Gå til innhold

Kalde føtter t jobbintervju

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mest uhøflig å avlyse eller er det mest uhøflig å gå og sjekke an stemningen og se om jobben kan være aktuell selv om man er i tvil?

Anonymkode: 39a89...65c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det du beskriver som alternativ to er jo hele poenget med et jobbintervju. Man møter opp for å sjekke stemningen og se om jobben kan være aktuell. De aller fleste er i tvil frem til de får til å danne seg et godt nok inntrykk av jobben.

Det vil fremstå mer rart om du trekker deg på forhånd. Det fremstår ikke særlig bra at man tar slike avgjørelser basert på antagelser, uten å faktisk undersøke først.

Anonymkode: 0ccee...41d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare er litt i tvil, så gå på intervjuet. Ikke dropp det med mindre du er helt sikker på at du virkelig ikke vil ha jobben. For min del pleier jeg å tenke at den potensielle arbeidsgiveren på sett og vis også er på intervju hos meg. At du har søkt stillingen forplikter deg ikke på noen måte. Intervju er jo en måte for både arbeidsgiver og deg til å sjekke ut om det er en god match.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dra, så gjør du deg opp en mening på intervjuet! :) Du blir nok overrasket over veldig hyggelige og imøtekommende intervjuere, og at verden der ute er for dine føtter! Det er en grunn til at du har søkt på denne stillingen, du er verdt mer enn der du er nå. 

Anonymkode: b50ca...168

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som skaper tvil hos meg er at det er lenger reisevei til jobb enn det jeg har i dag, og det blir nok litt problematisk mtp familielogistikk. 

ts

Anonymkode: 39a89...65c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...