Gå til innhold

Mulig spontanabort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TW!!!

Hei! På fredag fikk jeg plutselig vondt i magen, gikk på do og da hadde jeg blødd igjennom buksen, og det datt en blodklump i do (se bilde). Var i uke 12 (11+6). Blødde ikke noe mer etter det, og ikke noen smerter i magen. 

Er det noen mulighet for at det ikke var en spontanabort? Har time til tidlig ultralyd den kommende uken, men ventetiden føles så lang, når alt er så uvisst.. Har hatt noen blødninger tidlig i svangerskapet, men ikke så kraftig så denne. 

Anonymkode: b1027...8d7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spoiler
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TW!!!

Hei! På fredag fikk jeg plutselig vondt i magen, gikk på do og da hadde jeg blødd igjennom buksen, og det datt en blodklump i do (får ikke til å legge til bilde). Var i uke 12 (11+6). Blødde ikke noe mer etter det, og ikke noen smerter i magen. 

Er det noen mulighet for at det ikke var en spontanabort? Har time til tidlig ultralyd den kommende uken, men ventetiden føles så lang, når alt er så uvisst.. Har hatt noen blødninger tidlig i svangerskapet, men ikke så kraftig så denne. 

Sitat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres rart ut hvis det er en spontanabort, at du ikke har hatt noe mer smerter. Kanskje det var et hematom? Har du vært på ultralyd tidligere i svangerskapet?

Anonymkode: 7027c...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd i uke 7. Da fikk jeg se et bankende hjerte og fikk beskjed om at alt såg fint ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TW!!!

Hei! På fredag fikk jeg plutselig vondt i magen, gikk på do og da hadde jeg blødd igjennom buksen, og det datt en blodklump i do (se bilde). Var i uke 12 (11+6). Blødde ikke noe mer etter det, og ikke noen smerter i magen. 

Umulig å si, dessverre.

Det er jo ikke et godt tegn med blødning, men det er som noen sier rart du ikke gar mer smerter og blødning.

- Du kan dom noen sier ha hatt et hematom.

- Noen ganger blør man av ukjent grunn

-Det kan være symptom på en missed abortion.

Det skader ikke å leve i håpet inntil du finner ut av det. Skal du snart på ultralyd? 

Anonymkode: c458f...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg var på ultralyd i uke 7. Da fikk jeg se et bankende hjerte og fikk beskjed om at alt såg fint ut.. 

Skjønner. Jeg har hatt spontanabort i uke 12. Det startet med blødninger noen dager før, og selve aborten føltes som en fødsel med rier. Så for meg var det ingen tvil om hva som skjedde da. Hadde nok blødd en del etterpå og, om de ikke hadde fjernet restene på sykehuset. Før aborten var skikkelig igang, fikk jeg spørsmål om jeg blødde like mye som en appelsin (rar sammenligning). Så det er snakk om mye blod før aborten er overstått. Men nå er det store individuelle forskjeller, så du kan så klart ha en helt annerledes opplevelse. Synes bare det likevel høres litt "mildt" ut om det du opplevde var en abort.

Jeg er enig med det hun over her skriver og. Håper det går fint med deg og graviditeten, og håper ultralyden er i starten av uka! Du må gjerne skrive hvordan det går videre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg synes også det virker veldig «mildt» om det faktisk var en spontanabort. Har ultralyd nå kommende torsdag, men sendt forespørsel om jeg kan få en time tidligere i uken. Krysser fingrene for det.. Takk for svar❤️ 

Jeg vil beskrive blødningen som en hard klump med koagulert blod. På størrelse med tre/fire fingre. Har hatt små blødninger tidligere i svangerskapet (før uke 7), men dette var annerledes.. derfor jeg ble så bekymret. Aner jo ikke om det var noe mer i doen som jeg ikke såg? Men når jeg søker så virker det som at det skal komme ut et «foster» og en blodklump med vev i. Dette var «bare» en hard klump med blod (av det jeg såg)

Endret av miasolen
Anonymiser?
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miasolen skrev (3 minutter siden):

Ja jeg synes også det virker veldig «mildt» om det faktisk var en spontanabort. Har ultralyd nå kommende torsdag, men sendt forespørsel om jeg kan få en time tidligere i uken. Krysser fingrene for det.. Takk for svar❤️ 

Jeg vil beskrive blødningen som en hard klump med koagulert blod. På størrelse med tre/fire fingre. Har hatt små blødninger tidligere i svangerskapet (før uke 7), men dette var annerledes.. derfor jeg ble så bekymret. Aner jo ikke om det var noe mer i doen som jeg ikke såg? Men når jeg søker så virker det som at det skal komme ut et «foster» og en blodklump med vev i. Dette var «bare» en hard klump med blod (av det jeg såg)

Jeg vil absolutt tro at du hadde merket det ja, det er noe helt annet enn blodklumper. Under min abort fikk jeg time på gyn-avdelingen på sykehuset, håper du også kan få noe lignende eller tidligere time til ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spontanabort i uke 12 vil nok være litt mer heftig enn det du beskriver. Hadde du vært veldig tidlig i svangerskapet, hadde det vært noe annet. Et såpass gammelt foster vil være større, og du ville sett at det var et foster.... Så hvis du ikke har hatt mer blødninger og smerter, vil jeg tror det absolutt er sjans for at dette IKKE var en spontanabort. 

Anonymkode: 4b0d3...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en stor blødning i uke 11+noe i to graviditeter, en var SA og en gikk bra.  Men den gangen det gikk bra var det omtrent som du beskriver. (Da det gikk dårlig hadde jeg først småblødninger i fire-fem dager før det tok seg opp, og jeg fikk en stor blødning om natta. Fortsatte å blø i over en uke etterpå. Var som en kraftig mens smertemessig, kjentes som om magen vrengte seg.)

Så det kan i alle fall ha gått bra. Men håper du kommer på ultralyd og får svar snart, det verste er å vente. ❤️

Anonymkode: 69161...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...