Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg klarer kun å få lille på 3 mnd til å sovne ved å amme henne i sengen. Noen få ganger funker moonboon og bæresele men 90% av duppene må jeg amme. Føles bare helt umulig å legge henne uten å amme. Når begynte din baby å finne søvn selv?😅 Er litt lei av å være så låst. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min er 18 måneder og må fortsatt ammes i søvn 🙈

Anonymkode: 563fe...593

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye skjer med søvnen fra 4-6 måneder, så godt mulig du setter pris på den superkraften da 😁

Men om du virkelig vil gjøre noe med det kan man øve på milde metoder for å finne søvnen uten puppen. Står om det i appen "Lillemini" eller boken "sove uten gråt"

Anonymkode: 52157...a9d

AnonymBruker
Skrevet

Min er to og ammes fortsatt i søvn😅 Men pappaen og mormor legger henne uten, naturlig nok. Tror kanskje hun var fem-seks måneder da faren begynte å legge henne av og til? Nå er det han som tar 80% av alle leggingene, men de gangene jeg gjør det er det kjappest og lettest å amme. 

Anonymkode: 13647...5f1

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å tenk at dette bare er for en kort periode av livet ditt. Jeg vet det føles veldig overveldende, spesielt de første månedene, når livet blir så forandret. Men det vil bli bedre etter hvert. Jeg ammet i søvn på kvelden til barnet var rundt 15-16 måneder, men dupp på dagen gikk fint uten amming mye tidligere. Jeg synes det har vært en stor fordel at barnet sovner av å bli ammet, er mye jobb med legging som man slipper da. Kanskje klarer hun å sovne i vogn etter hvert. 

Anonymkode: ef6e8...f29

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min er 18 måneder og må fortsatt ammes i søvn 🙈

Anonymkode: 563fe...593

Samme her

Anonymkode: 35474...070

AnonymBruker
Skrevet
Kll skrev (4 timer siden):

Hei!

jeg klarer kun å få lille på 3 mnd til å sovne ved å amme henne i sengen. Noen få ganger funker moonboon og bæresele men 90% av duppene må jeg amme. Føles bare helt umulig å legge henne uten å amme. Når begynte din baby å finne søvn selv?😅 Er litt lei av å være så låst. 

Har en på 4,5 mnd , får alltid melk (flaske) før natta, men på dagtid sovner han når han er trøtt med byssing, eller i vogn eller vugge.. (så lenge han ikke er sulten selvfølgelig). 

Har begynt med fast føde og opplever at han sovner enklere på natten 😊

Anonymkode: 7aa17...ae4

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er livet ditt akkurat nå. Finn en måte å nyte det på. Baby trenger nærhet, trygghet og varme, og selvsagt mm.

Anonymkode: a6311...5bb

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min måtte ammes eller trilles i søvn til hun var godt over året. Men hun godtok flaske istedet om det var pappaen som la henne :) Men gikk kjappere med amming da. Veldig greit at det gikk å trille i søvn til dupp da, det går ikke med din? 

Anonymkode: 58583...611

AnonymBruker
Skrevet

Min første ammet jeg i søvn første 8-9 mnd. Nummer to var litt enklere og tok smokk så tror han var rundt 2 mnd når han fant søvn uten amming. Man føler seg låst, men sånn er det bare. Det er noe fint i det også.

Nå er de 2 og 6, og jeg savner den fine tiden hvor de ble ammet i søvn. Nyt, plutselig er det over og du får aldri den tiden tilbake.

Anonymkode: 61b51...cde

Skrevet

Vi fikk ikke til å ikke amme i søvn før rundt 8 mnd. Prøvd mye så mannen kunne ta over, men fikk ikke til. Men brått så kunne jeg ta ammingen på sofaen uten at ho sovna og så gå inn å legge oss i senga. Fikk da fjernet det assosiasjonen så mannen kunne begynne å legge ho. Men ammer fortsatt i søvn nå når jeg legger ho for kosens del. Og amming i søvn er naturlig, det er naturens sovemiddel for både mor og barn.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare fordi baby er vant til det. Du kan jo gi nærhet på en annen måte om du ønsker det. Amme babyen på stua også kan far ta den med til rommet for kos, sang og evt. byssing. Tar den smokk så er det enda enklere

Anonymkode: 7a1d5...b18

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...