Gå til innhold

Utenlandske menn mindre kresen på høyde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet en tysk mann i lengre tid nå som tilfeldigvis er 197 cm høy. Vi diskuterte dette med høyde, og han sa at han alltid har ønsket å finne ei som er omtrent like høy som han selv, men at der er svært få kvinner som er så høye, naturligvis. Jeg er 177 cm, og han mente at det egentlig er litt lavt og at han ikke ville sagt at jeg er spesielt høy. Dette har vært en nøytral diskusjon altså, vi er stormforelsket og ville ikke valgt noen andre enn hverandre akkurat nå! 

Han sier også at kompisene hans som er høye, ønsker å være med høye kvinner og to av de er gift med kvinner som er på samme høyde. Jeg stusser litt over dette da "kulturen" i Norge er helt annerledes, norske menn vil helst ha kvinner som er så små som mulig. Jeg spurte hva han tenkte om feminitet og høyde, og han lo og sa at det er det dummeste han har hørt, at man er mer feminin jo mindre man er osv. Han syns jeg er veldig feminin og tiltrekkende, og han innrømte at interessen hadde vært lavere om jeg var for eksempel 150 cm.

Er det noe i det? Har norske menn et litt annerledes syn på feminitet og kvinner, er det en usikkerhetgreie at de absolutt skal ha en dame som er mye lavere enn de selv? 

Det var visst en utenlandsk mann som skulle gi meg selvtilliten tilbake, etter å ha blitt tråkka på av usikre menn i hjemlandet mitt. 

Anonymkode: 4c8e9...954

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke helt å forstå hva du vil frem til. Opplever du at norske menn avviser deg for du at du er for høy? Jeg er 170 og har aldri opplevd noe snakk om høyde fra en eneste mann. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer ikke helt å forstå hva du vil frem til. Opplever du at norske menn avviser deg for du at du er for høy? Jeg er 170 og har aldri opplevd noe snakk om høyde fra en eneste mann. 

Har ikke opplevd å bli avvist nei, men har hørt at jeg er egentlig for høy, at det er finere med noen som er lavere osv osv osv. Er ikke spesielt hyggelig det. 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (2 minutter siden):

Signerer. Skjønner ikke poenget her.

Anonymkode: c7515...bf8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er tilfeldig. Møtt mange tyske menn som liker at jeg er så «liten» 

Er 160. 

Anonymkode: 0a4e0...e89

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du mener med at her er "mindre kresen". Han sier at han hadde vært mindre interessert i deg hvis du var lavere enn du er, og han har en klar preferanse på kvinners høyde. Han har bare motsatt preferanse av det du mener du oftest ser. Skjønner selvfølgelig at det er fint for deg å kjenne på, men han er da like kresen. Bare foretrekker den snevrere gruppen du tilfeldigvis tilhører selv.

Anonymkode: 473cf...c8e

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke opplevd å bli avvist nei, men har hørt at jeg er egentlig for høy, at det er finere med noen som er lavere osv osv osv. Er ikke spesielt hyggelig det. 

Aldri hørt noen si noe om det, noe gang. Hvis noen har sagt det til deg så ville jeg tenkt på det som at personen/-ene mangler folkeskikk og latt det gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høye mannfolka jeg har møtt/datet, har ikke tenkt to ganger på høyden min. Da snakker vi 1.85m-1.95m.

De rundt 1.75-1.80m, derimot...

Høy dame. 

Anonymkode: 76e96...b1c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får høre det meste bare man lytter. Jeg har hørt en mann si at han ikke ville date damer under 170-175 fordi lave damer ikke kunne ha så fin kropp. Selv er jeg ca 160. 

Det er nok mer individuelt hva slags dumme ideer folk har.

Anonymkode: 71f08...2e5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 197, da er det forståelig at han vil ikke ha en dame på 150. Skal du sammenligne med norske menn så må du sammenligne med norske menn som er like høye.

Anonymkode: 70789...3d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg høres litt brutal ut, men hva som er grunnen til at de ikke er interessert i deg er ikke relevant. Om de foretrekker lavere damer, så ok, da er det deres preferanse. Vi trenger ikke å gjøre alt til en «er de usikre» fordi at man ikke blir valgt. Ja, det er sårt å bli avvist, men det blir vi alle fra tid til annen. Man kan ikke basere selvtilliten sin på hva andre mener om en selv, men jobbe med å akseptere seg selv for den som en er. Jeg har gule tenner etter dårlig hygiene etter alvorlig depresjon i årevis, men har ikke sydd igjen munnen på grunn av det 😝🤪

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen er at han er lite kresen fordi kvinnen han er sammen med sammenfaller med hans preferanse? 

Og basert på det, og at to av hans kompiser har valgt kvinner etter samme egne preferande, så spør du om utenlandske menn på generelt grunnlag er mindre kresne? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er høyere enn deg, og har ikke det inntrykket.

(Har derimot diskutert mye med menn JEG har syns vært for lave for meg da jeg var yngre 😅 Noe de har syns har vært teit. Og hatt rett i.. )

Mange menn leter bare etter ting å ta deg på. De sier du er for høy, og til din lave venninne sier de at hun er for lav.

Har du store pupper, sier de at de er rumpemenn. Og motsatt.

Du skal ikke la noen ta fra deg selvtilliten på den måten.

Det er ikke sånn at en mann hadde møtt deg, tenkt du var perfekt, bortsett fra noen cm for lite eller for mye, så det går ikke.

De sier jo ikke nei til en Victorias Secret modell liksom 😅

177 er en flott høyde.

