AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:27 #1 Del Skrevet lørdag kl 20:27 Bilen min sto parkert, en annen bil var uheldig å kjørte på den (førerdør ganske knust). Bilfører ringer, beklager og påtar seg all skyld, alt ok. Vi skal møtes å skrive skademelding. Ved sjekk av forsikringen min ser jeg at jeg har passert årlig kilometerstand med noen få km når skaden inntraff. Har dette noe å si, når skaden ikke er min feil? Og er det min eller den uheldige sjåfør sin forsikring som skal dekke skadene på min bil? Må jeg betale egenandel selv om dette var ikke var min feil? Skjønner at det sikkert er litt forskjellig fra selskap til selskap, men greit å høre andres erfaringer slik at man er litt forberedt 😊 Jeg skal selvfølgelig ta kontakt så snart kundeservice åpner for å justere årlig km-stand, samt melde inn skade. Anonymkode: 2d683...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet lørdag kl 21:13 #2 Del Skrevet lørdag kl 21:13 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Bilen min sto parkert, en annen bil var uheldig å kjørte på den (førerdør ganske knust). Bilfører ringer, beklager og påtar seg all skyld, alt ok. Vi skal møtes å skrive skademelding. Ved sjekk av forsikringen min ser jeg at jeg har passert årlig kilometerstand med noen få km når skaden inntraff. Har dette noe å si, når skaden ikke er min feil? Og er det min eller den uheldige sjåfør sin forsikring som skal dekke skadene på min bil? Må jeg betale egenandel selv om dette var ikke var min feil? Skjønner at det sikkert er litt forskjellig fra selskap til selskap, men greit å høre andres erfaringer slik at man er litt forberedt 😊 Jeg skal selvfølgelig ta kontakt så snart kundeservice åpner for å justere årlig km-stand, samt melde inn skade. Anonymkode: 2d683...6b3 Så lenge det er snakk om noen få km vil det ikke være noe problem. Du må bare utvide forsikringen, slik du kan fortsette å kjøre. De fleste forsikringsselskap lar eg melde inn korrekt km stand via nett , så trenger ikke vente til de åpner. Det er ingen egenandel for deg å betale da det er kjent gjerningsmann som har skadet bilen din. Skyldspørsmålet er også enkelt å avgjøre. Dermed vil i utgangspunktet ikke ditt forsikringsselskap ha noen kostnader. Hadde gjerningsmannen stukket av ville du måtte benytte kaskoforsikringen, med egenandel og bonustap. Har du kaskoforsikring kan du ha rett på leiebil via ditt eget forsikringsselskap når din bil er på verksted. Det er en fordel som gjerne blir glemt med kaskoforsikring. Har du bare ansvarsforsikring må du be motpartens selskap dekke eventuell leiebil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:41 #3 Del Skrevet lørdag kl 22:41 Alt går på motpart sin forsikring, så dette har ikke noe å si. Men øk forsikringen din før du setter deg bak rattet igjen, i tilfelle det skulle skje noe hvor du er den skyldige. Anonymkode: db0ac...36d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:18 #4 Del Skrevet søndag kl 09:18 Hvis du er over km-stand i februar allerede, må du definitivt endre dette. I denne saken har det ingenting å si dog. Anonymkode: 4c176...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:26 #5 Del Skrevet søndag kl 10:26 TBL12 skrev (13 timer siden): Så lenge det er snakk om noen få km vil det ikke være noe problem. Du må bare utvide forsikringen, slik du kan fortsette å kjøre. De fleste forsikringsselskap lar eg melde inn korrekt km stand via nett , så trenger ikke vente til de åpner. Det er ingen egenandel for deg å betale da det er kjent gjerningsmann som har skadet bilen din. Skyldspørsmålet er også enkelt å avgjøre. Dermed vil i utgangspunktet ikke ditt forsikringsselskap ha noen kostnader. Hadde gjerningsmannen stukket av ville du måtte benytte kaskoforsikringen, med egenandel og bonustap. Har du kaskoforsikring kan du ha rett på leiebil via ditt eget forsikringsselskap når din bil er på verksted. Det er en fordel som gjerne blir glemt med kaskoforsikring. Har du bare ansvarsforsikring må du be motpartens selskap dekke eventuell leiebil. Takk for oppklarende svar og tips 😊 Har vært inne nå og endret årlig kjørelengde 😊 Anonymkode: 2d683...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:27 #6 Del Skrevet søndag kl 10:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du er over km-stand i februar allerede, må du definitivt endre dette. I denne saken har det ingenting å si dog. Anonymkode: 4c176...318 Talk for svar, har vært inne nå og endret årlig kjørelengde 😊 Anonymkode: 2d683...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:27 #7 Del Skrevet søndag kl 10:27 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Alt går på motpart sin forsikring, så dette har ikke noe å si. Men øk forsikringen din før du setter deg bak rattet igjen, i tilfelle det skulle skje noe hvor du er den skyldige. Anonymkode: db0ac...36d Takk for svar, har vært inne nå og endret årlig kjørelengde 😊 Anonymkode: 2d683...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:35 #8 Del Skrevet søndag kl 10:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du er over km-stand i februar allerede, må du definitivt endre dette. Anonymkode: 4c176...318 Allerede i februar? Det er helt individuelt når avregningen er. For min del er den 1. mars, så om jeg skulle kjørt over ville det vært veldig naturlig å gjort det i nettopp februar. Anonymkode: 23c24...c28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:47 #9 Del Skrevet søndag kl 14:47 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Talk for svar, har vært inne nå og endret årlig kjørelengde 😊 Anonymkode: 2d683...6b3 .. og ja, som en til her svarer så er det jo individuelt hvilken dato man har etter når man tegnet forsikringen, jeg har 12 juni, og har kjørt mer enn jeg forventet på 1 år 😊 Anonymkode: 2d683...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:49 #10 Del Skrevet søndag kl 14:49 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Allerede i februar? Det er helt individuelt når avregningen er. For min del er den 1. mars, så om jeg skulle kjørt over ville det vært veldig naturlig å gjort det i nettopp februar. Anonymkode: 23c24...c28 Korrekt 😊 Jeg har 12 juni (og har kjørt mer enn jeg forventet på 1 år når jeg tegnet forsikringen) 😊 Anonymkode: 2d683...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå