Gå til innhold

Nabo som er "lystmåker", hvordan bli enige?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men har dere snakket om det? Sier han til deg at du må måke mer? Eller er det bare noe du tenker fordi han er så ivrig,og du får dårlig samvittighet? Kanskje han tenker at han kan ta litt mer enn deg for å være snill,fordi han vet at du jobber osv? 

Anonymkode: 7603e...a64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som naboen min. Han er i overkant opptatt av sikkerhet og måker bare det er kommet 2 cm snø. Da fyrer han opp fresen og så er han i gang igjen en halvtime senere når det er kommet nye 2 cm snø. Han kjeftet ene naboen huden full fordi siktlinjene ikke ble overholdt. Det var i fjor da det snødde som verst og den stakkaren som ble kjeftet ut hadde ingen steder å gjøre av snøen. 

Anonymkode: 0c7a8...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

At du ikke forstår deg på at snø ikke er en statisk greie og at snø bør ryddes fortløpende så man slipper det merarbeid det kan medføre ved værskifte sier litt hvor lat du er. 

Snø ryddes selvfølgelig fortløpende 

Anonymkode: f8a88...cc6

Det du sier er ikke en sannhet. Med firehjulstrekk og piggdekk går det finfint å ikke måke flere ganger om dagen.

Anonymkode: 26d1f...ebf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg måker ikke om det ikker nødvendig å bilen står. Ja, det blir is, ja den ligger lenger. Orker ikke å lage det til et problem. Da strør vi med sand, noen mennesker er helt ille, de får bare være. Så du får si til naboen din at jet måker når jeg mener det bør måkes, er du ikke fornøyd får du gjøre det selv.
Om isen ligger til juli hadde jeg aldri giddet å hakke is i gårdsplassen.
Vi har stor gårdsplass, det snør og regner annenhver dag denne vinteren, i fjor lå det snø fra desember til mars var vel godt over en meter. Snø er snø, det blir flatt når man kjører på den😁

Anonymkode: 0cacc...e80

Jeg er nødt til å ha det isfritt. For sikkerhet. Passer på at det er måkt der det må måkes sånn at når det regner så er det bart der jeg har måket. Ellers bruker jeg salt. Men jeg måker bare der jeg må måke. Men jeg bor også en plass der jeg vet at om noen dager så er snøen regnet bort. Å ha snø fra desember til mars er for meg helt utenkelig. Vi har hatt 10 dager med snø hittil i vinter. Bergen.

Anonymkode: dd055...87d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er nødt til å ha det isfritt. For sikkerhet. Passer på at det er måkt der det må måkes sånn at når det regner så er det bart der jeg har måket. Ellers bruker jeg salt. Men jeg måker bare der jeg må måke. Men jeg bor også en plass der jeg vet at om noen dager så er snøen regnet bort. Å ha snø fra desember til mars er for meg helt utenkelig. Vi har hatt 10 dager med snø hittil i vinter. Bergen.

Som jeg skrev så har vi slike vintere også, jeg bor ganske sentralt på østlandet. Bare denne uka har det snødd 2 dager, regnet 1 dag, varmegrader, nå kuldegrader. Og når det er slik orket jeg ikke å bruke energi på å måke snø. 
Masse is her til tider, kaster på litt grus/sand. Bruker brodder om nødvendig. 
I fjor var vinteren fantastisk, men vi måkte ikke flere ganger i uka da heller. 
Folk må jo få lov å bruke energien sin på det de vil, så hva andre bryr jeg meg ikke om. Jeg er vokst opp med en nabo som var ute annenhver time for å måke så feie, han begynte som regel på mamma og pappa sin gårdsplass til slutt også. Er litt som noen mennesker tåler ikke støvkorn, andre tåler det kanskje litt for godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jaggu glad vi ikke har gårdsplass å dele med noen.

Her måker vi så fort det er 5 cm. Noe dritt å kjøre det til og bygger seg mer og mer opp når en går og kjører på det. Vi så et sted vi ikke måtte noe særlig fordi det var til hundebingen. Der ble det islag på fort 20 cm og dermed mye lenger tid før det smeltet en der vi hadde måkt fast å fått bort.

Så er helt enig med naboen mye bedre å da det jevnt hele tiden en å kjøre det til å få det spårete og jævli

Anonymkode: 8c3f0...b0a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, svar da: Krever han at du måker mer enn du gjør, eller det bare du som kjenner på at han han måker mer (og nøyere) enn deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, ser ikke problemet her, naboen måker, du sitter inne og ser på, når han er ferdig takker du hjertelig, og stikker ut med en kaffe/øl/sitronbrus, alt ettersom hvor takknemlig du er!

Anonymkode: 95410...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere har hver deres utkjørsvei også?

Anonymkode: 7e8a0...fb3

Nei, men en brei utkjørsel. Så vi måker hver vår side. Går ut fra at TS har en smal vei inn først som må måkes siden dette er et problem, da får de vel bare krangle videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette må være skrevet av noen som bor lenger nord. Snøen hos hos blir aldri liggende mer enn noen dager og så regner den bort. 😂😂

Vestland

Eller simpelthen i innlandet og ikke langs kysten. Innlandet lenger sør har mer snø og kuldegrader enn kysten lenger nord.

Anonymkode: eaabf...844

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig dumt å vente med å måke til det er så mye snø at en må måke for å få ut bilen. Jobben blir så mye tyngre, gammel snø er hardere enn ny. En annen ting er hvis det plutselig kommer mildvær før det fryser på igjen, da blir alt hardt som is og umulig å få bort selv. Så sitter man fast til våren. Det var hva vi kom hjem til en gang vi var bortreist noen uker en vinter.

Anonymkode: 964e0...a63

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betal naboen for måking. 

Anonymkode: b0b93...162

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som jeg skrev så har vi slike vintere også, jeg bor ganske sentralt på østlandet. Bare denne uka har det snødd 2 dager, regnet 1 dag, varmegrader, nå kuldegrader. Og når det er slik orket jeg ikke å bruke energi på å måke snø. 
Masse is her til tider, kaster på litt grus/sand. Bruker brodder om nødvendig. 
I fjor var vinteren fantastisk, men vi måkte ikke flere ganger i uka da heller. 
Folk må jo få lov å bruke energien sin på det de vil, så hva andre bryr jeg meg ikke om. Jeg er vokst opp med en nabo som var ute annenhver time for å måke så feie, han begynte som regel på mamma og pappa sin gårdsplass til slutt også. Er litt som noen mennesker tåler ikke støvkorn, andre tåler det kanskje litt for godt. 

Mitt største mareritt er at det snør, så regner, blir slaps, så fryser på igjen. Jeg sverger til salt.

Men du skrev at dere hadde snø fra desember til mars. Trodde da du mente at snøen lå hele tiden. Skal flytte til Oslo og der er det visst 31 snødager i året. I fjor hadde vi 21 i Bergen. Dette med snø er noe jeg har tenkt på ang flytting. Vestlandet har de mildeste vintrene i hele Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men da blir du lystplenklipper eller intens på et annet område som du ser naboen ikke er så god på. Så skjønner han hvor irriterende dette er.

Anonymkode: 700cd...374

Tipper ts er like lite glad i å klippe plen som å måke snø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har snøfreser bør du måke ofte slik at det ikke blir tungt eller setter seg fast. 

Har du en snøfreser er det ingen sak å frese unna når det kommer snø.

Utover det er det vanskelig å svare deg fordi jeg vet ikke hva du mener med at du bare måker når du "må". Jeg føler at jeg "må" når det har kommet en cm og det slutter å snø for å unngå at det legger seg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...