Hadde jeg vært en skikkelig kjekkas hadde hun reagert annerledes vil jeg anta.

Hjelper deg selv om du tenker sånne tanker? :) Du er du, du vet hvem du er og du må finne gode ting med deg selv. Om hun kanskje hadde, hvem vet? :) Men det er sånn negative tanker som bare vil gjøre deg vondt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

askjiir skrev (7 minutter siden):

En kommentar jeg i utgangspunktet ikke ønsket å gi tommel opp, men de siste kommentarene her illustrerer nettopp denne holdningen. 

Jeg er ikke egentlig helt uenig i det brukeren du siterer sier selv om det er unyansert. Men å vite om noe er ikke det samme som å føle det. Leve seg inn i.
Det er en del menn som ikke klarer å virkelig innse at at andre menn ikke er som dem. At kvinner risikerer mer, kanskje livet, kan bli livredde osv. Jeg sier ikke at det unnskylder uhøflig eller stygg oppførsel. Bare at jeg skjønner dem. 
Et helt vanlig hyggelig hei har i hvert fall ikke jeg et problem med fra noen.

Anonymkode: 8d456...919

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (8 minutter siden):

Hjelper deg selv om du tenker sånne tanker? :) Du er du, du vet hvem du er og du må finne gode ting med deg selv. Om hun kanskje hadde, hvem vet? :) Men det er sånn negative tanker som bare vil gjøre deg vondt. 

Tja, man kan ihvertfall ikke si noe til damer eller se på dem med mindre man er kjekk, bare stirr ned i asfalten. Gode greier dette 👍 Det beste er å late som om de er luft og tenke på andre ting.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (7 minutter siden):

Tja, man kan ihvertfall ikke si noe til damer eller se på dem med mindre man er kjekk, bare stirr ned i asfalten. Gode greier dette 👍 Det beste er å late som om de er luft og tenke på andre ting.

Alt jeg sier til deg er at du bør fokusere på å legge ansvaret der det hører hjemme. Det er vanskelig å ikke legge det på seg selv, men det er noe med at man må innse at verden er større enn en selv og at folk kan ha egne problemer som gjør at de kanskje blir aggressive, sinte og truende. Jeg har selv avvist mye menn opp gjennom årene og har fått stygge, truende og grusomme kommentarer i retur som jeg har bare tenkt at dette har ikke noe med meg å gjøre. 

Endret av Blått
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (10 minutter siden):

Alt jeg sier til deg er at du bør fokusere på å legge ansvaret der det hører hjemme. Det er vanskelig å ikke legge det på seg selv, men det er noe med at man må innse at verden er større enn en selv og at folk kan ha egne problemer som gjør at de kanskje blir aggressive, sinte og truende. Jeg har selv avvist mye menn opp gjennom årene og har fått stygge, truende og grusomme kommentarer i retur som jeg har bare tenkt at dette har ikke noe med meg å gjøre. 

Ansvaret? Det er ikke min feil at jeg ikke har utseende med meg, det eneste jeg ber om er at dere ikke håner meg ute i det virkelige liv. Jeg ber ikke om et ligg, jeg bare ber om ikke å bli hånet. Såpass kan dere klare.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 minutt siden):

Ansvaret? Det er ikke min feil at jeg ikke har utseende med meg, det eneste jeg ber om er at dere ikke håner meg. Jeg ber ikke om et ligg, jeg bare ber om ikke å bli hånet. Såpass kan dere klare.

Hva er det som er grunnen til at du graver deg ned på grunn av en avvisning? 

Det opplever jeg at du gjør konsekvent i denne tråden. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 minutt siden):

Ansvaret? Det er ikke min feil at jeg ikke har utseende med meg, det eneste jeg ber om er at dere ikke håner meg ute i det virkelige liv. Jeg ber ikke om et ligg, jeg bare ber om ikke å bli hånet. Såpass kan dere klare.

Igjen. Det sier at det man må forstå er at stygge kommentarer handler ikke om deg, men om dem :) Du må legge ansvaret der det hører hjemme - nemlig på dem. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (5 minutter siden):

Ja du er ikke stygg. Om du ikke er smaken til noen, vel det er jo ikke alle til deg heller.

Det er naturlig å være selvkritisk og lei seg, jeg er også lei meg over mitt utsendet. Men du må prøve å være glad i degselv, å se at det ikke nødvendigvis er ment personlig selv om det helt forståelig føles sånn ut. 

Dette er kanskje et teit eksempel, men se for deg kattene på verandaen min, tror du min frøken er blid på hannene? Nei nei 😅 Hun er livredd dem, mlrrer og freser. Du ble frest til. Det betyr ikke at du ikke for andre damer er kjekk. Kanskje kunne du vært det for dem også, om dere hadde møttes på en annen måte og de ikke var i et så aggresivt humør.

Kan også være, om ei sa det, at de andre sa, stakkars! Du kan ikke bare si det. For det er ikke bestandig enstemmig i en gjeng. 

Anonymkode: 14dfe...6b4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 21.27):

Normale kvinner blir dessverre også trakassert. Og jo mer attraktiv, og jo oftere singel, jo flere skuffede menn. Som roper opp om alt fra hore til prinsesse og dramaqueen, når alt man hvisket var et nei takk

Anonymkode: d3797...789

Dette. "Heldigvis" har jeg vært drittstygg hele livet, så har unngått uønsket seksuell oppmerksomhet og mas. Men har sett hvordan menn holder på med enkelte av venninnene mine.

Forresten, så har jeg aldri forstått hvorfor en kvinne blir kalt hore når hun avviser. Er man nå hore fordi man IKKE har sex med alle og enhver?

Anonymkode: b5a8c...421

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (3 timer siden):

Dere klarer fint å late som mindre pene damer er luft. Slutt å gå etter de aller peneste hver gang, kanskje?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dere klarer fint å late som mindre pene damer er luft. Slutt å gå etter de aller peneste hver gang, kanskje?

Deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spiren skrev (4 timer siden):

Og til menn som mener at alle ikke er slik: Nei, det er kanskje riktig. Men flere kjenner nok noen som ikke oppfører seg - uten å sette disse på plass. Disse føler gjerne at det ikke er deres problem å blande seg. Det blir det når den vakre jenta de vil bli kjent med, unngår dem etter å ha møtt på en slik.

👏👏👏👏👏👏

Anonymkode: c8a12...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (4 timer siden):

Kanskje vi menn også skal begynne å si "fuck off styggen" når damer hilser.

Ja, kom igjen. 🙂 Det er bedre enn å bli angrepet, kastet stein på, sparket, voldtatt, forsøkt voldtatt, bli holdt igjen (frihetsberøvet).

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 11.41):

For min del så vil jeg aldri matche med noen som har så høy selvtillit at de sjekker opp damer på gata/butikken. Jeg har aldri trivdes sammen med folk som har såpass høy selvtillit. Det er ikke creepy, men det er langt utenfor min komfortsone...

Naboer er like uaktuelt som kolleger, jeg er ikke villig til å ta den risikoen. Hvis det ikke funker, så er risikoen stor for at det blir svært ubehagelig når man er tvungen til å møte hverandre ofte etterpå...

Anonymkode: 6467c...c9c

Tenker ikke nødvendigvis de har så høy selvtillit , men heller lav selvinnsikt . Det oppleves ubehagelig å bli sjekket opp av fremmede menn jeg har null interesse av , å ikke alle takler avvisning heller . 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (4 timer siden):

Men det finnes råd: Se ut som Chris Hemsworth så slipper du å få en "fuck off styggen" når du bare sier hei, da er det plutselig hyggelig for dem.

Veldig kjekke menn prøver seg på meg og de blir avvist på lik linje og helt samme måte som de mindre attraktive. Hennes reaksjon hadde ingenting med ditt utseende å gjøre. Hun var enten i forsvarsposisjon som flere nevner. Eller hun bare var sint og tok det utover deg. Når noen er sint og langer ut på den måten så handler det ikke om deg, men om personen som er sint.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...