Anonymkode: 74235...786

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Utenlandske menn"? Jeg har bodd i USA, og der fikk jeg hele tiden høre at menn liker "petite" damer. Jeg følte meg aldri petite nok, og gikk for å være "høy" der. Jeg er 170. Gjennomsnittshøyde for menn der er 175. 

I Norge er jeg bare litt over gjennomsnittet. Opplever absolutt ikke at norske menn vil ha kvinner "så små som mulig". Fordi de selv er høyere. De er høyere enn deg også, TS, on average. 

Anonymkode: 77288...d30

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at du sier "utenlandske"

I Tyskland glir vi høye rett inn, da de er høye. Samme i f eks Nederland. 

Er du 180 der, tenker ingen over det.

Er du 180 i Kina, da blir du derimot lagt merke til. Syns generelt det er positivt da.

Anonymkode: 74235...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyske menn like høye kvinner, norske menn liker lave kvinner = tyske menn er mindre kresne.

Jeg snakket med en 197 cm høy tysker og han liker høye kvinner, han snakker for alle 42 millioner tyske menn så tyske menn liker høye kvinner, basta.

Logikk.

Anonymkode: 46994...120

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har datet en tysk mann i lengre tid nå som tilfeldigvis er 197 cm høy. Vi diskuterte dette med høyde, og han sa at han alltid har ønsket å finne ei som er omtrent like høy som han selv, men at der er svært få kvinner som er så høye, naturligvis. Jeg er 177 cm, og han mente at det egentlig er litt lavt og at han ikke ville sagt at jeg er spesielt høy. Dette har vært en nøytral diskusjon altså, vi er stormforelsket og ville ikke valgt noen andre enn hverandre akkurat nå! 

Han sier også at kompisene hans som er høye, ønsker å være med høye kvinner og to av de er gift med kvinner som er på samme høyde. Jeg stusser litt over dette da "kulturen" i Norge er helt annerledes, norske menn vil helst ha kvinner som er så små som mulig. Jeg spurte hva han tenkte om feminitet og høyde, og han lo og sa at det er det dummeste han har hørt, at man er mer feminin jo mindre man er osv. Han syns jeg er veldig feminin og tiltrekkende, og han innrømte at interessen hadde vært lavere om jeg var for eksempel 150 cm.

Er det noe i det? Har norske menn et litt annerledes syn på feminitet og kvinner, er det en usikkerhetgreie at de absolutt skal ha en dame som er mye lavere enn de selv? 

Det var visst en utenlandsk mann som skulle gi meg selvtilliten tilbake, etter å ha blitt tråkka på av usikre menn i hjemlandet mitt. 

Hvilken norske menn?

Min første mann var 190 min nåværende 192, jeg er bare 176 så en hel cm lavere enn deg men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som norsk kvinne på 157 cm. så kan jeg ikke si at jeg har merket noe til at det skal være et ideal for norske menn. Jeg har hørt utsagn som at lave kvinner ser ut som dachshunder, eller at lave kvinner ser feite ut uansett hvor tynne vi er. Om en kvinne fanger manges oppmerksomhet er hun gjerne høy, slank og langbent. Idealkvinnen beskrives ofte som høy og tynn og supermodellaktig. Vi som er lave er liksom de som er litt rare, som blir ledd av fordi vi ikke passer inn i idealet.

Min lave høyde har ikke gitt meg noen andre fordeler enn at jeg har god plass til bena på fly. Og jeg har ingen tro på at jeg noen gang kommer til å oppleve å være en manns førstevalg, det er tross alt ingenting supermodellaktig over meg.

Anonymkode: 93b0b...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt fortalt jeg er for høy på 170, men har hørt mange si det er maskulint ja. Så jeg støtter at det eksisterer en mening om at korte kvinner er penest, for dem som prøver å late som det er nytt budskap under solen. 

Kan være fordi kvinner er kjempe høye der? Er ikke spesielt Nederland som ligger ved Tyskland det høyeste i verden? Føler det er så mange tyske, sveitsiske, polske, nederlandske modeller også. 

Men uansett, alle kvinner er feminine og pene og det gode er at du er forelsket 😊

Anonymkode: 564c8...a09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Som norsk kvinne på 157 cm. så kan jeg ikke si at jeg har merket noe til at det skal være et ideal for norske menn. Jeg har hørt utsagn som at lave kvinner ser ut som dachshunder, eller at lave kvinner ser feite ut uansett hvor tynne vi er. Om en kvinne fanger manges oppmerksomhet er hun gjerne høy, slank og langbent. Idealkvinnen beskrives ofte som høy og tynn og supermodellaktig. Vi som er lave er liksom de som er litt rare, som blir ledd av fordi vi ikke passer inn i idealet.

Min lave høyde har ikke gitt meg noen andre fordeler enn at jeg har god plass til bena på fly. Og jeg har ingen tro på at jeg noen gang kommer til å oppleve å være en manns førstevalg, det er tross alt ingenting supermodellaktig over meg.

Anonymkode: 93b0b...cde

Nei, ikke si sånnt om degselv. Føler bestandig det har vært de små søte damene som er så feminine, petite og trenger hjelp til å nå opp til ting, som idealiseres.

Mener ikke å si det for at høye ikke er fint, men så du skal høre lav er hot for menn det.

Noen menn liker ikke supermodellen. I kibbe så snakker de om oss høye som tørre maskuline pinner 😂 mens dere er myke, små, delikate. Du bør sjekke det ut for selvtilitten.

Anonymkode: 564c8...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...