AnonymBruker Skrevet 8. februar #1 Skrevet 8. februar Jeg har vært sammen med min mann i 20 år, vi har 3 barn sammen Vi har veldig forskjellige ønsker når det kommer til ferie. Jeg vil slappe av og finne hvilepuls, han vil oppleve noe HELE tiden. Dette fører til bare dårlig stemning når vi er på ferie i lag, ingen blir fornøyd. Et år reiste jeg med bare barna uten han, og det er den beste ferien vi har hatt, tok det med ro og hadde ferie. Ungene og sa at det var beste ferie de hadde hatt. Mannen min ser ikke på dette som et problem, men det er fordi når han er med gjør vi det han vil for å holde på familiefreden, men for min del er det ikke ferie, er bare stress og kav, og ingen avslapping. I år har jeg lyst å reise uten han, for å kunne ha ferie, men hvordan si dette til han på en fin måte? noen andre som har det sånn? Trenger litt råd🙏 Anonymkode: f873a...2ff 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar #2 Skrevet 8. februar Dere kan vel reise et sted sammen, så kan dere slappe av på resorten mens han er ute på vannski? Anonymkode: 1a895...aab 3 1
mommyaka Skrevet 8. februar #3 Skrevet 8. februar Hva tenker barna da...ar dere ikke reiser sammen? De må jo kjenne litt på dette. Hva med å reise et sted der du kan slappe av og mannen din finne på masse aktiviteter. Så kan barna også bestemme hva de vil 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar #4 Skrevet 8. februar Bestem annet hvert år. Anonymkode: e3176...806 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar #5 Skrevet 8. februar Veldig rar dynamikk. Alle dere blir med på ting mannen vil for at det ikke skal bli dårlig stemning? Er han en tyrann? Anonymkode: dfa62...40b
AnonymBruker Skrevet 8. februar #6 Skrevet 8. februar Begge deler er jo sunt. Bare ligge rett ut - da kan man jo like så godt bli hjemme. Opp tidlig, oppleve hver dag - litt for slitsomt. Barna har jo også godt av å lære denne balansen. Og enda viktigere, dere er barnas viktigste forbilder, om ikke dere klarer å samarbeide om dette, oppdrar dere barn som vil slite med å samarbeide og være harmoniske med en fremtidig partner. Her planlegger vi ferie slik at vi ofte finner på noe formiddag, har strand/basseng-tid ettermiddag. Eller et-par dager med mye innhold, så et-par dager med lite innhold. Anonymkode: 97491...560 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar #7 Skrevet 8. februar Men hvordan gjør dere det i hverdagen om dere er uforenlige på ferietur? Er det det at det er så mange muligheter som gjør han så aktiv, og det at du har pause sol gjør at du vil ta det med ro? Eller er det fundamentalt i utakt til vanlig, men da slipper dere å møtes når det er travelt rundt dere? Anonymkode: 1225a...8aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå