AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:03 #61 Del Skrevet tirsdag kl 07:03 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kunne godt selv tatt kontakt med en mann hvis han hadde en kul band-t-skjorte, eller bar på en bok jeg liker, eller hadde en caps eller bag eller noe som viste han var medlem i en organisasjon jeg liker. Da hadde jeg tatt kontakt fordi jeg var nysgjerrig på hva fyren mente om den felles tingen. Å bare ta kontakt fordi man synes noen er pene, det er rart, overfladisk og sosialt tonedøvt. Det er et menneske, liksom. En kompleks skapning. Anonymkode: 1f8eb...04c Sannsynligvis mener han at den tingen er bra, så er litt rart å spørre hva han mener. Kan ikke tenke meg at en person med Nirvana-t-skjorte ikke liker Nirvana. Men mener du jeg skal gå rundt å bære på bøker, plater, ski og skøyter og kle meg med klær fra de organisasjonene jeg er med i? Blir jo veldig tungvint og rart. Anonymkode: 3b94b...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:05 #62 Del Skrevet tirsdag kl 07:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan ikke tenke meg at en person med Nirvana-t-skjorte ikke liker Nirvana. Anonymkode: 3b94b...6c9 (Men unntak av de som kjøper merchandise uten å ha hørt om bandet før da..) Anonymkode: 3b94b...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet tirsdag kl 07:05 #63 Del Skrevet tirsdag kl 07:05 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): For min del, synes jeg ikke det er så hyggelig å avvise. Jeg har hatt mange ubehagelige situasjoner med stalking og menn som har blitt sinte og holdt meg igjen, eller hvor jeg må finne på en kjæreste eller at jeg er lesbisk for at de skal gi opp. Men jeg synes det er litt ubehagelig i seg selv at jeg går rundt og aner fred og ingen fare, så kommer det en fremmed fyr og spør om å ta en kaffe, fordi jeg smilte litt ekstra da vi gikk forbi hverandre tidligere. Så må jeg inn i det å avvise, når jeg bare ville kjøpe melk og brød i fred. For en mann så blir dette uforståelig og veldig "buhu stakkars meg som har draget", men jeg har gått fra å like tighte jeans og røde kjoler til å gå rundt og kle meg litt mer som en søppelsekk for og få mindre mannlig oppmerksomhet. Da jeg var ung var den oppmerksomheten viktig, men det har på et eller annet punkt bikket over og blitt for mye, og nå liker jeg den rett og slett veldig dårlig. Og jeg er ikke bemerkelsesverdig vakker eller noe. Husk at vi jo bare i kraft av å være kvinne blir lagt an på av tannlause gamle alkoholikere og svette taxisjåfører med tupé hele tiden også, du inngår i en lang rekke av plagsomme menn. Det er jo ikke BARE han hyggelige naboen (som forøvrig er det verste, da har du ødelagt litt for meg der jeg bor), det er jo alle slags folk som vil ha en ut på en såkalt kaffe, hele tiden, hele livet. La meg være i fred. Jeg er 41 år nå, men fremdeles holder de på. Eneste forskjellen er at jeg som 19 følte meg usikker og utrygg, nå er jeg bare lei. Anonymkode: a156e...9a5 Å kle seg som en søppelsekk kjenner jeg meg igjen i 😂 Det er rimelig effektivt 😆😆😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:40 #64 Del Skrevet tirsdag kl 07:40 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Sannsynligvis mener han at den tingen er bra, så er litt rart å spørre hva han mener. Kan ikke tenke meg at en person med Nirvana-t-skjorte ikke liker Nirvana. Men mener du jeg skal gå rundt å bære på bøker, plater, ski og skøyter og kle meg med klær fra de organisasjonene jeg er med i? Blir jo veldig tungvint og rart. Anonymkode: 3b94b...6c9 Men da kan man jo åpne med å si at, hei, den plata har jeg også, og den er så kul. Jeg liker spesielt den og den sangen pga det og det, hvilken sang synes du er best? Og så vet man i det minste at man har noe til felles. Anonymkode: 1f8eb...04c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:22 #65 Del Skrevet tirsdag kl 08:22 AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 12.46): Jeg synes at det er trist at så mange kvinnet er så umodne at de ikke kan ta ansvar for sine reaksjonsmønstre men må legge skylden på menn for alt. Vi menn må ta ansvaret for at vi har tillatt en generasjon av voksne jentebarn. Anonymkode: 752f2...a73 Kanskje på tide at menn tar ansvar for sine egne reaksjonsmønstre og, vel, seg selv. Kvinner får skylden for alt menn gjør hele tiden. Hun ble voldtatt? Ja, men hun kan skylde seg selv. Hun gikk utfordrende kledd. Hun var ikke edru. Hun smilte til han. Hun ble med han på date, så hun burde jo forstå at han forventet noe mer. Hun ble kalt «fitte og hore» på butikken, men det er hennes egen feil for hun avviste en tilfeldig fyr som la an på henne. Det er trist at så mange kvinner har erfaringer som gjør at vi aldri er trygge og ikke kan stole på menn. Anonymkode: d597d...904 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:09 #66 Del Skrevet tirsdag kl 14:09 AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 7.14): Hvor mange ganger har dette skjedd med deg personlig? Anonymkode: 752f2...a73 Dette skjedde ganske ofte, da jeg var i tjueåra og bodde sentralt. Men det handler ikke så mye om hvor ofte, men hvor stor andel av de som tar kontakt på denne måten, blir ufine/aggressive/følger etter deg. Og det er 9 av 10, og da har man selvfølgelig guarden oppe når nummer 11 prøver seg. Nå er jeg i førtiåra, og slipper å bli sjekket opp på gata, men opplever det fortsatt feks på jobb. Dette er jo folk jeg kjenner litt, men det er fortsatt sånn 50/50 om det blir ubehagelig eller ikke. Anonymkode: 233ac...f6b 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:21 #67 Del Skrevet tirsdag kl 14:21 AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 0.03): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Jeg vil gjerne bli bedt med på noe! Men det må jo være en person jeg liker og har lyst å møte.. Anonymkode: 6897c...75f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:50 #68 Del Skrevet tirsdag kl 15:50 AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 0.03): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Der traff du spikeren på hodet! Anonymkode: 67a99...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:00 #69 Del Skrevet tirsdag kl 16:00 Menn som sjekker opp tilfeldige kvinner i butikken etc er enten blotta for sosiale antenner, eller totalt creeps. Jeg har datet lenge før tinder kom. Felles for menn jeg har blitt sjarmert av er at jeg har kjent dem (litt) fra før. Folk fra studietiden, DNT eller via venner. Helt fremmede er ikke så interessante for meg. Jeg vil gjerne vite noe mer om deg enn bare hvordan du ser ut (og at du liker mitt utseende), før jeg sier ja til å drikke en kaffe med deg. Det er virkelig ikke alle jeg vil bli kjent med, uten at jeg er redd for å bli voldtatt. For å sette det på spissen. Mange kjedelige folk der ute. Anonymkode: 32208...520 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:10 #70 Del Skrevet tirsdag kl 16:10 Jeg, for min del, blir jo redd da. Ikke alle takler avslag like godt. Må bare krysse fingrene for at han forstår at et vennlig nei betyr nei, at han ikke blir ufin eller farlig. Vil helst slippe å komme i en slik situasjon i utgangspunktet. Anonymkode: d1eb2...6a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:57 #71 Del Skrevet tirsdag kl 18:57 AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 18.34): Tror ikke det handler om å bli fornærmet. Synes mange her er iskalde i sin bedømmelse av menn. De færreste damer tør å sjekke opp en fremmed mann, og mener dette er mannens oppgave. Altså legger de fleste damer dette ansvaret over på mannen. Samtidig er det mange kvinner som håner menn, og kaller dem lite mandig, tafatte menn om de ikke tar på seg det ansvaret. Så har vi en annen stor gruppe damer som krever at menn holder seg langt unna. Likevel prøver mange menn å ta det ansvaret, som forøvrig er et ansvar alle mennesker burde ta. Vil påstå at i de aller fleste tilfeller hvor en mann i en slik situasjon går opp til en fremmed dame (edru) og prøver å skape en kontakt, så er han ganske så nervøs. Nervøsitet utspiller seg på ulikt vis for ulike mennesker. Å få en avvisning er ikke i seg selv galt, men måten en avviser på betyr alt. Hva med å avvise med et komplement, som oppmuntrer han til å ikke slutte å ta kontakt med fremmede damer? Fremfor å demotivere og skape denne isfronten? Anonymkode: 6470c...9e6 Dessverre vet ikke menn nok om hvordan menn opphører seg. Blant anna ber meg være utro etc. For ikke å snakke om å være truende. Er det fin oppførsel? Noe som skal belønnes med et kompliment for at gullgutten var såå flink? Jeg har sjekka opp damer selv og blitt avvist. Falt meg aldri inn å være stolt av meg selv fordi jeg prøvde - og ihvertfall absolutt ikke forvente ros fra den dama som syntes det var kleint å si nei til meg. Anonymkode: d3797...789 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:02 #72 Del Skrevet tirsdag kl 19:02 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dessverre vet ikke menn nok om hvordan menn opphører seg. Blant anna ber meg være utro etc. For ikke å snakke om å være truende. Er det fin oppførsel? Noe som skal belønnes med et kompliment for at gullgutten var såå flink? Jeg har sjekka opp damer selv og blitt avvist. Falt meg aldri inn å være stolt av meg selv fordi jeg prøvde - og ihvertfall absolutt ikke forvente ros fra den dama som syntes det var kleint å si nei til meg. Anonymkode: d3797...789 Har tenkt at når jeg avviser noen må jeg betryggende dem og bygge opp selvtilitten deres. Samtidig er jo det å forminske dem, som at det er en sannhet at de vil ha det vanskelig å finne noen andre og trenger støtte. Tror jeg hadde følt meg kjempe stygg om en mann jeg prøvde meg på i tvilende klein tone har heiet meg videre som et barn, du kan da finne noen andre du. Som om det er noe spørsmål. Så til men som trenger den støtten, kanskje dere tviler for mye på dere selv? Anonymkode: 14dfe...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:11 #73 Del Skrevet tirsdag kl 19:11 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kanskje på tide at menn tar ansvar for sine egne reaksjonsmønstre og, vel, seg selv. Anonymkode: d597d...904 Jeg tar ansvar for meg selv. Jeg kan ikke ta ansvar for alle andre menn. Jeg foreslår at jeg (når jeg er i en passende livssituasjon) kan ta kontakt med en fremmed dame på en høflig måte. Sitat Kvinner får skylden for alt menn gjør hele tiden. Øh, javel. Men her var vel spørsmålet mer kvinner som ikke tåler at menn tar kontakt. Sitat Det er trist at så mange kvinner har erfaringer som gjør at vi aldri er trygge og ikke kan stole på menn. Det et trist at så mange kvinner har så skrøpelig psyke at de prøver å hindre at friske menn og kvinner tar kontakt med hverandre. Anonymkode: 752f2...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:20 #74 Del Skrevet tirsdag kl 19:20 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror jeg hadde følt meg kjempe stygg om en mann jeg prøvde meg på i tvilende klein tone har heiet meg videre som et barn, du kan da finne noen andre du... Anonymkode: 14dfe...6b4 Jeg gjør det hvis den som sjekket er veldig ung. Nesten et barn. Anonymkode: d3797...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:33 #75 Del Skrevet tirsdag kl 19:33 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg gjør det hvis den som sjekket er veldig ung. Nesten et barn. Anonymkode: d3797...789 Jaja! Da er det helt rett. Anonymkode: 14dfe...