Gå til innhold

Farlig føflekk? (Bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Rett under 1 cm. 
har vokst det siste året. Begynte som noe jeg trodde var en kvise så har blødd litt i utbruddafsden. ( er på venstre side av ansiktet skrått under slutten på øyenbrynet)

Har vert uforsiktig med solarium til tider. Dessverre ikke så god til å passe på å bruke solkrem utenom når jeg soler meg i syden. Min farfar hadde hudkreft.. nå ble jeg veldig usikker på om denne kansje ser litt farlig ut med tanke på at samboer kommenterte at den hadde vokst. Har sendt inn bilde til klinikk for sjekk + bestilt legetime. Men lurer på om noen har hatt lignende som har vert ondartet/ godartet eller har lignende som ikke er noe å bekymre seg for. 

IMG_1397.jpeg

Anonymkode: 99966...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjekk hos lege eller på apoteket 

Anonymkode: 6ee6b...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå til hudlege med dette. Ser mere ut som basalcellekarsinom enn malignt melanom om det skulle være noe, men mest sannsynlig ingenting. Uansett lurt å få dette vurdert siden du bekymrer deg.

Anonymkode: 17367...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke den. Jeg hadde en litt lignende lys føflekk, men den har nok jevnere kanter. Og den inneholdt ikke noe ondartet, men jeg fikk beskjed av både fastlege- og hudlege at det var helt rett, og viktig, at den ble sjekket. De påpekte også viktigheten av å følge ekstra godt med om man har nære slektninger som har hatt melanom. Faren min har hatt et, som også hadde lys farge og ikke så ut som de ondartede føflekkene man typisk ser på bilder.   

Anonymkode: 52c2d...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...