Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har tatt studier via internett eller brev?

Er det bra??

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt et par fag gjennom HIST på nett. Det var veldig bra. Måtte ta en skriftlig eksamen i hvert fag, men de hadde et par steder man kunne reise til for å ta dem. Syntes dette fungerte overraskende bra, med innleveringer hver uke, og et eget forum der flere studenter hjalp hverandre gjennom.

Desverre har jeg hatt for mye annet det siste året, så det ble med de to fagene, men planen om å ta mer er der ennå.

Ikke var det så dyrt heller.

Skrevet

Jeg studerer ved nki, men det går ikke så fort. Jeg har nok ikke den selvdisiplinen det kreves for å sette seg ned å jobbe med ting. Det er ingen som maser på det for at du skal levere oppgaver, forumet er ikke aktivt, så det meste er opp til deg selv. Likevel, det er en studieform som er ganske grei, så jeg snuser allerede på om ikke jeg skal ta flere kurs der (men det er ganske dyrt da).

Ser at aitel(hist) har en del fag, og der er det mer et fast studieløp slik at du leverer inn ting fortløpende. Det er nok mer en form som passer for meg.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har både jobbet med fjernundervisning og tatt fag via fjernundervisning.

Det kreves mye mer av deg enn om du skulle møtt opp til klasseromsundervisning, du er selv nødt til å ta deg i nakken for å sette deg ned å jobbe med faget. Men samtidig er det mye lettere å kombinere dette med arbeid siden du selv bestemmer når du vil jobbe med faget. Det kan være frustrerende når du lurer på noe og må vente på svar fra faglærer, men samtidig er mange av de flinke til å forklare over mail da de har jobbet med dette i mange år. Flere har forum hvor du kan snakke med medstudentene dine også, så man kan få et lite miljø selv om det ikke blir noe klassisk klassemiljø.

Jeg tok Tysk B-språk gjennom NettGymnaset Sonans, 4 år på 1 år, samtidig som jeg jobbet 100%, og det gikk bra. Jeg var streng med meg selv og leste en time om dagen, og gjorde oppgaver som jeg sendte inn til faglærer og fikk respons på. Meldte meg opp til privatisteksamen og sto :) Sensor ble imponert da hun hørte jeg hadde tatt faget via nettet og aldri snakket tysk med andre enn meg selv ;)

Skrevet

Jeg tar nå et nettbasert studie fra en høgskole. Obligatorisk undervisning 20 dager i skoleåret + 30 dager praksis i barnehage/skole.

Synes det fungerer helt greit. Ligger stadig ny info på nettet, og diskuterer i forum med andre studenter. Leverer også oppgaver på nettet.

Veldig greit for de som ikke bor i en studentby og ikke har mulighet for å flytte ;)

Skrevet

Jeg studerer på NKI. Tror jeg har tatt litt for mange fag, for det er innmari mye jobb forhold til å gå på vanlig skole. Du må nemlig lære deg selv det du ikke kan, ikke BLI LÆRT...men det går faktisk bra selv om det er mye jobb. Jeg får veldig bra karakterer, men må som sakt jobbe veldig mye.

Når det gjelder NKI syns jeg det ikke er bare bra. Som noen andre her nevnte så er forumet dødt, iallefall så godt som, iallefall i mine fag som er vanlige allmennfag som mange tar. Ingen som maser på deg for å få deg til å levere oppgaver i tide heller. Du lager en plan, klarer du ikke holde planene så er det veldig lett å bare sette ny dato for innlevering. Men det jeg har opplevd av kontakt med lærerne har vært veldig bra. Har hatt mange rare spørsmål, og har alltid fått gode svar, og de svarer raskt. Får god respons på oppgavene.

Men som sakt, du må være veldig disiplinert hvis du har mer enn ett lite fag, sette av mye tid, og lære deg nye studiemetoder i forhold til vanlig skole. I min situasjon må jeg også ha eksamen i alle fag, så det føles som et større press enn på videregående der det ble trekt hvilke fag man måtte opp i eksamen i....så til våren har jeg 5(grøss og gru) eksamener....

Gjest gjest1
Skrevet
så til våren har jeg 5(grøss og gru) eksamener....

Slapp av, det går bra. Jobber du jevnt og trutt gjennom året er det ikke noe problem. Jeg hadde for noen år siden 11 eksamener to uker. Hektisk, men det gikk helt greit.

Jag tok at noen allmenn fag gjennom NKI for noen år siden. Helt greit, men ikke en studieform jeg trivdes særlig godt med, det ble litt for ensomt å sitte hjemme alene med bøkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...