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet onsdag kl 07:40 #76 Del Skrevet onsdag kl 07:40 AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 10.35): Det er ikke creepy når man kommer i kontakt og har en god tone. Det er bare hyggelig! Selv om det ikke er aktuelt å gå på date med personen. Når jeg sier at noen er creepy så er det fordi han ikke har sett eller hørt alle tegnene til at jeg ikke er interessert, men insisterer på date likevel. Sist jeg var ute ble jeg bedt på date av to forskjellige menn samme kvelden. Han ene kom jeg i prat med i køen til baren. Han var hyggelig, morsom og vi fant tonen. Han spurte meg ut og jeg sa nei, han var da alt for ung for meg. Vi fortsatte å le og hadde ett godt øye til hverandre hele kvelden. Jeg ble sjarmert! Han andre møtte meg også ved baren. Han sa jeg hadde den fineste rumpa av alle og gikk rett inn for å stryke på håret mitt. Jeg fikk helt fnatt. Han var kjekk nok, men han respekterte ikke mine grenser og tok seg friheter. Han spurte også om date og jeg sa nei. Likevel fulgte han etter meg store deler av kvelden for å prøve å ta på meg og flørte enda jeg overså han og gikk bort. Han er creep! Håper dere ser forskjellen. Det er kun han andre mannen som blir tatt for å være creep i min bok. Anonymkode: 07c00...1f2 Dette! Det er bare hyggelig om menn inviterer ut om det skjer på en naturlig og hyggelig måte. Men en del menn er altfor påtrengende og skjønner ikke at når de får et nei så betyr det nei! Og å kommentere kropp...🤢 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:41 #77 Del Skrevet onsdag kl 08:41 AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 0.03): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Om du klarer å se sammenhengen, klarer du også å se svaret. Vi lever fortsatt i en tid hvor det forventes og kreves mer av mannen i den innledende fasen. Det er like vondt for både menn og kvinner å bli avvist. Likevel må mannen overbevise kvinnen om sine gode intensjoner før hun er i stand til å gjengjelde den og vise samme interesse. Dette betyr at en mann må være følelsesmessig invester i henne før hun tillater seg å bli følelsesmessig investert i ham. Men, som oftest er ikke dette resultatet. Typisk vil mannen bli følelsesmessig investert i henne, og hun vil ende opp med å avvise ham til slutt. Noe som er veldig sårende, og kunne vært unngått om avvisningen kom før han ble følelsesmessig investert i henne. Så mange menn endrer fokus. I stedet for å investere følelser som et bevis for henne at det er trygt å åpne seg opp selv, så stenger mannen seg inne og holder følelsene tett til brystet. De vil ha noe for å gi noe, sex for følelser. Lik som kvinnen vil ha følelser for sex. Så nå står menn og kvinner som stae esler og vil ikke ha sex før følelser, eller utvikle følelser før sex. Det er lettere å takle en avvisning på en seksuell tilnærming, fremfor en følelsesmessig tilnærming. Og derfor er kvinner, med god grunn, veldig skeptisk til fremmede menn som tar kontakt med dem. For veldig mange menn ønsker tilsynelatende bare sex, selv om de nok dypest inne har en sterk lengsel etter en kjæreste. Og kvinner ønsker seg tilsynelatende bare den dype kontakten, bare noe seriøst, selv om de også er veldig glad i sex. Likevel møter menn som "bare vil ha sex" kvinner som vil ha sex med dem, men så utvikles det likevel ikke følelser. Likevel møter kvinner som bare vil ha noe seriøst, menn som utvikler følelser for dem, uten at hun utvikler disse selv. Vi prøver alle å beskytte oss selv, og det har vi begynt å bli ekstremt flinke på mange av oss. Anonymkode: 5e2c6...00c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:24 #78 Del Skrevet onsdag kl 15:24 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om du klarer å se sammenhengen, klarer du også å se svaret. Vi lever fortsatt i en tid hvor det forventes og kreves mer av mannen i den innledende fasen. Det er like vondt for både menn og kvinner å bli avvist. Likevel må mannen overbevise kvinnen om sine gode intensjoner før hun er i stand til å gjengjelde den og vise samme interesse. Dette betyr at en mann må være følelsesmessig invester i henne før hun tillater seg å bli følelsesmessig investert i ham. Men, som oftest er ikke dette resultatet. Typisk vil mannen bli følelsesmessig investert i henne, og hun vil ende opp med å avvise ham til slutt. Noe som er veldig sårende, og kunne vært unngått om avvisningen kom før han ble følelsesmessig investert i henne. Så mange menn endrer fokus. I stedet for å investere følelser som et bevis for henne at det er trygt å åpne seg opp selv, så stenger mannen seg inne og holder følelsene tett til brystet. De vil ha noe for å gi noe, sex for følelser. Lik som kvinnen vil ha følelser for sex. Så nå står menn og kvinner som stae esler og vil ikke ha sex før følelser, eller utvikle følelser før sex. Det er lettere å takle en avvisning på en seksuell tilnærming, fremfor en følelsesmessig tilnærming. Og derfor er kvinner, med god grunn, veldig skeptisk til fremmede menn som tar kontakt med dem. For veldig mange menn ønsker tilsynelatende bare sex, selv om de nok dypest inne har en sterk lengsel etter en kjæreste. Og kvinner ønsker seg tilsynelatende bare den dype kontakten, bare noe seriøst, selv om de også er veldig glad i sex. Likevel møter menn som "bare vil ha sex" kvinner som vil ha sex med dem, men så utvikles det likevel ikke følelser. Likevel møter kvinner som bare vil ha noe seriøst, menn som utvikler følelser for dem, uten at hun utvikler disse selv. Vi prøver alle å beskytte oss selv, og det har vi begynt å bli ekstremt flinke på mange av oss. Anonymkode: 5e2c6...00c Jeg har ikke omtanke for deg når det du er redd for er avvisning som ikke går utover deg fysisk, og det du ber om er sex, som går utover meg både fysisk og psykisk. Liksom??? Ser du ikke hvor teit og urimelig dette er? Jeg er såret fordi jeg ikke tørr være sårbar, så nå skal jeg være slem mot deg og ber deg være ekstra ekstra ekstra sårbar i ennsitusjon med meg som jeg vet du aldri vil godta for du godta ikke å stole på meg i en samtale en gang. Sannheten er at menn bare vil ligge med masse damer, det er ikkke for å beskytte eget hjerte. Det er fordi dere er kåte, slutt å lyv og slutt å vær teite Anonymkode: 14dfe...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:29 #79 Del Skrevet onsdag kl 15:29 AnonymBruker skrev (På 9.2.2025 den 0.03): Jeg har en følelse når jeg leser her på forumet at veldig mange klager over at menn på tinder bare er ute etter sex. Og det tror jeg fort kan stemme. Men hvorfor er det slik at om man ber noen du liker, en på butikken, en bekjent, en nabo, eller omså en ukjent ut på en kaffe, eller noe som signaliserer at jeg synes du virker spennende\flott\hyggelig og har lyst å bli bedre kjent med deg, så synes mange av dere at det "creepy" og ikke akseptabelt? Anonymkode: cb3ee...c43 Det kan jo hende at de du inviterer ut ikke er så interessert i deg? Anonymkode: 35a1a...fb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:38 #80 Del Skrevet onsdag kl 15:38 K48 her. Synes ikke det er creepy og skulle gjerne blitt spurt. Synes heller ikke det er vanskelig å si nei om jeg er absolutt sikker at på at jeg ikke ønsker å utdype bekjentskapet. Desverre er det lenge siden noen spurte meg, nwn det har hendt. Og jeg har også endt opp med et langvarig forhold etter et randim møte pp bussholdeplassen. Jeg klarer ikke å danne meg bilde av en person via nett. Tørre fakta som jobb, status og hobbyer sier fint lite om vi matcher på kjemi og tiltrekning. Anonymkode: 4e22a...c02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå