Gå til innhold

"Ukjent mann" har adresse hos oss..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skriver "ukjent" da vi vet hvem han er, men vi kjenner han ikke.  Han er dog broren til vår leietaker. Leietaker har ikke adresse her, så er ikkje Co-adresse. 

Når vi søker opp vår adresse og hvem som bor her kommer denne mannen opp på lista over hvem som bor på denne adressen.  

Det er IKKE en mann det går ann å snakke til/med. Vi vet om mye denne familien driver med som er på kanten.  Ikke alltid på kanten av loven men de eier ikke sosiale antenner på hva som er greit. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: c2bd1...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Få det vekk, ring hvem som helst. Jeg fikk politiet på døra fordi en kriminell hadde ført opp huset mitt som adresse, de var greie og alt sånn, men ikke kult å åpne døra og der står 5-6 politi i sikkerhets utstyr 

Anonymkode: b562f...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips folkeregisteret om han faktisk ikke bor der.

Litt usikker på om du kan blande deg i om han bor der eller ikke, man kan som regel ta opp husstandsmedlemmer i leieforholdet uten å spørre huseier. Kjærester, barn, familie.

Men kanskje dere trenger utleiedelen selv en periode, da kan dere si opp leietaker? Pusse opp et halvt år for å leie ut på nytt? Hvis dere har kontrakten fra huseierne og leier ut del av egen bolig (sokkel, loft osv) så gjelder det vanlig oppsigelse på 3 mnd uten begrunnelse fra begge sider mener jeg. Hør evt med huseier.

Anonymkode: d9a20...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tips folkeregisteret om han faktisk ikke bor der.

Litt usikker på om du kan blande deg i om han bor der eller ikke, man kan som regel ta opp husstandsmedlemmer i leieforholdet uten å spørre huseier. Kjærester, barn, familie.

Men kanskje dere trenger utleiedelen selv en periode, da kan dere si opp leietaker? Pusse opp et halvt år for å leie ut på nytt? Hvis dere har kontrakten fra huseierne og leier ut del av egen bolig (sokkel, loft osv) så gjelder det vanlig oppsigelse på 3 mnd uten begrunnelse fra begge sider mener jeg. Hør evt med huseier.

*huseierne (siste ordet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skriver "ukjent" da vi vet hvem han er, men vi kjenner han ikke.  Han er dog broren til vår leietaker. Leietaker har ikke adresse her, så er ikkje Co-adresse. 

Når vi søker opp vår adresse og hvem som bor her kommer denne mannen opp på lista over hvem som bor på denne adressen.  

Det er IKKE en mann det går ann å snakke til/med. Vi vet om mye denne familien driver med som er på kanten.  Ikke alltid på kanten av loven men de eier ikke sosiale antenner på hva som er greit. 

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: c2bd1...79f

Hvor søker dere som viser at han har adresse hos dere? 

Hvis dere mottar post til han ville jeg returnert posten med påskrift

"Retur Ukjent"

Hvis det tyder på at han har oppgitt deres adresse til folkeregisteret så ville jeg kontaktet skatteetaten/folkeregisteret og spurt hva du skal gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...