Gå til innhold

Lukter av sluken på kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lukter skikkelig dårlig av sluken vår på kjøkken, prøvd å skylle med varmt og kaldt vann, klor og alle andre vaskemidler jeg har i hus.

kan jeg bruke plumbo slik at jeg kan slippe å skru opp greiene?

Orker ikke tanken på å finne noe som har satt seg fast i sluken eller noe, og for å informere vasken er ikke tett i det hele...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har nettopp hatt samme problem som deg. Ingenting hjalp, ikke plumbo engang. Tok til slutt lommelykta og lyste nedi.... :hår: masse guff som lå helt oppe ved vasken, rett under der som vannet renner ned om du forstår. Pirket bort flere lag med brunt, tykt belegg med skrujern, strikkepinne o.l. Tilslutt løsnet alt og det var bare å skylle ned. Nå er vasken ren og lukta borte. Lykke til!

Skrevet

Det er jo ikke noen uvanlig sak å måtte rense vannlåsen, da. Den skal i utgangspunktet være lett å skru opp - ha en bøtte under, ta på deg gummihansker og ha såpevannet klart - da er jobben veldig grei. Så vasker du underskapet samtidig, og blir så fornøyd, så :klappe:

Gjest Madeline
Skrevet
Det er jo ikke noen uvanlig sak å måtte rense vannlåsen, da. Den skal i utgangspunktet være lett å skru opp - ha en bøtte under, ta på deg gummihansker og ha såpevannet klart - da er jobben veldig grei. Så vasker du underskapet samtidig, og blir så fornøyd, så  :klappe:

:Nikke: Vi skrur opp vannlåsene på alle vaskene minst en gang i året og gjør rent. Det er utrolig hvor mye dritt det samler seg der, spesielt i kjøkkenvasken. Jeg ville ha forsøkt denne løsningen før jeg tok i bruk plumbo el.

Skrevet

Salmiak skal også fjerne vond lukt - og er i tillegg fettløslig. Jeg ville helt salmiak i, og ventet en stund.. for så skylle med masse varmt vann..

Salmiak har iallefall fjernet vond lukt på vårt bad :)

Skrevet

Skru opp vannlåsen og vask, det er mer miljøvennlig enn å helle oppi masse skadelige vaskemidler som uansett ikke vil løse problemet.

Skrevet

Bare en ting.. Ikke glem å sett på vannlås før du tømmer ut vann! Hihihi.. Det gjorde samboern min.. :ler:

Skrevet

Tok mot til meg og skrudde opp... Syntes jeg var ganske flink jeg.

Det satt en del skitt i det røret som var koblet til det lille "hullet" oppe i vasken som gjør at det ikke renner over. Tror det hadde blitt flom hos meg om jeg hadde lat vannet renne med proppen i, så tett var det. Men hvorfor havnet det så mye skitt der??

heldigvis ferdig nå, lukten avtar og snart har jeg luktfritt kjøkken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...