Gå til innhold

Noen som har begynt å bruke den nye plattformen Hudd?

Babyface

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det høres lovende ut, synes jeg! Lager konto når jeg orker å være på some igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg har laget konto på Hudd og synes det virker veldig lovende. De har hatt flere oppdateringer og gjort flere endringer som gjør det mer og mer greit å bruke. De virker også veldig åpne om hvordan de skal tjene penger på et sosialt medie som er uten algoritmer og reklame. Jeg liker tanken på å holde kontakten med ekte mennesker og kunne lese feeden i kronologisk rekkefølge, istedet for å kun få se noen utvalgte innlegg valgt ut av algoritmer. På facebook holder man jo ikke lenger kontakten med mennesker, man blir bare sittende og glo på reklame, AI-innlegg og innlegg fra grupper og sider som algoritmene bestemmer at man burde se. Det er som å rote gjennom flere tonn med søppel hver dag med et håp om å finne noe av verdi. Det blir bare mer og mer søppel, og mindre og mindre av verdi for hver dag som går.

Jeg er dritlei av algoritmer, reklame, AI-bilder, bots, trolleinnlegg, og voksne mennesker som spyr ut dritt i kommentarfeltene. Sistnevnte ble enda verre etter at Facebook/Meta tillot flere kontoer per person. Det er skremmende mange trollekontoer opprettet kun for å trolle eller spre propaganda og hat.
Jeg kjenner også at jeg er lei av å forsvinne inn en eviglang scrolleseanse i Facebook shorts. Jeg vil tilbake til sånn som Facebook var da det var nytt; der man holdt kontakten med folk og kun leste ekte folks innlegg. Og det beste av alt; man kom etterhvert til et punkt der det ikke var mere nytt å lese, fordi man hadde oppdatert seg på alt nytt som hadde blitt delt siden sist. Det er denne følelsen jeg får av å være på Hudd, og jeg håper de klarer å holde fast på den.

Min drøm er å få alle de viktigste kontaktene mine over på Hudd, og så slette Facebookkontoen min. Hvis Hudd kan tilby et godt alternativ til Facebooks kjøp/salg-sider og gi samme mulighet til å holde kontakten med folk, så trenger jeg ikke Facebook lenger. Det ser lovende ut så langt, men det er fremdeles for få jeg kjenner som er på Hudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...