AnonymBruker Skrevet 8. februar #1 Skrevet 8. februar Min mann har blitt smittet av datteren som har hatt feber og sår hals i ett par dager. Men jeg blir så lei av sutring hans. Han huffer seg og kommer med lyder hele tiden. Flere med sånne mannfolk? Anonymkode: 5bec8...71a
AnonymBruker Skrevet 8. februar #2 Skrevet 8. februar Var vel noe forskning på at menn opplever sykdom som verre enn kvinner, og kvinner har ofte høyere smerteterskel enn menn. (Menssmerter sammenlignes med symptomer på hjerteinfarkt, bl.a.) Så ikke rart at mange menn virker sutrete og pysete når de er litt ruskete i formen. Er vel en grunn til at det kalles "man flu". Anonymkode: 73ebe...848 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar #3 Skrevet 8. februar Menn blir faktisk sykere en kvinner. Anonymkode: 0d8c2...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar #4 Skrevet 8. februar Det er en god del forskning som viser at mye sånn ganske udramatisk sykdom faktisk treffer menn hardere enn kvinner, så jeg plages ikke av lyder og klaging over dårlig form i seg selv. Det er lov å være syk og lov å synes litt synd på seg selv, og å bruke meg selv som målestokk blir helt feil når vi opplever det ulikt. Fysisk annerledes, ikke bare "hvordan man tar det". Så betyr selvfølgelig ikke det at man bare kan ynke seg overdrevent mye for å unngå å løfte en finger de gangene man faktisk trengs. Hvis hele familien har influensa samtidig, inkludert tre små barn, må man selvfølgelig kunne forvente at også en influensasyk pappa skjerper seg litt og yter nødvendig omsorg for syke barn. At han klager mer enn meg på sykdom som sannsynligvis også treffer ham hardere enn meg, derimot, plager meg ikke. Anonymkode: 98f7b...612 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar #5 Skrevet 8. februar Høres ut som meg, jeg er ikke en mann. 😅 Anonymkode: 2279a...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå