Ung student Skrevet 8. februar #1 Del Skrevet 8. februar Hei. Jeg skal søke rettsvitenskap og trenger å samle alle poengene jeg kan. Jeg gikk først frisør og så påbygg. Jeg hadde ikke biologi 1. Da jeg var ferdig tokk jeg Biologi 1 som privatist og fikk 3. Dette betyr at jeg nå har 2 vitnemål inne på samordnet opptak. Kan jeg bruke det første vitnemålet ( uten noe spor av biologi) og regne med de ekstra fagpoengene (0,5)? ChatGPT mener dette er slik de gjør det, men jeg finner ingen andre spor på nettet, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #2 Del Skrevet 8. februar Måten det gjøres på er vel at man legger sammen karakteren i Bio 1 med resten av karakterene, deler på totalt antall fag og legger på 0,5 realfagspoeng. Da finner du ut hvor mange konkurransepoeng du har. Evt. alderspoeng osv. kommer i tillegg. Anonymkode: 7a04f...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ung student Skrevet 9. februar Forfatter #3 Del Skrevet 9. februar Ja stemmer. Det blir vitnemål nr 2. Jeg lurer egentli på om jeg kan bruke vitnemål 1, men legge til KUN poengene for å ha tatt biologien, altså ikke karakteren. Tipper det er en eller den andre, men chatGPT foreslo dette, så jeg ble usikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #4 Del Skrevet 9. februar Teknologien hos Samordna er slik at det som gagner søkeren mest, altså det som gir mest poeng, er det som brukes i opptaket. Anonymkode: e7b61...b9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #5 Del Skrevet 9. februar Såvidt jeg vet kan du ikke få tilleggspoengene uten å telle med karakteren. Noe annet hadde jo også vært helt urimelig. Anonymkode: a7c2a...501 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå